Sosyal medya platformları ve araçları işletmelerin rekabet avantajı yaratmasında yeni bir yol olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı akıllı cep telefonu markalarının rekabet avantajı yaratmak amacıyla müşteri tatmini, müşteri bağlılığı ve müşteriyi elde tutma çabaları üzerinde bu markaların sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin etkisinin incelenmesidir. Akıllı cep telefonu sektöründe marka değeri en yüksek ilk iki marka üzerinden yürütülen bu çalışmada, araştırma modelinin test edilmesinde kullanılan veriler Uşak İl’inden basit tesadüfi örneklem tekniği kullanılarak anket aracılığı ile toplam 462 geçerli veriye ulaşılmıştır. Araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak SPSS v.26 ve AMOS v.24 programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin dolaylı ve doğrudan müşteriyi elde tutma oranı üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 30 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com