Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yedi İklim Türkçe Ders Kitabı B2 Seviyesi Okuma Metinlerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 20 - 42, 31.12.2021

Öz

Bireyin içinde bulunduğu toplumda kendisini sözlü ya da yazılı bir şekilde ifade etmesine olanak sağlayan dil, bireyin düşüncelerini yazıya aktarırken kullandığı söz dizimsel bir sistemdir. Birbirini takip eden sözcükler cümleleri, anlamsal bir bağ içerisinde sıralanan cümleler de paragrafları oluşturur. Paragraflar arasında sağlanan anlam ve düşünce birliği ile metinler (roman, hikâye, makale, biyografi, köşe yazısı, vb.) meydana getirilir. Dil öğretimi için sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde kullanılan materyaller arasında dil becerisini geliştiren en önemli araç metinlerdir. Bu bağlamda dil öğretimi ve öğrenimi sürecinde metinlerin rolünü göz ardı etmemiz mümkün değildir. Dili anlamlı bir şekilde öğretmek ve bu süreçte öğrenicileri doğru metinlerle buluşturmak büyük önem arz etmektedir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında hazırlanan kitaplarda kullanılan metinler bu noktada önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında kullanılan Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında (B2 seviyesi) yer alan okuma metinlerini inceleyerek B2 seviyesinde çoğunlukla hangi metin türlerinin kullanıldığını belirlemek ve Türkçe öğrenen yabancı öğrenicilerin B2 düzeyinde çerçeve metnin ruhuna uygun okuma becerisine ulaşmasını sağlamaktır.

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi. (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi. Almanya: Telc GmbH.
  • Büyüköztürk, Ş. ve Çakmak, E. K. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duman, G. B. (2013). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Materyallerin Etkin Kullanımı,” Ana Dili Eğitimi Dergisi, (1/2), 1-8.
  • Durmuş, M. (2013). İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Özgün ve Değiştirilmiş Dilsel Girdi Üzerine. Turkish Studies, (8/1 Winter), 1291-1306.
  • Günay, V. D. (2007) Metin Bilgisi. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretiminde Metin Seçimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, (1), 1-12.
  • İltar, L. ve Açık, F. (2019). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Metin Türlerinin Sınıflandırılması ve Ders Kitaplarında Yer Alan Okuma Metinlerinin Değerlendirilmesi. Journal of Turkology, (29), 311-346.
  • Kıran, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi/Journal of Social Sciences Institute, (15), 170-189.
  • Onursal, İ. (2003). Türkçe Metinlerde Bağdaşıklık ve Tutarlılık. Günümüz Dilbilim Çalışmaları İçinde, Dilbilim Dizisi (ss. 121-132). İstanbul: Multilingual.
  • Yedi İklim Türkçe Ders Kitabı B2. (2017). Ankara: TDV.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Melike Temizyürek Bu kişi benim 0000-0002-9771-9833

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temizyürek, M. (2021). Yedi İklim Türkçe Ders Kitabı B2 Seviyesi Okuma Metinlerinin İncelenmesi. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi, 6(2), 20-42.