Kurumsal
Sosyal Sorumluluk konusu, giderek önemi artan ve gerek işletmeler gerekse
tüketiciler tarafından üzerinde titizlikle durulan konulardan biridir.
Araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile ilgili tüketici
algılamaları ve tüketicinin marka tutumu ilişkisi incelenmiştir. Araştırmada
tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile ilgili algılamaları,
egoistik odaklı, değer odaklı, stratejik odaklı, paydaş odaklı olarak dört
boyutta incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketici tutumunu en fazla
paydaş odaklı uygulamaların etkilediği görülmektedir. Daha sonra sırasıyla,
değer odaklı, stratejik odaklı ve egoist odaklı uygulamalar gelmektedir.
Tüketiciler, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını daha çok
paydaş odaklı olarak algılamakta ve bu algılama onların marka tutumuna önemli
ölçüde etki etmektedir. Bunun yanı sıra diğer üç algısal boyut ile marka tutumu
arasında da önemli bir ilişki görülmektedir.
Pazarlama Araştırmaları Tüketici Davranışı Sosyal Pazarlama Kurumsal Sosyal Sorumluluk Marka Tutumu
The issue of Corporate Social Responsibility is one of
the topics increasingly prevalent and meticulously addressed by businesses and
consumers. The relationship about consumer perceptions about corporate social
responsibility initiatives and brand attitude is investigated in the study. In
the research, perceptions of consumers about corporate social responsibility initiatives
have been examined in four dimensions as being egoistic-driven, values-driven,
strategic-driven and stakeholder-driven. According to research results the
consumer attitude is mostly affected by the stakeholder-driven initiatives.
Later, respectively, values-driven, strategic-driven and egoist-driven
initiatives come. Consumers perceive firms' corporate social responsibility practices
as more stakeholder-driven, and this perception has a significant impact on
their attitude. There is also a significant relationship between three other
perceptual motives and brand attitude.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 BOR Special Issue |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com