Elektrikli araçlar çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir ulaşım alternatifi olarak öne çıkmaktadır. Ancak elektrikli araçların daha fazla yaygınlaşması için karşılaşılan temel zorluklardan biri, yeterli ve erişilebilir bir şarj altyapısının eksikliğidir. Bu nedenle, şarj istasyonlarının erişilebilirliği, bu alandaki önemli bir parametre olarak kabul edilmektedir. Otoparklar, bu erişilebilirliği sağlamak için ideal ve etkili kullanım alanları sunmaktadır. Otoparklara yerleştirilen şarj istasyonları sayesinde, elektrikli araç sahipleri günlük yaşamlarının bir parçası olarak araçlarını rahatlıkla şarj edebileceklerdir. Bu durum, elektrikli araçları daha çekici hale getirirken, aynı zamanda çevre dostu bir ulaşım çözümü sunmaktadır. Bu çalışmada kapalı otoparklara yerleştirilen elektrikli araç şarj istasyonlarında bekleme süresini en aza indirecek bir tasarım yaklaşımı önerilmektedir. Bu amaçla Gümüşhane il merkezinde bulunan bir kapalı otoparkın bir yıllık araç giriş-çıkış verileri kullanılarak, otoparka kaç adet şarj ünitesinin yerleştirilmesi gerektiği kuyruk teoremi ile hesaplanmıştır. Otopark verileri incelenerek, farklı araç giriş sayılarına göre AC ve DC şarj istasyonu durumları için senaryolar oluşturulmuştur. Oluşturulan senaryolar için en iyi bekleme süresini sağlayacak şarj istasyonu sayıları ve tipleri belirlenmiştir. Bu sonuçlar dikkate alınarak öneriler ve tavsiyeler sunulmuştur.
Electric vehicles (EVs) have emerged as an environmentally friendly and sustainable alternative in transportation. However, a fundamental challenge hindering the widespread adoption of EVs is the lack of adequate and accessible charging infrastructure. Therefore, the accessibility of charging stations (CSs) is considered a crucial parameter in addressing this issue. Parking lots, by their nature, offer ideal and effective spaces to ensure this accessibility. Through the installation of CSs in parking lots, owners of EVs can conveniently charge their vehicles as part of their daily routines. This not only enhances the attractiveness of EVs but also provides an eco-friendly transportation solution. In this study, a design approach is proposed to minimize waiting times at EV CSs installed in indoor parking lots. To achieve this objective, using data from the parking lot in the city center of Gümüşhane, the number of charging units required for the parking lot was calculated using queueing theory. By examining parking data, scenarios were developed for different vehicle entry circumstances, considering both AC and DC charging station. The optimal numbers and types of CSs were determined for the created scenarios to provide the best waiting times. Based on these results, recommendations and insights are presented.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Power Plants |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2024 |
Submission Date | October 21, 2023 |
Acceptance Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 16 Issue: 1 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.