Research Article
BibTex RIS Cite

Carbon Footprint in Vehicle Routing And an Industrial Application

Year 2019, Volume: 11 Issue: 1, 239 - 252, 31.01.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.418539

Abstract

Most companies have a
logistics network and come with a carbon footprint. It’s a requirement in terms
of sustainability of the transport tools are routing allaround in this network
and the providing of a low carbon footprint. In this study, the routing problem
of personnel services of a company has been mentioned. And the total carbon
dioxicle emission is tryed to reduce. Application of the austerity algorithm,
one of the common solution methods, has been perfomed by calculating carbon
footprint with Tier-1 approaching. At the of the application, there is a %24,7,
reduction in carbon dioxide emission, %24,5 reduction in the cost in this
company with the recommended route.

References

  • Ak, B., & Koç, E. (2016). Seçilmiş Bir Endüstriyel Tesiste Üretim Çizelgeleme Problemi Ve Genetik Algoritma İle Optimizasyon. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 21-26). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Atabey, T. (2013). Karbon Ayak İzinin Hesaplanması: Diyarbakır Örneği. Elazığ: Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Atmaca, E. (2012). Bir Kargo Şirketinde Araç Rotalama Problemi ve Uygulaması. TUBAV Bilim Dergisi, 12-27.
  • Barış Keçeci, F. A. (2015). Heterojen Eş Zamanlı Topla-Dağıt Araç Rotalama Problemi: Matematiksel Modeller Ve Sezgisel Bir Algoritma. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 185-195.
  • Bozyer, Z., Alkan, A., & Fığlalı, A. (2014). Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Probleminin Çözümü İçin Önce Grupla Sonra Rotala Merkezli Sezgisel Algoritma Önerisi. Bilişim Teknolojileri Dergisi.
  • Çalışkan, K. (2011). Karınca Kolonisi Optimizasyonu İle Araç Rotalama Probleminin Maliyetlerinin Kümeleme Tekniği İle İyileştirilmesi. Ankara: Tobb Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çeyrekoğlu, S. (2017). Araç Rotalama Problemine Genetik Algoritma Yaklaşımı Ve Örnek Bir Uygulama. İstanbul, Türkiye: İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çiçekli, U. G., Keskin, F. D., & Kocamaz, M. (2016). Bir İmalat Hücresindeki Çizelgeleme Problemi İçin Meta Sezgisel Yöntemlerin Karşılaştırılması: Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 336-341). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Demir, N., & Taşkın, A. (2013). Life Cycle Assessment Of Wind Turbines In Pınarbaşı-Kayseri. Journal of Cleaner Production, 253-263.
  • Ekizler, H. (2011). Araç Rotalama Probleminin Çözümünde Karınca Kolonisi Optimizasyonu Algoritmasının Kullanılması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Hakan Vargün, S. G. (2015). Sürdürülebilir Bir Çevre İçin Karbon Muhasebesi ve Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sisteminin Entegrasyonu. Mali Çözüm Dergisi, 11-31.
  • Karakoç, M. (2012). Karbon Emisyon Muhasebesi Ve Türkiye'de Uygulanabilirliği. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kemer, B. (2010). Araç Rotalama Problemlerine Genetik Algoritma Yaklaşımı: Bir Gıda Dağıtım Firması Uygulaması. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensttüsü.
  • Kiremitci, B., Kiremitci, S., & Keskintürk, T. (2014). Zaman pencereli çok araçlı dağıtım toplamalı rotalama problemi için gerçek değerli genetik algoritma yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi Istanbul University Journal of the School of Business, 391-403.
  • Koç, Ç., & Karaoğlan, İ. (2016). The Green Vehicle Routing Problem: A Heuristic Based Exact Solution Approach. Applied Soft Computing , 154-164.
  • Kosif, B., & Ekmekçi, İ. (2012). Araç Rotalama Sistemleri ve Tasarruf Algoritması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 41-51.
  • Özlem, B. (2013). Seçilen Bir Kağıt Fabrikasında Karbon Ayak İzi Belirlenmesi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, Y. (2016). Waste Management And Evaluatıon Of Carbon Footprınt In Harbours. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Şahin, Y., & Eroğlu, A. (2015). Sipariş Toplama ve Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Problemlerinin Hiyerarşik Çözümü. Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 15-28.
  • Şen, T., Cömert, S. E., & Yazgan, H. R. (2015). Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Probleminin Çözümü İçin Yeni Bir Algoritma Geliştirilmesi: Bir Süpermarket Zincirinde Uygulanması. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 83-88.
  • Şimşir, F., & Altunkaynak, H. (2016). Havayolu Şirketi İkram Hizmeti Tedarik Sürecinde Araç Rotalama Problemi. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 1057-1062). İstanbul : İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Tezel, Y. U.-G. (2015). Engelli Servis Aracı Rotalama Probleminde Değişken Komşuluk Arama Yönteminin Kullanımı. Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi.
  • Turanlı, A. M. (2015). Karbon Ayak İzi Kestirimi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi İçin Bir Çalışma. Kıbrıs: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Doğa Bilimleri ve Uygulamalı Bilimler .
  • Ulutaş, A., Bayrakçıl, A. O., & Kutlu, M. B. (2017). Araç Rotalama Probleminin Tasarruf Algoritması İle Çözümü: Sivas'ta Bir Ekmek Fırını İçin Uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 185-197.
  • Uzumer, E., & Eren, T. (2012). Okul Servisi Rotalama Problemi:Bir Uygulama. Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi.

Araç Rotalamada Karbon Ayakizi ve Endüstriyel Bir Uygulama

Year 2019, Volume: 11 Issue: 1, 239 - 252, 31.01.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.418539

Abstract

Çoğu firmada lojistik
ağı bulunmakta ve beraberinde bir karbon ayak izi meydana gelmektedir. Taşıma
araçlarının bu ağ çerçevesinde uygun bir şekilde rotalanması ve düşük bir karbon
ayak izinin sağlanması sürdürülebilirlik açısından bir gerekliliktir. Bu
çalışmada, bir firmanın personel servislerinin rotalama problemi ele alınmıştır
ve toplam CO2 salınımı azaltılmaya çalışılmıştır. Yaygın çözüm
yöntemlerinden biri olan tasarruf algoritmasının uygulaması, karbon ayak izinin
Tier-1 yaklaşımı ile hesaplanması vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulama
sonucunda önerilen rota ile belirlenen firmada CO2 salınımı % 24,7 ve
maliyet unsurunda ise % 24,5 oranında azalma meydana gelmiştir.

References

  • Ak, B., & Koç, E. (2016). Seçilmiş Bir Endüstriyel Tesiste Üretim Çizelgeleme Problemi Ve Genetik Algoritma İle Optimizasyon. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 21-26). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Atabey, T. (2013). Karbon Ayak İzinin Hesaplanması: Diyarbakır Örneği. Elazığ: Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Atmaca, E. (2012). Bir Kargo Şirketinde Araç Rotalama Problemi ve Uygulaması. TUBAV Bilim Dergisi, 12-27.
  • Barış Keçeci, F. A. (2015). Heterojen Eş Zamanlı Topla-Dağıt Araç Rotalama Problemi: Matematiksel Modeller Ve Sezgisel Bir Algoritma. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 185-195.
  • Bozyer, Z., Alkan, A., & Fığlalı, A. (2014). Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Probleminin Çözümü İçin Önce Grupla Sonra Rotala Merkezli Sezgisel Algoritma Önerisi. Bilişim Teknolojileri Dergisi.
  • Çalışkan, K. (2011). Karınca Kolonisi Optimizasyonu İle Araç Rotalama Probleminin Maliyetlerinin Kümeleme Tekniği İle İyileştirilmesi. Ankara: Tobb Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çeyrekoğlu, S. (2017). Araç Rotalama Problemine Genetik Algoritma Yaklaşımı Ve Örnek Bir Uygulama. İstanbul, Türkiye: İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çiçekli, U. G., Keskin, F. D., & Kocamaz, M. (2016). Bir İmalat Hücresindeki Çizelgeleme Problemi İçin Meta Sezgisel Yöntemlerin Karşılaştırılması: Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 336-341). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Demir, N., & Taşkın, A. (2013). Life Cycle Assessment Of Wind Turbines In Pınarbaşı-Kayseri. Journal of Cleaner Production, 253-263.
  • Ekizler, H. (2011). Araç Rotalama Probleminin Çözümünde Karınca Kolonisi Optimizasyonu Algoritmasının Kullanılması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Hakan Vargün, S. G. (2015). Sürdürülebilir Bir Çevre İçin Karbon Muhasebesi ve Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sisteminin Entegrasyonu. Mali Çözüm Dergisi, 11-31.
  • Karakoç, M. (2012). Karbon Emisyon Muhasebesi Ve Türkiye'de Uygulanabilirliği. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kemer, B. (2010). Araç Rotalama Problemlerine Genetik Algoritma Yaklaşımı: Bir Gıda Dağıtım Firması Uygulaması. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensttüsü.
