Research Article
BibTex RIS Cite

Kanola Yağı Metil Esteri ve Karışımlarının Dizel Motoru Egzoz Emisyonuna ve Yakıt Tüketimine Etkisinin Deneysel İncelenmesi

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, 50 - 55, 15.01.2009

Abstract

Dünya genelinde her geçen gün artmakta olan enerji ihtiyacının önemli bir bölümü fosil yakıtlarla karsılanmaktadır. Enerji tüketiminin artmasına paralel olarak yanma sonu ürünleri dolayısıyla çevre kirliligi ve küresel ısınma ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakabilmek için çevre kirliligini ve küresel ısınmayı önleyici faaliyetler sürdürülmelidir. Yasanan petrol krizleri ve çevresel faktörler fosil yakıt tüketimi ve egzoz emisyonunun azaltılması için çalısmalar yapılmasını zorunlu kılmıstır. Bu noktadan hareketle bu çalısmada; dizel motorlarında alternatif yakıt olarak ülkemizde genis bir üretim potansiyeli bulunan kanola bitkisinden elde edilen kanola yagı metil esteri kullanılmıstır. Yapılan deneylerde %100 dizel, %50 dizel yakıtı+%50 biyodizel (karısım yakıtı) ve %100 biyodizel yakıtı için aynı sartlar altında bir dizel motorunda çesitli devir ve yüklerde ölçümler yapılmıstır. Deneylerden elde edilen sonuçlar; dizel motorların, belirgin bir revizyona ihtiyaç duyulmaksızın, alternatif yakıt olarak dizel ve biyodizel karısımlarının kullanılmasına uygun oldugunu, kanola yagı metil esterinin egzoz emisyonu açısından olumlu sonuçlar verdigini göstermistir.

References

  • [1] Yamık, H., “Dizel Motorlarında Alternatif Yakıt Olarak Yag Esterlerinin Kullanılma İmkânlarının Arastırılması”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2002. [2] Akdere, Y., “Soya Yagı Metil Esterinin Dizel Motorlarda Yakıt Olarak Kullanımının Deneysel Olarak Arastırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir, 2006. [3] Tillem, İ., “Dizel Motorlar İçin Alternatif Yakıt Olarak Biyodizel Üretimi ve Kullanımı”, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 2005. [4] Demirbas, A., “Progress in Energy and Combustion Science”, 31, 466, 2005. [5] E. Koehler., Fachzeitschrift fuer Oel-und Eiweisspflanzen, 1, 8, 1994. [6] Hoeck R., Fachzeitschrift fuer Oel-und Eiweisspflanzen, 4, 175, 1994. [7] H. Raheman, and A.G. Phadatare, Biomass and Bioenergy, 27, 393, 2004. [8] Kalligeros, S., Zannikos, F., Stournas, S., Lois, E., Anostopoulos, G., Teas, Ch., and Sakellaropoulos, F. Biomass and Bioenergy, 24, 141, 2003. [9] Shi, X., Pang, X., Mu, Y., He, H., Shuai, S., Wang, J., Chen, H., and Li, R., Atmospheric Enviroment, 40, 2567, 2006. [10] Schmidt, K., and Gerpen, J. H. V., SAE Tech. Paper, 961086, 1996. [11] Nwafor, O. M. I., Renewable Energy, 29, 119, 2004. [12] Peterson, C. L., and Reece, D. L., SAE Paper, 961114, 805, 1996. [13] Yücesu, S. ve Altın, R., Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12, 1045, 1999. [14] Zang, Y., and Gerpen, J. H. V., SAE Tech. Paper, 960765, 782, 1996. [15] Gürü, M., Koca, A., Can, Ö., Çınar, C. ve Sahin, F., “Mg Katkılı Hayvansal Kökenli Biyodizelin Dizel Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”, 10. Uluslararası Yanma Sempozyumu, 366-370, Sakarya, 2008. [16] Aydogan, H., “Dizel Motorlarında Çesitli Yakıt Enjeksiyon Sistemlerinin Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin Deneysel İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006. [17] İleri, E., “Kanola Yagı Metil Esterinin Dizel Motor Performansı ve Emisyonlarına Etkilerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2005.

Kanola Yağı Metil Esteri ve Karışımlarının Dizel Motoru Egzoz Emisyonuna ve Yakıt Tüketimine Etkisinin Deneysel İncelenmesi

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, 50 - 55, 15.01.2009

Abstract

World’s energy need is increasing every day and majority of this energy need are met by fossil fuels. When current increment rates in energy need and predetermined fossil fuel reserves are taken into consideration, approximately within 50 years, it is expected that fossil fuels will come to depletion point. Considerable part of fossil fuels are used in vehicles and therefore in internal combustion engines, vehicles equipped with diesel engines and using diesel fuels are widely preferred in transportation sector. It is known that exhaust emissions emerging from combustion is creating various harms to environment. In this study, as an alternative fuel for diesel engines, canola oil’s methyl ester is used. In the experiments three percentages are tested under the same circumstances on a diesel motor. These are %100 biodiesel, %50 diesel+%50 biodiesel (fuel mixture), and %100 diesel. It is determined that diesel motors, without a significant revision need, are suitable for biodiesel and diesel mixtures as an alternative fuel and canola oil’s methyl ester gives positive results with respect to exhaust emissions.

References

  • [1] Yamık, H., “Dizel Motorlarında Alternatif Yakıt Olarak Yag Esterlerinin Kullanılma İmkânlarının Arastırılması”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2002. [2] Akdere, Y., “Soya Yagı Metil Esterinin Dizel Motorlarda Yakıt Olarak Kullanımının Deneysel Olarak Arastırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir, 2006. [3] Tillem, İ., “Dizel Motorlar İçin Alternatif Yakıt Olarak Biyodizel Üretimi ve Kullanımı”, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 2005. [4] Demirbas, A., “Progress in Energy and Combustion Science”, 31, 466, 2005. [5] E. Koehler., Fachzeitschrift fuer Oel-und Eiweisspflanzen, 1, 8, 1994. [6] Hoeck R., Fachzeitschrift fuer Oel-und Eiweisspflanzen, 4, 175, 1994. [7] H. Raheman, and A.G. Phadatare, Biomass and Bioenergy, 27, 393, 2004. [8] Kalligeros, S., Zannikos, F., Stournas, S., Lois, E., Anostopoulos, G., Teas, Ch., and Sakellaropoulos, F. Biomass and Bioenergy, 24, 141, 2003. [9] Shi, X., Pang, X., Mu, Y., He, H., Shuai, S., Wang, J., Chen, H., and Li, R., Atmospheric Enviroment, 40, 2567, 2006. [10] Schmidt, K., and Gerpen, J. H. V., SAE Tech. Paper, 961086, 1996. [11] Nwafor, O. M. I., Renewable Energy, 29, 119, 2004. [12] Peterson, C. L., and Reece, D. L., SAE Paper, 961114, 805, 1996. [13] Yücesu, S. ve Altın, R., Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12, 1045, 1999. [14] Zang, Y., and Gerpen, J. H. V., SAE Tech. Paper, 960765, 782, 1996. [15] Gürü, M., Koca, A., Can, Ö., Çınar, C. ve Sahin, F., “Mg Katkılı Hayvansal Kökenli Biyodizelin Dizel Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”, 10. Uluslararası Yanma Sempozyumu, 366-370, Sakarya, 2008. [16] Aydogan, H., “Dizel Motorlarında Çesitli Yakıt Enjeksiyon Sistemlerinin Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin Deneysel İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006. [17] İleri, E., “Kanola Yagı Metil Esterinin Dizel Motor Performansı ve Emisyonlarına Etkilerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2005.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mahmut Güneş Öztürk This is me

Kemal Bilen This is me

Publication Date January 15, 2009
Submission Date October 22, 2017
Published in Issue Year 2009 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, M. G., & Bilen, K. (2009). Kanola Yağı Metil Esteri ve Karışımlarının Dizel Motoru Egzoz Emisyonuna ve Yakıt Tüketimine Etkisinin Deneysel İncelenmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 1(1), 50-55.

All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering.