BibTex RIS Cite

The Historical Development of Islamic Religious Education in Germany and the Matter of Curriculum

Year 2010, Volume: 19 Issue: 2, 299 - 314, 01.06.2010

Abstract

-

Almanya’da İslam Din Dersinin Gelişimi ve Müfredat Sorunu

Year 2010, Volume: 19 Issue: 2, 299 - 314, 01.06.2010

Abstract

Makalede önce Almanya’da Müslüman çocuklarına okutulmakta olan İslâm Din Derslerinin başlangıcından günümüze kısa tarihçesi ve hukuki süreci anlatılmaktadır. Sonra Alman okullarında İslâm Din Dersi okutulmasının gerekli hale gelmesi ve ilk uygulamalardan bahsedilmektedir. Üçüncü aşamada, Alman okullarındaki İslâm Din Dersleri uygulamasının son ve mevcut durumu hakkında bilgi verilmektedir. “İslâm Din Dersleri Modelleri” başlığı altında; Almanya’nın bazı eyaletlerinde İslâm Din Derslerinin okutulmaya başlaması söz konusu edilmektedir. Makalenin sonuna doğru ise, Almanya’daki İslâm Din Derslerinin müfredatı hakkında genel bilgi verilmektedir. Makale bir sonuç değerlendirilmesi ile bitirilmektedir. Makalenin Ek’inde ise; Almanya’daki Türk / Müslüman çocuklarına ilk dört sınıfta okutulan İslâm Din Dersi müfredatının Almancası ve Türkçesi tablo halinde sunulmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuba İşık Yiğit This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 19 Issue: 2

Cite

ISNAD Yiğit, Tuba İşık. “Almanya’da İslam Din Dersinin Gelişimi Ve Müfredat Sorunu”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/2 (June 2010), 299-314.

25955

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.