Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETME ve MUHASEBE EĞİTİMİNİN GELİŞİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMASI – SANAL İŞLETME: BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ

Year 2017, 16. UIK Special Issue, 781 - 792, 14.11.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.323475

Abstract

Farklı alanlarda ihtiyaç duyulan
nitelikli meslek elemanı yetiştirme misyonuna sahip olan meslek yüksekokulları,
özellikle sosyal bilimler alanında mesleki bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesi
için gerekli ortamları oluşturmakta yetersiz kalmaktadır. Bilgisayar odaklı bir
simülasyon uygulaması olarak tasarlanmış olan “Sanal İşletme Uygulaması” alt
yapı projesi, işletme ve muhasebe eğitiminin uygulama yönünü geliştirmek
amacıyla Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokul bünyesinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın amacı, “Sanal İşletme Uygulaması” nın işletme ve muhasebe eğitimin
gelişimine olan etkisini, simülasyon odaklı eğitim uygulamalarının literatürde
ifade edilen faydaları bağlamında ortaya koymaktır. Çalışmada, araştırma
yöntemi olarak örnek olay yöntemi kullanılmış ve araştırma verileri, yarı
yapılandırılmış görüşme ve katılımlı gözlem yöntemleri ile elde edilmiştir. Elde
edilen veriler ise betimsel analiz yöntemi kullanılarak, araştırma soruları
kapsamında belirlenmiş temalara göre analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına
göre, “Sanal İşletme Uygulaması” nın sosyal bilimler alanında simülasyon odaklı
bir eğitim aracı olarak kullanılması; teorik bilgilerin uygulamaya
dönüştürülmesini, gerçek bir çalışma ortamı yaratarak, öğrencilerin işletme
içindeki işleyişi kavranmalarını ve iş dünyasına hazır hale gelmelerini sağlamaktadır.

References

  • Bell, B. S., Kanar, A. M. ve Kozlowski, S. W. (2008). Current İssues And Future Directions in Simulation-Based Training İn North America. International Journal Of Human Resourse Management, 19, 1416- 1434.
  • Bennis, W. Ve O’Toole, J. (2005). How Business Schools Lost Their Way. Harvard Business Review. May, 96- 104.
  • Cook, R. W ve Swift, C. O. (2006). The Pedagogical Efficacy of a Sales Management Simulation, Marketing Education Review,.16, 37- 46.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M.A. ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayı, 1-8.
  • Hallinger P. ve Showanasai, P. (2014). Simulation-Based Learning in Management Education. Journal of Management Development., 33(3), 218- 244.
  • Keys, B. ve Wolfe, J. (1990). The Role of Management Games And Simulations in Education And Research. Journal of Management., 16(2), 307- 336.
  • Koppenhaver, G.D. (1993). An Evaluation Of Three Bank Management Simulations: Preliminary Results. Financial Practice And Education. Fall, 89- 96.
  • Küçükgöksel, N.Ç. ve Akpınar T. (2016). İstihdam Odaklı Mesleki Eğitime Yönelik, Sorunlar, Talep ve Beklentiler. Tekirdağ S.M.M.M. Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 6, Aralık, 1- 18.
  • Lane, D.C. (1995). On A Resurgence Of Management Simulations And Games. Journal Of Operational Research Society. 46(5), 604- 625.
  • Mayer, I., Warmelink, H. ve Bekebrede, G. (2013). Learning in A Game-Based Virtual Environment: Acomparative Evaluation in Higher Education. European Journal of Engineering Education., 38(1), 86- 106.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M. ve Baldwin, W. (1992). Learner Control of Context and Instructional Support in Learning Elementary Scholl Mathematics, Educational Technology Research and Development. 40, 5- 13.
  • Pfeffer, J. ve Fong, C. (2004). The Business School “Business”: Some Lessons From The Us Experience. Journal of Management Studies., 59(1), 1- 41.
  • Salas, E., Wilson, K.A., Lazzara, E.H., King, H.B., Augenstein, J.S. ve Robinson, D.W. (2008). Simulation-Based Training For Patient Safety: 10 Principles That Matter. Journal of Patient Safety., 8(4), 3- 8
  • Slotte, V. ve Herbert, A. (2007). Engaging Workers in Simulation-Based E-Learning. Journal of Workplace Learning. 20(3), 165- 180.
  • Strauss, U. (2006). Using A Business Simulation To Develop Key Skills- The MERKIS Experience. Industrial and Commercial Training.,38(4), 213- 216.
  • Summers, G. J. (2004). Today’s Business Simulation Industry. Simulation And Gaming. 35(2), 208- 241.
  • Tharenou, P. (2001). The Relationship of Training Motivation To Participation in Training and Development. Journal of Occupational And Organizational Psychology., 74(5), 599- 621.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara.
  • Yin, R. K. (2002) Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks, California, Sage Publication.
Year 2017, 16. UIK Special Issue, 781 - 792, 14.11.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.323475

