Engelli ergenlerin topluma hazırlanması süreci aile içinde başlar ve daha sonra okul
yıllarında da devam eder. Okul yıllarında engelli ergenler, akademik becerilerin yanı
sıra sosyal becerilerin kazandırılmasına daha fazla ihtiyaç duyarlar. Sosyal becerilerin
kazandırılması sadece ilk adımdır, daha sonra toplumsal hayata hazırlık ve kariyer
planlaması gelmelidir. Engelli ergenlerin toplumsal yaşama atılmalarından söz
edilirken, eğitim ortamları da büyük önem kazanmaktadır. Kaynaştırma ortamlarının ise
engelli ergenlerin mevcut potansiyellerini en uygun şekilde ortaya koymalarını
sağlayacak eğitsel ortamlar olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, engelli ergenlerin
sosyal becerilerinin desteklenmesi için sosyal katılımlarını arttırıcı bir takım
düzenlemeler yapılmalıdır. Engelli ergenlere fırsatlar sağlanmalı, ortam düzenlemeleri
yapılmalı, sosyal destek sağlanmalı, etkileşim becerileri arttırılmalı, ilişkilerin sürekliliği
sağlanmalıdır.
Transition planning of adolescents with special needs, begin in early years at homeand continue through the school years. Adolescents with special needs need socialskills to develop besides academic abilities. It is the first step to develop social skills.Transition and career planning must be placed in process soon. Educational settingsmust be considered in the subject of transition planning. Inclusive settings provide besteducational environment to adolescents with special needs to develop their skills andperform their best. Moreover, some arrangements must be made to supportadolescents with special needs to develop social skills. Opportunities must beobtained, educational settings must be arranged, and interaction skills must besupported
Adolescents with special needs educational settings social relations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.