Bu araştırmanın genel amacı, sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesidir. Bu doğrultuda Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi vermekte olan 29’u devlet üniversitesi ve 14’ü de vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 52 üniversiteden 140 akademisyen katılım sağlamıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “çevrimiçi anket” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 programıyla yapılmıştır. Akademisyenlerin genel olarak teknolojiyi etkin kullandıkları, yüksek oranda internet erişimine sahip oldukları, interneti en çok akademik çalışmalar ve e-posta kontrolü için kullandıkları, e-postayı aktif bir iletişim aracı olarak kullandıkları, MS Office programlarına çoğunlukla hakim oldukları, nitel ve nicel araştırmalarda kullanılan veri işleme programlarını ve bulut depolama hizmetlerini aktif kullandıkları, çevrimiçi anket uygulamalarını bildikleri ve yarıdan çoğunun kullandığını, yarıdan çoğunun çalıştıkları üniversitenin teknolojik imkanlarını yeterli bulmadığı, büyük çoğunluğunun üniversitedeki en büyük eksiklik olarak altyapı eksikliğini ifade ettiği, çoğunluğunu teknolojik yazılımları öğrenme konusunda kendilerini engelleyen bir şey bulunmadığını belirttiği, teknolojik konularda akademisyenlerin en büyük desteği araştırma görevlilerinden aldıkları, teknoloji ile ilgili bilgi almada en fazla çevrimiçi videoları tercih ettikleri bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sayılar |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 11, 2018 |
Acceptance Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.