Bireyin içinde bulunduğu toplumda kendisini sözlü ya da yazılı bir şekilde ifade etmesine olanak sağlayan dil, bireyin düşüncelerini yazıya aktarırken kullandığı söz dizimsel bir sistemdir. Birbirini takip eden sözcükler cümleleri, anlamsal bir bağ içerisinde sıralanan cümleler de paragrafları oluşturur. Paragraflar arasında sağlanan anlam ve düşünce birliği ile metinler (roman, hikâye, makale, biyografi, köşe yazısı, vb.) meydana getirilir. Dil öğretimi için sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde kullanılan materyaller arasında dil becerisini geliştiren en önemli araç metinlerdir. Bu bağlamda dil öğretimi ve öğrenimi sürecinde metinlerin rolünü göz ardı etmemiz mümkün değildir. Dili anlamlı bir şekilde öğretmek ve bu süreçte öğrenicileri doğru metinlerle buluşturmak büyük önem arz etmektedir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında hazırlanan kitaplarda kullanılan metinler bu noktada önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında kullanılan Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında (B2 seviyesi) yer alan okuma metinlerini inceleyerek B2 seviyesinde çoğunlukla hangi metin türlerinin kullanıldığını belirlemek ve Türkçe öğrenen yabancı öğrenicilerin B2 düzeyinde çerçeve metnin ruhuna uygun okuma becerisine ulaşmasını sağlamaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |