Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Hizmet Akademisyenlerinin Teknoloji Kullanımlarının İncelenmesi

Year 2018, Volume: 18 Issue: 1, 73 - 89, 31.12.2018

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesidir. Bu doğrultuda Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi vermekte olan 29’u devlet üniversitesi ve 14’ü de vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 52 üniversiteden 140 akademisyen katılım sağlamıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “çevrimiçi anket” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 programıyla yapılmıştır. Akademisyenlerin genel olarak teknolojiyi etkin kullandıkları, yüksek oranda internet erişimine sahip oldukları, interneti en çok akademik çalışmalar ve e-posta kontrolü için kullandıkları, e-postayı aktif bir iletişim aracı olarak kullandıkları, MS Office programlarına çoğunlukla hakim oldukları, nitel ve nicel araştırmalarda kullanılan veri işleme programlarını ve bulut depolama hizmetlerini aktif kullandıkları,  çevrimiçi anket uygulamalarını bildikleri ve yarıdan çoğunun kullandığını, yarıdan çoğunun çalıştıkları üniversitenin teknolojik imkanlarını yeterli bulmadığı, büyük çoğunluğunun üniversitedeki en büyük eksiklik olarak altyapı eksikliğini ifade ettiği, çoğunluğunu teknolojik yazılımları öğrenme konusunda kendilerini engelleyen bir şey bulunmadığını belirttiği, teknolojik konularda akademisyenlerin en büyük desteği araştırma görevlilerinden aldıkları, teknoloji ile ilgili bilgi almada en fazla çevrimiçi videoları tercih ettikleri bulunmuştur.





References

  • Alptekin, K., Topuz, S., & Zengin, O. (2017). Türkiye’de Sosyal Hizmet Eğitiminde Neler Oluyor?. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(2).
  • Arslan, O. (2013). Current Use of Instructional Technology by Metu Faculty: Barriers and Enablers. Middle East Tecnical University.
  • Aslan, S., & Aylaz, R. (2014). Akademisyenlerin İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Buna Bağlı Oluşabilecek Sağlık Sorunların Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2), 14–19.
  • Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete. (A. İçağasıoğlu Çoban, Çev. Ed.) Ankara: Nika Yayınevi.
  • Ege, İ., & Sezer, S. (2003). Bilgi Teknolojileri Kullanımı İle Akademik Verimlilik İlişkisi: Erciyes Üniversitesi Örneği. II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi: Bildiriler Kitabı : 17-18 Mayıs 2003 (p. 824) içinde. Derbent-İzmir: Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • Erjem, Y., & Azman, A. (2001). İnternet Kullanımının Üniversite Öğretim Elemanlarının Bilgi Üretme Süreçleri ve Akademik İlişkileri Üzerindeki Etkileri. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu 2001 (pp. 127–134) içinde. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği.
  • Kısa, B. (2005). Hemşire Öğretim Elemanlarının Teknolojiye İlişkin Tutumları. İstanbul Üniversitesi.
  • NASW-ASWB, 2005. Standards for Technology and Social Work Practice. 25 Temmuz 2018 tarihinde https://www.aswb.org/wp-content/uploads/2013/10/TechnologySWPractice.pdf adresinden alınmıştır.
  • Özkütük, N., & Orgun, F. (2004). Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanma Düzeyleri ve Bilgisayara Yönelik Düşünceleri. A. İşman & F. Dabaj (Eds.), IV.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Kasım 2004, Bildiriler Kitabı (p. 836) içinde. Sakarya Türkiye: Sakarya Üniversitesi.
  • Sadi, S., Şekerci, A. R., Kurban, B., Topu, F. B., Demirel, T., Tosun, C., … Göktaş, Y. (2008). Öğretmen Eğitiminde Teknolojinin Etkin Kullanımı: Öğretim Elemanları ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(3), 43–49. https://doi.org/10.17671/btd.01043
  • Talan, T., & Korkmaz, A. (2017). The Effects on Perception of Social Networking Use of University Academicians and Students. GLOKALde, 3(1), 51–53. 22 Haziran 2018 tarihinde http://www.glokalde.com/pdf/issues/9/Article4.pdf adresinden alınmıştır.
  • Tuncay, T. (2010). E-sosyal hizmetler: İnsani Hizmetlerde Bilişim Teknolojisi Uygulamaları. İzmir 3. İleri Yaş Sempozyumu: "Kırılgan Yaşlı", 23-24 Mart 2010, İzmir.
  • Öngen, Ç. (2014). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı sosyal hizmet kuruluşlarının sosyal hizmet uygulamalarında bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ankara ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaylı, A., Öztürk, Y., & Alabay, M. N. (2003). Türkiye’deki Akademisyenlerin İnterneti Kullanım Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 259–277.
Year 2018, Volume: 18 Issue: 1, 73 - 89, 31.12.2018

Abstract

References

  • Alptekin, K., Topuz, S., & Zengin, O. (2017). Türkiye’de Sosyal Hizmet Eğitiminde Neler Oluyor?. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(2).
  • Arslan, O. (2013). Current Use of Instructional Technology by Metu Faculty: Barriers and Enablers. Middle East Tecnical University.
  • Aslan, S., & Aylaz, R. (2014). Akademisyenlerin İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Buna Bağlı Oluşabilecek Sağlık Sorunların Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2), 14–19.
  • Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete. (A. İçağasıoğlu Çoban, Çev. Ed.) Ankara: Nika Yayınevi.
  • Ege, İ., & Sezer, S. (2003). Bilgi Teknolojileri Kullanımı İle Akademik Verimlilik İlişkisi: Erciyes Üniversitesi Örneği. II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi: Bildiriler Kitabı : 17-18 Mayıs 2003 (p. 824) içinde. Derbent-İzmir: Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • Erjem, Y., & Azman, A. (2001). İnternet Kullanımının Üniversite Öğretim Elemanlarının Bilgi Üretme Süreçleri ve Akademik İlişkileri Üzerindeki Etkileri. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu 2001 (pp. 127–134) içinde. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği.
  • Kısa, B. (2005). Hemşire Öğretim Elemanlarının Teknolojiye İlişkin Tutumları. İstanbul Üniversitesi.
  • NASW-ASWB, 2005. Standards for Technology and Social Work Practice. 25 Temmuz 2018 tarihinde https://www.aswb.org/wp-content/uploads/2013/10/TechnologySWPractice.pdf adresinden alınmıştır.
  • Özkütük, N., & Orgun, F. (2004). Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanma Düzeyleri ve Bilgisayara Yönelik Düşünceleri. A. İşman & F. Dabaj (Eds.), IV.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Kasım 2004, Bildiriler Kitabı (p. 836) içinde. Sakarya Türkiye: Sakarya Üniversitesi.
  • Sadi, S., Şekerci, A. R., Kurban, B., Topu, F. B., Demirel, T., Tosun, C., … Göktaş, Y. (2008). Öğretmen Eğitiminde Teknolojinin Etkin Kullanımı: Öğretim Elemanları ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(3), 43–49. https://doi.org/10.17671/btd.01043
  • Talan, T., & Korkmaz, A. (2017). The Effects on Perception of Social Networking Use of University Academicians and Students. GLOKALde, 3(1), 51–53. 22 Haziran 2018 tarihinde http://www.glokalde.com/pdf/issues/9/Article4.pdf adresinden alınmıştır.
  • Tuncay, T. (2010). E-sosyal hizmetler: İnsani Hizmetlerde Bilişim Teknolojisi Uygulamaları. İzmir 3. İleri Yaş Sempozyumu: "Kırılgan Yaşlı", 23-24 Mart 2010, İzmir.
  • Öngen, Ç. (2014). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı sosyal hizmet kuruluşlarının sosyal hizmet uygulamalarında bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ankara ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaylı, A., Öztürk, Y., & Alabay, M. N. (2003). Türkiye’deki Akademisyenlerin İnterneti Kullanım Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 259–277.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Sayılar
Authors

Ahmet Ege

Özgür Altındağ 0000-0002-4828-7501

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 11, 2018
Acceptance Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Ege, A., & Altındağ, Ö. (2018). Sosyal Hizmet Akademisyenlerinin Teknoloji Kullanımlarının İncelenmesi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18(1), 73-89.