Abstract

References

  • Bell, B. S., Kanar, A. M. ve Kozlowski, S. W. (2008). Current İssues And Future Directions in Simulation-Based Training İn North America. International Journal Of Human Resourse Management, 19, 1416- 1434.
  • Bennis, W. Ve O’Toole, J. (2005). How Business Schools Lost Their Way. Harvard Business Review. May, 96- 104.
  • Cook, R. W ve Swift, C. O. (2006). The Pedagogical Efficacy of a Sales Management Simulation, Marketing Education Review,.16, 37- 46.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M.A. ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayı, 1-8.
  • Hallinger P. ve Showanasai, P. (2014). Simulation-Based Learning in Management Education. Journal of Management Development., 33(3), 218- 244.
  • Keys, B. ve Wolfe, J. (1990). The Role of Management Games And Simulations in Education And Research. Journal of Management., 16(2), 307- 336.
  • Koppenhaver, G.D. (1993). An Evaluation Of Three Bank Management Simulations: Preliminary Results. Financial Practice And Education. Fall, 89- 96.
  • Küçükgöksel, N.Ç. ve Akpınar T. (2016). İstihdam Odaklı Mesleki Eğitime Yönelik, Sorunlar, Talep ve Beklentiler. Tekirdağ S.M.M.M. Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 6, Aralık, 1- 18.
  • Lane, D.C. (1995). On A Resurgence Of Management Simulations And Games. Journal Of Operational Research Society. 46(5), 604- 625.
  • Mayer, I., Warmelink, H. ve Bekebrede, G. (2013). Learning in A Game-Based Virtual Environment: Acomparative Evaluation in Higher Education. European Journal of Engineering Education., 38(1), 86- 106.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M. ve Baldwin, W. (1992). Learner Control of Context and Instructional Support in Learning Elementary Scholl Mathematics, Educational Technology Research and Development. 40, 5- 13.
  • Pfeffer, J. ve Fong, C. (2004). The Business School “Business”: Some Lessons From The Us Experience. Journal of Management Studies., 59(1), 1- 41.
  • Salas, E., Wilson, K.A., Lazzara, E.H., King, H.B., Augenstein, J.S. ve Robinson, D.W. (2008). Simulation-Based Training For Patient Safety: 10 Principles That Matter. Journal of Patient Safety., 8(4), 3- 8
  • Slotte, V. ve Herbert, A. (2007). Engaging Workers in Simulation-Based E-Learning. Journal of Workplace Learning. 20(3), 165- 180.
  • Strauss, U. (2006). Using A Business Simulation To Develop Key Skills- The MERKIS Experience. Industrial and Commercial Training.,38(4), 213- 216.
  • Summers, G. J. (2004). Today’s Business Simulation Industry. Simulation And Gaming. 35(2), 208- 241.
  • Tharenou, P. (2001). The Relationship of Training Motivation To Participation in Training and Development. Journal of Occupational And Organizational Psychology., 74(5), 599- 621.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara.
  • Yin, R. K. (2002) Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks, California, Sage Publication.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Feyza Dereköy

Sena Erden Ayhün

Publication Date November 14, 2017
Published in Issue Year 2017 16. UIK Special Issue

Cite

APA Dereköy, F., & Erden Ayhün, S. (2017). İŞLETME ve MUHASEBE EĞİTİMİNİN GELİŞİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMASI – SANAL İŞLETME: BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi781-792. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323475

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com