Dil kullanımı ve tarzı, bir bireyin kişiliğinin yanı sıra kültürünü de yansıtır. Bir dil öğrenilirken aslında o dilin temsil ettiği toplumun kültürü de öğrenilmektedir. Böylece toplumlar, birbirlerini, değerlerini, inançlarını, yaşam şekillerini anlayabilmekte ve yakınlık kurabilmek için olanak elde edebilmektedirler. Günümüzde, farklı dillerin yaşamasında ve öğrenilmesinde pek çok ulusal ve uluslararası faaliyetler söz konusudur. Bu faaliyetlere eklenen en önemli süreç, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) gelişimi paralelinde ortaya çıkan, internet kullanımı ve dolayısıyla uzaktan eğitim sistemleridir. Bu çalışma, öncelikle dilin ulusal kültürdeki önemine ve kültürlerarası etkileşim yoluyla bazı etkilerine dikkat çekiyor. Sonrasında, kültür emperyalizminin aracı olarak sayılan ve hâkim dil olan İngilizcenin, diğer dünya dilleri ve Türkçe özelinde yarattığı tehditleri tartışıyor. Bu tartışmalar sırasında İngilizcenin sanal ortamdaki egemenliğini vurguluyor. Özellikle COVİD-19 pandemi döneminde Türkiye’de de örgün eğitim yerine seçilmiş ve genele yayılmış olan uzaktan eğitim sürecinde, olası bu tehditlerin ve Türk dilindeki erozyonun artacağı öngörüsüne yer veriliyor. Çalışma ilgili kuramsal yaklaşımlara, deneysel çalışma sonuçlarına, istatistiklere ve Almanca ve Kazakça örneklerine yer veriyor.
Türkçe dil kültür dil emperyalizmi uzaktan eğitim iletişim COVID-19
The way and the manner an individual use the language not only echo one’s personality but also reflects his/her culture. When we learn a language, we also learn about the culture of the society that language represents. In this way, people from different cultures not only acquire the values, beliefs and life styles of other cultures but also learn to appreciate and relate to people from other cultures. In today’s contemporary world, there are national and international activities that play an important role in keeping world languages alive and promote the learning of different languages. One of the most important processes that is added to these aforementioned activities is the distance or online education systems that have come to live parallel to the advancement in Information and Communication Technologies (ICTs). This study, for most, draws attention to the importance of language in one’s native culture and the impact of that language on one’s native culture in the context of intercultural communication. Secondly, the study also discusses the treats of cultural imperialism on world languages in general and more specifically on Turkish, caused by English as the lingua franca or as the medium and dominant means of communication in virtual environments. The study, in turn, discusses the possibility of an increased erosion in Turkish language caused by these threats, especially in the COVID-19 pandemic situation, when Turkey also implements a widespread online education rather than face-to-face education. The study addresses related theoretical approaches, results of experimental studies, statistics and such as German and Kazakh examples.
Turkish Language Distance Education Communication Communication Culture Language imperialism COVID-19
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |