Dünya genelinde her geçen gün artmakta olan enerji ihtiyacının önemli bir bölümü fosil yakıtlarla karsılanmaktadır. Enerji tüketiminin artmasına paralel olarak yanma sonu ürünleri dolayısıyla çevre kirliligi ve küresel ısınma ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakabilmek için çevre kirliligini ve küresel ısınmayı önleyici faaliyetler sürdürülmelidir. Yasanan petrol krizleri ve çevresel faktörler fosil yakıt tüketimi ve egzoz emisyonunun azaltılması için çalısmalar yapılmasını zorunlu kılmıstır. Bu noktadan hareketle bu çalısmada; dizel motorlarında alternatif yakıt olarak ülkemizde genis bir üretim potansiyeli bulunan kanola bitkisinden elde edilen kanola yagı metil esteri kullanılmıstır. Yapılan deneylerde %100 dizel, %50 dizel yakıtı+%50 biyodizel (karısım yakıtı) ve %100 biyodizel yakıtı için aynı sartlar altında bir dizel motorunda çesitli devir ve yüklerde ölçümler yapılmıstır. Deneylerden elde edilen sonuçlar; dizel motorların, belirgin bir revizyona ihtiyaç duyulmaksızın, alternatif yakıt olarak dizel ve biyodizel karısımlarının kullanılmasına uygun oldugunu, kanola yagı metil esterinin egzoz emisyonu açısından olumlu sonuçlar verdigini göstermistir.
Biyodizel Kanola Yagı Metil Esteri Egzoz Emisyonu Duman Koyulugu Isık Absorbsiyon Katsayısı
World’s energy need is increasing every day and majority of this energy need are met by fossil fuels. When current increment rates in energy need and predetermined fossil fuel reserves are taken into consideration, approximately within 50 years, it is expected that fossil fuels will come to depletion point. Considerable part of fossil fuels are used in vehicles and therefore in internal combustion engines, vehicles equipped with diesel engines and using diesel fuels are widely preferred in transportation sector. It is known that exhaust emissions emerging from combustion is creating various harms to environment. In this study, as an alternative fuel for diesel engines, canola oil’s methyl ester is used. In the experiments three percentages are tested under the same circumstances on a diesel motor. These are %100 biodiesel, %50 diesel+%50 biodiesel (fuel mixture), and %100 diesel. It is determined that diesel motors, without a significant revision need, are suitable for biodiesel and diesel mixtures as an alternative fuel and canola oil’s methyl ester gives positive results with respect to exhaust emissions.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 15, 2009 |
Submission Date | October 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 1 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.