Fonksiyonel görme, günlük aktiviteleri etkin bir şekilde başarabilmek için gerekli olan görme fonksiyonudur. Görme ile ilgili becerilerin etkileniminde ise görme özründen söz edilmektedir. Çalışmamızın amacı; az gören çocuklarda el becerilerini ve bağımsızlık düzeyini değerlendirerek tedavi programı planlamak ve bu programın el becerileri ve bağımsızlık üzerine etkilerini incelemektir. Yaş ortalaması 8, 8 ± 0. 77 yıl olan 20 olgu ( 9 kız, 11 erkek) aktivite eğitimi programına ve yaş ortalaması 8, 9 ± 0. 86 yıl olan 20 olgu ( 11 kız, 9 erkek) ev önerileri programına alındı. El becerileri Jebsen El Fonksiyon Testi ile bağımsızlık düzeyi ise Northwick Park Bağımsızlık İndeksi ile değerlendirildi. Olgular haftada 3 gün, 1’er saat olmak üzere 3 ay süre ile tedavi programına alındı. Her iki grupta tedavi öncesi ve tedavi sonrası değerlendirme sonuçları karşılaştırıldığında el becerileri ile ilgili performansın arttığı, bağımsızlık puanının yükseldiği ve tedavi öncesi ve sonrası oluşan bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptandı ( p < . 05). Olguların bağımsızlık düzeyi ile tüm olgularda dominant olan sağ elin performansa dayalı el becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulundu ( p < . 05). Probleme yönelik olarak planlanan aktiviteye dayalı tedavi programları ile görme özrünün fonksiyonel görmeyi etkileme miktarını azaltılabileceği ve bağımsızlık düzeyini artırabileceği kanaatine varılmıştır
The functional vision is a visual function that able to achieve the daily living activities effectively. The visual impairment is related to the affected skills with vision. The purpose of our study was to evaluate the manual skills and level of independency of children with low vision, to plan a training program and to investigate the effectiveness of that program on manual skills and independency. The mean age of the 20 participants that was 8. 8 ± 0. 77 years ( 9 girls and 11 boys) was introduced to the activity training program, and the mean age of the other 20 participants that were 8. 9 ± 0. 86 years ( 11 girls and 9 boys) was introduced to the home suggestions program. The manual skills were evaluated by Jebsen Hand Function Test and the level of independency was evaluated by Northwick Park Independency Index. The participants were trained during 3 months, 3 days a week and an hour a day. When the pre and post training results were compared it was found that the performance that related to manual skills was increased and the independency level was increased. The differences between pre and post training results were found significant as statistically ( p < . 05). The significant relationship was found between independency level and right hand manual skills related to performance of the participants ( p < . 05). It was concluded that the training programs based on activity could be decreased the functional visual impairment and it could be increased the independency level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.