Dünyadaki enerji ihtiyacı her geçen gün artmakta ve enerji ihtiyacının önemli bir bölümü fosil kaynaklı yakıtlar ile karsılanmaktadır. Enerji ihtiyacındaki mevcut artıs oranları ve belirlenmis fosil yakıt rezervleri dikkate alındıgında ortalama elli yıl içerisinde fosil yakıtların tükenme noktasına gelmesi beklenmektedir. Fosil yakıtların önemli bir bölümü tasıtlar ve dolayısıyla içten yanmalı motorlarda kullanılmakta olup, dizel motorları ile donatılmıs ve dizel yakıtı kullanan tasıtlar tasımacılık sektöründe yaygın biçimde tercih edilmektedir. Bu çalısmada; dizel motorlarında alternatif yakıt olarak kanola yagının metil esteri ele alınmıs, yapılan deneylerde %100 dizel, %50 dizel yakıtı + %50 biyodizel (karısım yakıtı) ve %100
biyodizel yakıtı için aynı sartlar altında dört zamanlı ve dört silindirli bir dizel motorda çesitli devir ve yüklerde deneyler yapılmıstır. Elde edilen sonuçların karsılastırılması neticesinde; dizel motorların, belirgin bir revizyona ihtiyaç duyulmaksızın, alternatif yakıt olarak dizel ve biyodizel karısımlarının kullanılmasına uygun oldugu, kanola yagı metil esterinin yakıt özelikleri ve yanma ürünleri açısından olumlu sonuçlar verdigi belirlenmistir.
World’s energy need is increasing every day and majority of this energy need are met by fossil fuels. When current increment rates in energy need and predetermined fossil fuel reserves are taken into consideration, approximately within 50 years, it is expected that fossil fuels will come to depletion point. Considerable part of fossil fuels are used in vehicles and therefore in internal combustion engines, vehicles equipped with diesel engines and using diesel fuels are widely preferred in transportation sector. In this study, as an alternative fuel for diesel engines, canola oil’s methyl ester is used. In the experiment three percentages are tested under the same circumstances on a four cycle and four cylinder diesel engine. They are %100 biodiesel, %50 diesel + %50 biodiesel (fuel mixture), and %100 diesel. It is determined that diesel engines, without a significant revision need, are suitable for biodiesel and diesel mixtures as an alternative fuel and canola oil’s methyl ester gives positive results with respect to fuel properties.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 15, 2009 |
Submission Date | October 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 1 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.