Objective: The research was conducted to determine the level of cyberchondria and related factors in nursing students. Methods: It is a descriptive and cross-sectional quantitative study. The research was carried out in a state university in the 2021-2022 academic year. 149 nursing students who volunteered to participate in the study were included in the study without choosing a sample. Personal Information Form and Cyberchondria Severity Scale (SCO-15) were used to collect data. In the analysis of the data, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test for independent groups, one-way ANOVA, Pearson correlation were used. Results: The total mean score of the students' cyberchondria severity scale is 35,008,38 (min;15 max;60). There was no statistically significant difference between the scale total score averages of the students and their gender, class, living place, income status, continuous drug use, smoking, presence of psychiatric diagnosis, presence of chronic disease in the family, presence of psychiatric diagnosis in the family (p>0,05). It was determined that the mean scores of the students without a chronic disease and those with anxiety about hospitalization were higher and the difference between the groups was statistically significant (p<0,05 In the study, no significant relationship was found between age and scale total score (p>0,05). In the study, no significant difference was found between the duration of internet use and the cyberchondria scale total score and sub-dimensions. Conclusions: When the scale total score averages of the students are evaluated, it can be said that the cyberchondria of the students are at a moderate level. It is thougt that more research is needed to determine the variables and risk factors associated with cyberchondria.
Amaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinde siberkondri düzeyinin ve ilişkili etmenlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte nicel desende bir araştırmadır. Araştırma bir devlet üniversitesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde yürütülmüştür. Örneklem seçimine gidilmeksizin araştırmaya katılmaya gönüllü 149 hemşirelik öğrencisi araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ve Siberkondri Ciddiyet Ölçeği (SCÖ-15) kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t-testi, tek yönlü ANOVA, Pearson korelasyon kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin siberkondri ciddiyet ölçeği toplam puan ortalaması 35,008,38 (min;15 max;60) dir. Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları ile cinsiyet, sınıf, yaşanılan yer, gelir durumu, sürekli ilaç kullanımı, sigara kullanımı, psikiyatrik tanı varlığı, ailede kronik hastalık varlığı, ailede psikiyatrik tanı varlığı arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Kronik bir hastalığı olmayan öğrencilerin ve hastanede yatma endişe olan öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının daha yüksek olduğu ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Araştırmada yaş ile ölçek toplam puanı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05). Araştırmada internet kullanım süresi ile siberkondri ölçek toplam puanı ve alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç: Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları değerlendirildiğinde öğrencilerde siberkondrinin orta düzeyde olduğu söylenebilir. Siberkondri ile ilişkili değişkenler ve risk faktörlerini belirlemeye yönelik daha fazla sayıda araştırma yapılmasına gereksinim duyulduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |