BibTex RIS Cite

GAZİ ÜNİVERSİTESİ TİCARET VE TURİZM EĞİTİM FAKÜLTESİ BÜRO YÖNETİMİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BEŞ BASAMAKLI ÖĞRENME STRATEJİSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2009, Issue: 3, 0 - , 14.05.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi Eğitimi Bölümü
ikinci sınıf öğrencilerinin Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisi (BBÖS)’ne ilişkin görüşlerinin ne olduğunu
belirlemektir.
Tek gruplu deneysel desen kullanılan araştırmanın çalışma evrenini, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm
Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi Eğitimi Bölümü ikinci sınıf öğrencileri (ön-test 59, son-test 52) oluşturmaktadır.
Araştırma verileri literatür taraması ve beş alt ölçekten oluşan Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisi
Ölçeği (α: .97) yardımıyla toplanmıştır.
Öğrencilerin; soru hazırlama, cevap yazma, görselleştirme, sonuç ve öneri yazma ile ilgili görüşlerinin
“katılıyorum”dan “kesinlikle katılıyorum”a doğru bir eğilim gösterdiği gözlenmiştir.

References

  • AÇIKGÖZ, Kamile Ün (2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, 4. Baskı, İzmir:
  • Eğitim Dünyası Yayınları.
  • ATLAN, Janet (2000), “L’utilisation des stratégies d’apprentissage d'une
  • langue dans un environnement des TICE”, İnternet Adresi; http://alsic.ustrasbg.
  • fr/Num5/atlan/alsic_n05-rec3.htm, Erişim Tarihi: 22.07.08.
  • CUUEP (2005), “Centre Université-Economie d'Education Permanente -
  • Département des Sciences de l'Education”, İnternet Adresi: http://cueep.univlille1.
  • fr/pedagogie/default.htm, Erişim Tarihi: 10.06.2005.
  • ERTÜRK, Selahattin (1994), Eğitimde "Program" Geliştirme, Ankara:
  • METEKSAN A.Ş.
  • GIORDAN, André (1995), “Les nouveaux modèles sur apprendre :pour
  • dépasser le constructivisme?” Perspectives, vol. XXV, n° 1. İnternet Adresi:
  • http://www.ldes.unige.ch/publi/rech/depConstruct/depConstruct.htm, Erişim Tarihi:
  • 09.2006.
  • GIORDAN, A. (2005), “Les conceptions des apprenants” J. Houssaye (Editör),
  • La pédagogie: une encyclopédie pour aujourd’hui, 6. baskı, ss. 259-274, Paris:
  • ESF éditeur.
  • GIORDAN, A. (xxxb), “Les conceptions de l’apprenant comme tremplin
  • pour l’apprentissage”. İnternet Adresi: http://www.ldes.unige.ch/publi/rech/concep/
  • concep.htm, Erişim Tarihi: 01.03.2007.
  • HONOREZ, M., REMY, F., CAHAY, R., MONFORT, B., VE THERER, J.
  • (2000), “L'application en classe du modele allosterique d'apprentissage de Giordan :
  • une contrıbutıon a l'acquısıtıon des competences termınales en chımıe et en
  • physıque”. İnternet Adresi: http://www.ldes.unige.ch/publi/vulg/art_sur_mod.allos
  • .htm, Erişim Tarihi: 01.03.2007.
  • HOUSSAYE, Jean (editör) (2005), “Le triangle pédagogique ou comment
  • comprendre la situation pédagogique”, La Pédagogie: Une encyclopédie pour
  • aujourd’hui, 13-24, Paris: ESF éditeur.
  • KARASAR, Niyazi (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 5. Baskı, Ankara:
  • A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MACINTYRE, P.D. (1994), "Toward a social psychological model of
  • strategy use" Foreign Language Annals, 27, 2. pp 185-195. Akt. Atlan, a.g.m.
  • MEIRIEU, Philippe (1997), “Education et Formation”, Sciences Humaines,
  • No:76, Ekim,30-35.
  • PELLAUD, F., EASTES, R-E., GIORDAN, A. (2004), Des modeles pour
  • comprendre l’apprendre: de l’empırısme au modele allosterıque. İnternet Adresi:
  • http://www.ldes.unige.ch/info/membres/fp/articles/2005MAA.pdf, Erişim Tarihi:
  • 09.2006.
  • PELLAUD, F., EASTES, R-E., GIORDAN, A. (2005), “Un modele pour
  • comprendre l’apprendre: le modele allosterıque”, Gymnasium Helveticum, janvier
  • , n° 01/05, p.28-34.
  • SENEMOĞLU, Nuray (1997), Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan
  • Uygulamaya, Ankara: Spot Matbaacılık.
  • TOPBAŞ, Eriman (2007), “Öğrenmeyi Anlamada Yeni Bir Model: Allosterik
  • Öğrenme”, 16. Ulusal Eğitim Kongresi, 5-7 Eylül, Bildiriler Kitabı 1.Cilt, s. 240-
  • Tokat.
  • TOPBAŞ, Eriman ve YÜCEL TOY, Banu (2007), “Kalabalık Sınıflarda Öğrenci
  • Merkezli Öğretim Uygulaması Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: Öğretimde
  • Planlama ve Değerlendirme Dersi Örneği”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz
  • , Cilt 5, sayı 3, s.405-436.
Year 2009, Issue: 3, 0 - , 14.05.2015

