Amaç: Araştırmada ebelik öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ile e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte nicel desende bir araştırmadır. Araştırma bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde 2023-2024 eğitim öğretim yılı içerisinde yürütülmüştür. Örneklem seçimine gidilmeksizin araştırmaya katılmaya gönüllü 215 ebelik öğrencisi araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler; araştırmadaki sürekli değişkenlere ait tanımlayıcı istatistikler ortalama, standart sapma değerleriyle, kategorik değişkenlere ait tanımlayıcı istatistikler frekans ve yüzde ile gösterilmiştir. Ölçekler arasındaki ilişki Pearson korelasyon ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde p değeri 0.05’in altındaki karşılaştırmalar, istatistiksel olarak anlamlı olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği toplam puanı 56,79 ± 5,98, dijital okuryazarlık ölçeği toplam puanı 63,38 ± 9,12’dir. Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları ile sınıf, mezun olunan lise, akademik not ortalaması, yaşanan yer, anne-baba eğitim durumu ve bilgisayar ve internet kullanım özellikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Araştırmada dijital okuryazarlık ile e-öğrenmeye yönelik tutum ölçek toplam puanı ve alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç: Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları değerlendirildiğinde öğrencilerde dijital okuryazarlık ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Sürekli değişen ve gelişen dijital çağda sağlık bakım hizmeti sunacak olan sağlık profesyonellerinin köklerini aldığı eğitim kurumlarında müfredat programlarının dijital teknoloji becerileri ve e-öğrenme tutumlarının daha fazla geliştirilmesine olanak sağlayan niteliğinde geliştirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Objective: The aim of the study was to Investigating Midwifery Students’ Digital Literacy Skills and Attitudes Towards E-Learning. Methods: It is a descriptive quantitative study. The study was conducted in the health sciences faculty of a state university during the 2023-2024 academic year. 215 midwifery students who volunteered to participate in the study were included in the study without any sample selection. Personal Information Form, Digital Literacy Scale and Attitude Scale Towards E-Learning were used in the collection of data. Data; descriptive statistics of continuous variables in the study are shown with mean and standard deviation values, descriptive statistics of categorical variables are shown with frequency and percentage. The relationship between the scales was analyzed with Pearson correlation. In statistical analyses, comparisons with a p value below 0.05 were considered statistically significant. Results: The students' total score on the e-learning attitude scale was 56.79 ± 5.98, and the total score on the digital literacy scale was 63.38 ± 9.12. No statistically significant difference was found between the students' total scale score averages and class, high school graduation, academic grade point average, place of residence, parental education status, and computer and internet usage characteristics (p>0.05). No significant difference was found between the total score and sub-dimensions of the digital literacy and e-learning attitude scale in the study. Conclusion: When the students' total scale score averages are evaluated, it can be said that the students' digital literacy and attitudes towards e-learning are above the average level. It is thought that the curriculum programs in the educational institutions where health professionals who will provide health care services in the constantly changing and developing digital age take their roots should be developed in a way that allows for the further development of digital technology skills and e-learning attitudes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 3 |