Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Issue: 37, 19 - 34, 11.11.2022
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1039467

Abstract

References

  • Aitamurto, T., Won, A. S., Sakshuwong, S., Kim, B., Sadeghi, Y., Stein, K., ve Kircos, C. L. (2021). From Fomo to Jomo: Examining the Fear and Joy of Missing out and Presence in A 360° Video Viewing Experience. In Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1-14).
  • Atik D. ve Kaplan, M.D (2001). Prestij Tüketimi: Tüketicilerin Kendilerini Ayrıcalıklı Hissetme Arzuları ve Kitlesel Kişiselleştirme, Conferance Paper, Paris.
  • Atrek, B. ve Madran, C. (2017). Tüketici Perspektifli Sürdürülebilir Tüketim Çalışmaları: Ulusal Alanyazındaki Çalışmalar Üzerine Sistematik Derleme Çalışması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, 1-31
  • Argan, M., Argan, M. T. ve Gamze, İ. P. E. K. (2018). I Wish I Were! Anatomy of a Fomsumer. Journal of Internet Applications and Management, 9(1), 43-57.
  • Argan, M. T. ve Argan, M. T. (2019). Toward A New Understanding of Fomo: Fomsumerısm. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 5(2), 277-302.
  • Aydın H. (2018). Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun İçgüdüsel Alımlara Etkisinin Öz Belirleme Kuramı İle Açıklanması, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 415-426.
  • Aydin, D., Selvi, Y., Kandeger, A., ve Boysan, M. (2019). The Relationship of Consumers’ Compulsive Buying Behavior with Biological Rhythm, İmpulsivity, And Fear of Missing out. Biological Rhythm Research, 1–9.
  • Bayhan, V. (2013). Gençlik Ve Postmodern Kimlik Örüntüleri-Üniversite Gençliğinin Sosyolojik Profili (inönü Üniversitesi Uygulaması). Journal of Youth Research, 1(1), 134-157.
  • Bhattacharjee, A. ve Mogilner, C. (2013). Happiness From Ordinary and Extraordinary Experiences. Journal of Consumer Research, 41(1), 1-17.
  • Brinkmann, S. (2019). The joy of missing out: The art of self-restraint in an age of excess. John Wiley & Sons.
  • Cialdini, R. B. (2001). The Science of Persuasion. Scientific American, 284(2), 76-81.
  • Cook, D. J., Mulrow, C. D. ve Haynes, R. B. (1997). Systematic Reviews: Synthesis of Best Evidence For Clinical Decisions. Annals of Internal Medicine, 126(5), 376-380
  • Çelik, I. K., Eru, O. ve Cop, R. (2019). The Effects of Consumers’ Fomo Tendencies on Impulse Buying and the Effects of Impulse Buying on Post-Purchase Regret: An Investigation on Retail Stores. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 10(3), 124-138.
  • Çopuroğlu, F. (2021). Tüketicilerin Sosyal Medya Kullanımı, FoMO ve Hedonik Tüketim Arasındaki İlişki. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4298-4326.
  • Duse, D. M. ve Bonnano, P. (2017). The Importance of Oer İn Engineering Education. In MATEC Web of Conferences, EDP Sciences, 198, China.
  • Dönmez, İ. H., Fırat, F. ve Yurdakul, H. (2021). Çılgın Kalabalıktan Uzakta: Kullanıcı Olmayanların Sosyal Medyaya Bakışları Üzerine Bir İnceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(1), 163-188.
  • Erciş, A., Deligöz, K. ve Mutlu, M. (2021). Öğrencilerin Fomo Ve Plansız Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 35(1), 219-243.
  • Good, M. C., ve Hyman, M. R. (2020a). ‘Fear Of Missing Out’: Antecedents and İnfluence on Purchase Likelihood. Journal of Marketing Theory and Practice, 28(3), 330–341.
  • Good, M. C., ve Hyman, M. R. (2020b). Direct and indirect effects of fear-ofmissing-out appeals on purchase likelihood. Journal of Consumer Behaviour, 1–13.
  • Goodenow, C. (1993). Classroom Belonging among early Adolescent Students Relationships to Motivation and Achievement. The Journal of Early Adolescence, 13(1), 21-43.
  • Gürdin, B. (2019). Sosyal Medyanın Hedonik Tüketimi ve Fomo’nun Gücü. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(3), 1259-1278.
  • Gürhan-Canli, Z., Hayran, C., & Sarial-Abi, G. (2016). Customer-Based Brand Equity In A Technologically Fast-Paced, Connected, and Constrained Environment. AMS Review, 6(1-2), 23-32.
  • Güven, A. (2021). Multidisipliner Bir Kavram Olarak “Fear Of Missing Out”(Fomo): Literatür Taraması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(48), 99-124.
  • Herald Business (2017). Yolo Culture: One Life, Enjoy The Present. Erişim Adresi http://biz.heraldcorp.com /culture/view.php?ud=201706151105585648352_1
  • Herman, D. (2018). The Fear of Missing Out. Erişim Adresi http://fomofearofmissingout.com/fomo
  • Hodkinson, C. (2019). Fear of Missing Out’(FOMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88.
  • Oracle. (2015). A new perspecte on millenials: Segmenting a generation for actionable insights for consumer good companies and retailers. Erişim Adresi http: //www.oracle.com/us/industries/consumer/interbrand-cg-retail-cx-wp-2400662. pdf
  • Kang, I., Cui, H., ve Son, J. (2019a). Conformity Consumption Behavior and FoMO. Sustainability, 11(17), 4734.
  • Kang, I., He, X., ve Shin, M. M. (2020). Chinese Consumers’ Herd Consumption Behavior Related to Korean Luxury Cosmetics: The Mediating Role of Fear of Missing Out. Frontiers in Psychology, 11(February), 1–13.
  • Kang, I., ve Ma, I. (2020). A Study on Bandwagon Consumption Behavior Based on Fear of Missing out and Product Characteristics. Sustainability, 12(6), 2441.
  • Kang, I., Son, J., ve Koo, J. (2019b). Evaluation of Culturally Symbolic Brand: The Role of “Fear of Missing Out” Phenomenon. Journal of International Consumer Marketing, 31(3), 270–286.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 26-33.
  • Kavak, B., Özkul, N. E. ve Tunçel, N. (2021). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (Fomo) Nun Sosyal Medya Temelli Satın Alma Eğilimi Üzerindeki Etkisinde Cinsiyetin Düzenleyici Rolü. Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 94-103.
  • Lee, H. ve Oh, H. (2018). Well-Being Lifestyle and Consumption Value According to Consumers. Archives of Design Research, 31(1), 71-79.
  • Li, N., ve Wang, J. (2020). Food Waste of Chinese Cruise Passengers. Journal of Sustainable Tourism, 28(11), 1825–1840
  • Magnumicecream (2021). Carpe Diem Felsefesi: Anı Yaşa. Erişim Adresi https://www.magnumi cecream.com/tr/hikâyeler/yasam-hikâyeleri/carpe-diem-felsefesi-ani-yasa.html
  • Muther, C. (2016). Stop Over-Posting Your Vacation Photos - The Boston Globe. Erişim Adresi: https://www.bostonglobe.com/lifestyle/2016/07/20/you-posting-your-vacation-hotossocial-mediawrong/gL2Q9sZOQADSNaKp4npgKM/story.html
  • Pişkin, C (2020). Pandemi sonrasında nasıl bir seyahat endüstrisi bizleri bekliyor?, Erişim Adresi https://www.turizmgünlüğü.com/2020/04/09/coronavirus-sonrasi-seyahat-ve-turizm/
  • Samsung (2021). Samsung ‘İnterneti Tadında Kullan’maya Davet Ediyor. Erişim Adresi https://www.samsung.com/tr/interneti-tadinda-kullan/
  • Sezgin, A. A. ve Karabacak, Z.İ (2019). Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. Journal of Communication Theory & Research/Iletisim Kuram ve Arastirma Dergisi, (49), 1-11.
  • Social Issues Research Centre (2009). Carpe Diem: A Report from the Social Issues Research Centre. Commissioned by The National Lottery. Erişim Adresi http://www.sirc.org/publik/optimism.shtml.
  • Solomon, M. R. (2018). How Amazon Feeds Your FOMO on Prime Day. Erişim Adresi https://finance.yahoo.com/news/amazon-feeds-fomo-prime-day-154916111.html
  • Song Kyoung-Son (2017). A Catchy Motto And Approach to Buying. Erişim Adresi http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3030752
  • Suh, Y. (2007). A Study On Solo Consumers' Shopping Orientation. Fashion & Textile Research Journal, 9 (2), 229-236.
  • Şahin, E. ve Çavuş, B. F. (2020). Sosyal Medya Algısı ve FoMO’nun Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 149-182.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. İstanbul, Türkiye: Epsilon Yayıncılık.
  • Tranfield, D. ve Denyer, D. & Smart, P. (2003). Towards A Methodology For Developing Evidence Informed Management Knowledge By Means Of Systematic Review. British Journal of Management, 14(3): 207-222.
  • Ulaştıran, T (2017). Çağımızın Salgını FOMO: Pazarlama Dünyasındaki Başarısının Ardındaki Gerçekler. Erişim Adresi http: //www. pazarlamasyon. com/ pazarlama/ dijitalpa zarlama/cagimizin-salgini-fomo-pazarlama-dunyasindaki-basarisinin-ardindakigercekler /
  • Weed, M. (2006). Sports Tourism Research 2000–2004: A Systematic Review of Knowledge and A Metaevaluation of Methods. Journal of Sport & Tourism, 11(1): 5-30.
  • Yoga, I. M. S., Sistadyani, N. P. I., Fatricia, R. S., Yuliant, D. R., & Basmantra, I. N. (2022). Indonesian Consumers’ Emotional and Psychological Factors in The Nexus Of Fear of Missing out (FOMO). BISMA (Bisnis dan Manajemen), 14(2), 144-159.

FOMO, YOLO VE JOMO SOSYAL MEDYA HASTALIKLARININ TÜKETİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE LİTERATÜR TARAMASI

Year 2022, Issue: 37, 19 - 34, 11.11.2022
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1039467

Abstract

Tüketicilerin sosyal medya ile sürekli bir arada olma istekleri, başkalarının yaptıklarını kaçırma kaygısını beraberinde getirmektedir. Pandemi öncesi dönemde yaygın bir anlayış olan FoMO hastalığı, pandemi sonrası dönemde de internetin hayatımızın her anında yer alması ile beraber sosyal medya hastalıkları olarak ifade edilebilen daha birçok kavramı da ortaya çıkarmıştır. Henüz olgunlaşma aşamasında olan bu kavramlar özellikle YOLO ve JOMO şeklinde hayatımızda yer almış ve tüketim davranışlarımıza yansımıştır. Fomo kavramı, özellikle pandemi öncesi dönemde çok popüler olmakla birlikte pandemi döneminde tüketicilerde hissedilen başka kavramlarla da anılmakta ve merak konusu olmaktadır. Bu çalışmada amaç, bu yaşam şekillerini ya da sosyal medya hastalıklarını kavramsal olarak açıklamak ve tüketim literatüründeki yerine değinmektir. Literatür taraması sonucunda, işletmeler ve gelecekte yapılacak olan çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. Nispeten yeni bir literatüre sahip olan bu kavramların incelenmesi, gelecek çalışmalara ışık tutacaktır.

References

  • Aitamurto, T., Won, A. S., Sakshuwong, S., Kim, B., Sadeghi, Y., Stein, K., ve Kircos, C. L. (2021). From Fomo to Jomo: Examining the Fear and Joy of Missing out and Presence in A 360° Video Viewing Experience. In Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1-14).
  • Atik D. ve Kaplan, M.D (2001). Prestij Tüketimi: Tüketicilerin Kendilerini Ayrıcalıklı Hissetme Arzuları ve Kitlesel Kişiselleştirme, Conferance Paper, Paris.
  • Atrek, B. ve Madran, C. (2017). Tüketici Perspektifli Sürdürülebilir Tüketim Çalışmaları: Ulusal Alanyazındaki Çalışmalar Üzerine Sistematik Derleme Çalışması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, 1-31
  • Argan, M., Argan, M. T. ve Gamze, İ. P. E. K. (2018). I Wish I Were! Anatomy of a Fomsumer. Journal of Internet Applications and Management, 9(1), 43-57.
  • Argan, M. T. ve Argan, M. T. (2019). Toward A New Understanding of Fomo: Fomsumerısm. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 5(2), 277-302.
  • Aydın H. (2018). Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun İçgüdüsel Alımlara Etkisinin Öz Belirleme Kuramı İle Açıklanması, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 415-426.
  • Aydin, D., Selvi, Y., Kandeger, A., ve Boysan, M. (2019). The Relationship of Consumers’ Compulsive Buying Behavior with Biological Rhythm, İmpulsivity, And Fear of Missing out. Biological Rhythm Research, 1–9.
  • Bayhan, V. (2013). Gençlik Ve Postmodern Kimlik Örüntüleri-Üniversite Gençliğinin Sosyolojik Profili (inönü Üniversitesi Uygulaması). Journal of Youth Research, 1(1), 134-157.
  • Bhattacharjee, A. ve Mogilner, C. (2013). Happiness From Ordinary and Extraordinary Experiences. Journal of Consumer Research, 41(1), 1-17.
  • Brinkmann, S. (2019). The joy of missing out: The art of self-restraint in an age of excess. John Wiley & Sons.
  • Cialdini, R. B. (2001). The Science of Persuasion. Scientific American, 284(2), 76-81.
  • Cook, D. J., Mulrow, C. D. ve Haynes, R. B. (1997). Systematic Reviews: Synthesis of Best Evidence For Clinical Decisions. Annals of Internal Medicine, 126(5), 376-380
  • Çelik, I. K., Eru, O. ve Cop, R. (2019). The Effects of Consumers’ Fomo Tendencies on Impulse Buying and the Effects of Impulse Buying on Post-Purchase Regret: An Investigation on Retail Stores. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 10(3), 124-138.
  • Çopuroğlu, F. (2021). Tüketicilerin Sosyal Medya Kullanımı, FoMO ve Hedonik Tüketim Arasındaki İlişki. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4298-4326.
  • Duse, D. M. ve Bonnano, P. (2017). The Importance of Oer İn Engineering Education. In MATEC Web of Conferences, EDP Sciences, 198, China.
  • Dönmez, İ. H., Fırat, F. ve Yurdakul, H. (2021). Çılgın Kalabalıktan Uzakta: Kullanıcı Olmayanların Sosyal Medyaya Bakışları Üzerine Bir İnceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(1), 163-188.
  • Erciş, A., Deligöz, K. ve Mutlu, M. (2021). Öğrencilerin Fomo Ve Plansız Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 35(1), 219-243.
  • Good, M. C., ve Hyman, M. R. (2020a). ‘Fear Of Missing Out’: Antecedents and İnfluence on Purchase Likelihood. Journal of Marketing Theory and Practice, 28(3), 330–341.
  • Good, M. C., ve Hyman, M. R. (2020b). Direct and indirect effects of fear-ofmissing-out appeals on purchase likelihood. Journal of Consumer Behaviour, 1–13.
  • Goodenow, C. (1993). Classroom Belonging among early Adolescent Students Relationships to Motivation and Achievement. The Journal of Early Adolescence, 13(1), 21-43.
  • Gürdin, B. (2019). Sosyal Medyanın Hedonik Tüketimi ve Fomo’nun Gücü. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(3), 1259-1278.
  • Gürhan-Canli, Z., Hayran, C., & Sarial-Abi, G. (2016). Customer-Based Brand Equity In A Technologically Fast-Paced, Connected, and Constrained Environment. AMS Review, 6(1-2), 23-32.
  • Güven, A. (2021). Multidisipliner Bir Kavram Olarak “Fear Of Missing Out”(Fomo): Literatür Taraması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(48), 99-124.
  • Herald Business (2017). Yolo Culture: One Life, Enjoy The Present. Erişim Adresi http://biz.heraldcorp.com /culture/view.php?ud=201706151105585648352_1
  • Herman, D. (2018). The Fear of Missing Out. Erişim Adresi http://fomofearofmissingout.com/fomo
  • Hodkinson, C. (2019). Fear of Missing Out’(FOMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88.
  • Oracle. (2015). A new perspecte on millenials: Segmenting a generation for actionable insights for consumer good companies and retailers. Erişim Adresi http: //www.oracle.com/us/industries/consumer/interbrand-cg-retail-cx-wp-2400662. pdf
  • Kang, I., Cui, H., ve Son, J. (2019a). Conformity Consumption Behavior and FoMO. Sustainability, 11(17), 4734.
  • Kang, I., He, X., ve Shin, M. M. (2020). Chinese Consumers’ Herd Consumption Behavior Related to Korean Luxury Cosmetics: The Mediating Role of Fear of Missing Out. Frontiers in Psychology, 11(February), 1–13.
  • Kang, I., ve Ma, I. (2020). A Study on Bandwagon Consumption Behavior Based on Fear of Missing out and Product Characteristics. Sustainability, 12(6), 2441.
  • Kang, I., Son, J., ve Koo, J. (2019b). Evaluation of Culturally Symbolic Brand: The Role of “Fear of Missing Out” Phenomenon. Journal of International Consumer Marketing, 31(3), 270–286.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 26-33.
  • Kavak, B., Özkul, N. E. ve Tunçel, N. (2021). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (Fomo) Nun Sosyal Medya Temelli Satın Alma Eğilimi Üzerindeki Etkisinde Cinsiyetin Düzenleyici Rolü. Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 94-103.
  • Lee, H. ve Oh, H. (2018). Well-Being Lifestyle and Consumption Value According to Consumers. Archives of Design Research, 31(1), 71-79.
  • Li, N., ve Wang, J. (2020). Food Waste of Chinese Cruise Passengers. Journal of Sustainable Tourism, 28(11), 1825–1840
  • Magnumicecream (2021). Carpe Diem Felsefesi: Anı Yaşa. Erişim Adresi https://www.magnumi cecream.com/tr/hikâyeler/yasam-hikâyeleri/carpe-diem-felsefesi-ani-yasa.html
  • Muther, C. (2016). Stop Over-Posting Your Vacation Photos - The Boston Globe. Erişim Adresi: https://www.bostonglobe.com/lifestyle/2016/07/20/you-posting-your-vacation-hotossocial-mediawrong/gL2Q9sZOQADSNaKp4npgKM/story.html
  • Pişkin, C (2020). Pandemi sonrasında nasıl bir seyahat endüstrisi bizleri bekliyor?, Erişim Adresi https://www.turizmgünlüğü.com/2020/04/09/coronavirus-sonrasi-seyahat-ve-turizm/
  • Samsung (2021). Samsung ‘İnterneti Tadında Kullan’maya Davet Ediyor. Erişim Adresi https://www.samsung.com/tr/interneti-tadinda-kullan/
  • Sezgin, A. A. ve Karabacak, Z.İ (2019). Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. Journal of Communication Theory & Research/Iletisim Kuram ve Arastirma Dergisi, (49), 1-11.
  • Social Issues Research Centre (2009). Carpe Diem: A Report from the Social Issues Research Centre. Commissioned by The National Lottery. Erişim Adresi http://www.sirc.org/publik/optimism.shtml.
  • Solomon, M. R. (2018). How Amazon Feeds Your FOMO on Prime Day. Erişim Adresi https://finance.yahoo.com/news/amazon-feeds-fomo-prime-day-154916111.html
  • Song Kyoung-Son (2017). A Catchy Motto And Approach to Buying. Erişim Adresi http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3030752
  • Suh, Y. (2007). A Study On Solo Consumers' Shopping Orientation. Fashion & Textile Research Journal, 9 (2), 229-236.
  • Şahin, E. ve Çavuş, B. F. (2020). Sosyal Medya Algısı ve FoMO’nun Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 149-182.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. İstanbul, Türkiye: Epsilon Yayıncılık.
  • Tranfield, D. ve Denyer, D. & Smart, P. (2003). Towards A Methodology For Developing Evidence Informed Management Knowledge By Means Of Systematic Review. British Journal of Management, 14(3): 207-222.
  • Ulaştıran, T (2017). Çağımızın Salgını FOMO: Pazarlama Dünyasındaki Başarısının Ardındaki Gerçekler. Erişim Adresi http: //www. pazarlamasyon. com/ pazarlama/ dijitalpa zarlama/cagimizin-salgini-fomo-pazarlama-dunyasindaki-basarisinin-ardindakigercekler /
  • Weed, M. (2006). Sports Tourism Research 2000–2004: A Systematic Review of Knowledge and A Metaevaluation of Methods. Journal of Sport & Tourism, 11(1): 5-30.
  • Yoga, I. M. S., Sistadyani, N. P. I., Fatricia, R. S., Yuliant, D. R., & Basmantra, I. N. (2022). Indonesian Consumers’ Emotional and Psychological Factors in The Nexus Of Fear of Missing out (FOMO). BISMA (Bisnis dan Manajemen), 14(2), 144-159.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Hatice Aydın 0000-0002-5581-7216

Early Pub Date November 5, 2022
Publication Date November 11, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 37

Cite

APA Aydın, H. (2022). FOMO, YOLO VE JOMO SOSYAL MEDYA HASTALIKLARININ TÜKETİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE LİTERATÜR TARAMASI. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(37), 19-34. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1039467

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com