  • Kiremitci, B., Kiremitci, S., & Keskintürk, T. (2014). Zaman pencereli çok araçlı dağıtım toplamalı rotalama problemi için gerçek değerli genetik algoritma yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi Istanbul University Journal of the School of Business, 391-403.
  • Koç, Ç., & Karaoğlan, İ. (2016). The Green Vehicle Routing Problem: A Heuristic Based Exact Solution Approach. Applied Soft Computing , 154-164.
  • Kosif, B., & Ekmekçi, İ. (2012). Araç Rotalama Sistemleri ve Tasarruf Algoritması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 41-51.
  • Özlem, B. (2013). Seçilen Bir Kağıt Fabrikasında Karbon Ayak İzi Belirlenmesi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, Y. (2016). Waste Management And Evaluatıon Of Carbon Footprınt In Harbours. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Şahin, Y., & Eroğlu, A. (2015). Sipariş Toplama ve Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Problemlerinin Hiyerarşik Çözümü. Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 15-28.
  • Şen, T., Cömert, S. E., & Yazgan, H. R. (2015). Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Probleminin Çözümü İçin Yeni Bir Algoritma Geliştirilmesi: Bir Süpermarket Zincirinde Uygulanması. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 83-88.
  • Şimşir, F., & Altunkaynak, H. (2016). Havayolu Şirketi İkram Hizmeti Tedarik Sürecinde Araç Rotalama Problemi. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırma Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 1057-1062). İstanbul : İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Tezel, Y. U.-G. (2015). Engelli Servis Aracı Rotalama Probleminde Değişken Komşuluk Arama Yönteminin Kullanımı. Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi.
  • Turanlı, A. M. (2015). Karbon Ayak İzi Kestirimi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi İçin Bir Çalışma. Kıbrıs: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Doğa Bilimleri ve Uygulamalı Bilimler .
  • Ulutaş, A., Bayrakçıl, A. O., & Kutlu, M. B. (2017). Araç Rotalama Probleminin Tasarruf Algoritması İle Çözümü: Sivas'ta Bir Ekmek Fırını İçin Uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 185-197.
  • Uzumer, E., & Eren, T. (2012). Okul Servisi Rotalama Problemi:Bir Uygulama. Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bensu Kaplanseren This is me 0000-0002-8657-2303

Betül Mercan This is me 0000-0002-8657-2303

Büşra Özdemir This is me 0000-0002-8657-2303

Hatice Hazel Kadıoğlu This is me 0000-0002-8657-2303

Çağrı Sel 0000-0002-8657-2303

Publication Date January 31, 2019
Submission Date April 25, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Kaplanseren, B., Mercan, B., Özdemir, B., Kadıoğlu, H. H., et al. (2019). Araç Rotalamada Karbon Ayakizi ve Endüstriyel Bir Uygulama. International Journal of Engineering Research and Development, 11(1), 239-252. https://doi.org/10.29137/umagd.418539

All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering.