Bu araştırma, Instagram kullanıcısı annelerin tüketim kararlarında bir e-ağızdan ağıza pazarlama kaynağı olan fenomen annelerden nasıl yararlandıklarını anlamayı ve açıklamayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma metodolojisiyle kurgulanan bu araştırmada durum çalışmasından (örnek olay) yararlanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden olan ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Buna göre katılımcılar; 0-3 yaş arası çocuğu olan, Instagramı aktif kullanan ve en az bir fenomen anneyi takip eden 20 kadından oluş-maktadır. Veriler, katılımcılar ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yaklaşımından yararlanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre; annelerin tüketim kararla-rında sezgisel ipuçları ağırlıkta olmakla birlikte sezgisel ve sistematik ipuçlarından yararlandıklarını ortaya koymaktadır. Buna göre Instagram kullanıcısı annelerin tüketim kararlarında yararlandıkları sezgisel ipuçları; kaynağın paylaşımlarına duyulan güven, algılanan uzmanlık düzeyi, annenin yaşam tarzı ile benzerliği ve beğenilir olmasıdır. Sezgisel ipuçları annelerin e-ağızdan ağıza pazarlama yoluyla elde ettiği bilgiyi benimse-meleri ve satın alma niyetleri üzerinde rol oynamaktadır. Kaynağın sunduğu mesajın argüman kalitesi ise bir sistematik ipucu olarak annelerin tüketim kararlarını şekillendirmektedir. İlgilenimin ve bilgi düzeyinin de anneleri sistematik ipucu arayışına yönlendirdiği anlaşılmaktadır.
This research aims to understand and explain how Instagram user mothers benefit from influencer mot-hers, who are an e-word of mouth marketing resource, in their consumption decisions. In this research, which was designed with a qualitative research methodology, a case study was used. Criterion sampling, which is one of the purposeful sampling types, was used to determine the participants. Accordingly, the participants; It consists of 20 women with children aged 0-3, using Instagram actively and following at least one phenomenon mother. Data were collected through semi-structured interviews with the participants. Content analysis approach was used in the analysis of the data. According to the results of the research; It is revealed that mothers benefit from heuristic and systematic cues in their consumption decisions, alt-hough heuristic cues predominate. Accordingly, the heuristic cues that Instagram users use in their consumption decisions are; trust in the sharing of the source, perceived level of expertise, similarity with the mother's lifestyle and likability. Heuristic cues play a role in mothers' adoption of knowledge obtained through e-WOM and their purchase intentions. The argument quality of the message presented by the source, on the other hand, shapes the consumption decisions of mothers as a systematic cue. It is understood that involvement and level of knowledge also lead mothers to seek systematic cues.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 35 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com