Abstract

References

  • AÇIKGÖZ, Kamile Ün (2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, 4. Baskı, İzmir:
  • Eğitim Dünyası Yayınları.
  • ATLAN, Janet (2000), “L’utilisation des stratégies d’apprentissage d'une
  • langue dans un environnement des TICE”, İnternet Adresi; http://alsic.ustrasbg.
  • fr/Num5/atlan/alsic_n05-rec3.htm, Erişim Tarihi: 22.07.08.
  • CUUEP (2005), “Centre Université-Economie d'Education Permanente -
  • Département des Sciences de l'Education”, İnternet Adresi: http://cueep.univlille1.
  • fr/pedagogie/default.htm, Erişim Tarihi: 10.06.2005.
  • ERTÜRK, Selahattin (1994), Eğitimde "Program" Geliştirme, Ankara:
  • METEKSAN A.Ş.
  • GIORDAN, André (1995), “Les nouveaux modèles sur apprendre :pour
  • dépasser le constructivisme?” Perspectives, vol. XXV, n° 1. İnternet Adresi:
  • http://www.ldes.unige.ch/publi/rech/depConstruct/depConstruct.htm, Erişim Tarihi:
  • 09.2006.
  • GIORDAN, A. (2005), “Les conceptions des apprenants” J. Houssaye (Editör),
  • La pédagogie: une encyclopédie pour aujourd’hui, 6. baskı, ss. 259-274, Paris:
  • ESF éditeur.
  • GIORDAN, A. (xxxb), “Les conceptions de l’apprenant comme tremplin
  • pour l’apprentissage”. İnternet Adresi: http://www.ldes.unige.ch/publi/rech/concep/
  • concep.htm, Erişim Tarihi: 01.03.2007.
  • HONOREZ, M., REMY, F., CAHAY, R., MONFORT, B., VE THERER, J.
  • (2000), “L'application en classe du modele allosterique d'apprentissage de Giordan :
  • une contrıbutıon a l'acquısıtıon des competences termınales en chımıe et en
  • physıque”. İnternet Adresi: http://www.ldes.unige.ch/publi/vulg/art_sur_mod.allos
  • .htm, Erişim Tarihi: 01.03.2007.
  • HOUSSAYE, Jean (editör) (2005), “Le triangle pédagogique ou comment
  • comprendre la situation pédagogique”, La Pédagogie: Une encyclopédie pour
  • aujourd’hui, 13-24, Paris: ESF éditeur.
  • KARASAR, Niyazi (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 5. Baskı, Ankara:
  • A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MACINTYRE, P.D. (1994), "Toward a social psychological model of
  • strategy use" Foreign Language Annals, 27, 2. pp 185-195. Akt. Atlan, a.g.m.
  • MEIRIEU, Philippe (1997), “Education et Formation”, Sciences Humaines,
  • No:76, Ekim,30-35.
  • PELLAUD, F., EASTES, R-E., GIORDAN, A. (2004), Des modeles pour
  • comprendre l’apprendre: de l’empırısme au modele allosterıque. İnternet Adresi:
  • http://www.ldes.unige.ch/info/membres/fp/articles/2005MAA.pdf, Erişim Tarihi:
  • 09.2006.
  • PELLAUD, F., EASTES, R-E., GIORDAN, A. (2005), “Un modele pour
  • comprendre l’apprendre: le modele allosterıque”, Gymnasium Helveticum, janvier
  • , n° 01/05, p.28-34.
  • SENEMOĞLU, Nuray (1997), Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan
  • Uygulamaya, Ankara: Spot Matbaacılık.
  • TOPBAŞ, Eriman (2007), “Öğrenmeyi Anlamada Yeni Bir Model: Allosterik
  • Öğrenme”, 16. Ulusal Eğitim Kongresi, 5-7 Eylül, Bildiriler Kitabı 1.Cilt, s. 240-
  • Tokat.
  • TOPBAŞ, Eriman ve YÜCEL TOY, Banu (2007), “Kalabalık Sınıflarda Öğrenci
  • Merkezli Öğretim Uygulaması Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: Öğretimde
  • Planlama ve Değerlendirme Dersi Örneği”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz
  • , Cilt 5, sayı 3, s.405-436.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Eriman Topbaş This is me

Publication Date May 14, 2015
Published in Issue Year 2009 Issue: 3

Cite

APA Topbaş, E. (2015). GAZİ ÜNİVERSİTESİ TİCARET VE TURİZM EĞİTİM FAKÜLTESİ BÜRO YÖNETİMİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BEŞ BASAMAKLI ÖĞRENME STRATEJİSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(3). https://doi.org/10.18092/ijeas.17027

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com