BibTex RIS Kaynak Göster

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMANIN ÖNEMİ

Yıl 2007, Sayı: 2, 43 - 52, 01.11.2007

Öz

Yaratıcı dramanın eğitimde kullanılmasının önemi; iletişim ve etkileşimde bulunmaya fırsat tanıma, çocuğun içinde bulunduğu toplumu algılaması ve uyum sağlaması, toplumsal rolleri yaparak ve yaşayarak öğrenmesi şeklinde açıklanabilir. Zihinsel engelli çocukların başta sosyal beceriler olmak üzere toplumsal yaşamı kolaylaştırıcı pek çok beceriyi kazanmalarını sağlayan yaratıcı drama etkinlikleri normal gelişim gösteren çocuklarda olduğu gibi bu çocukların da eğitim programlarında da yer almalıdır. Bu bağlamda bu yazıda, yaratıcı drama uygulamalarında yer alan doğaçlama, kukla, pandomim ve öykü anlatma gibi bazı tekniklerin zihinsel engelli çocuklarla uygulanması sırasında yapılabilecekler örnek uygulamalarla anlatılmıştır. Böylece bu alanda çalışan profesyonellere zihinsel engelli çocuklarla ilgili kuramsal bilginin yanı sıra yapılabilecek yaratıcı drama uygulamaları hakkında da yol gösterici bilgiler sunulmuştur

Kaynakça

  • Bayhan, P. “Zihinsel Engelli Çocuklarda Drama”. A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Kasım 1995, Cilt: 2, Sayı: 1, 46–48.
  • Conroy, M.A. “Suggestions for enhancing the social behaviours of preschoolers with disabilities using developmentally appropriate practices”. Dimensions of Early Childhood. 24(1), 9-15. Ensign, A. S. Low tech solutions: A place to begin. Lansing, MI: PAM Assistance Centre. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 342 183), 1992.
  • Gönen, M. Şahin, S. Yükselen, İ.A. Tanju, E. Celep, A.S. Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Yaratıcı Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2006.
  • İlhan, A.Ç. “Dramanın sanat dalları içerisindeki yeri”. Abece, 212, 6–7, 2004.
  • Maguire, J. Creative storytelling: Choosing inventing and sharing tales for children. New York: McGraw-Hill.1985.
  • McCaslin, N. Creative drama in the Classroom. (5th Ed.) London, Longman, 1990.
  • McClintock, A.B., What is Educational Drama? Why Do Drama?. Drama for Mentally Handicapped Children, a Condor Book Souvenir Pres (A&E) ltd. London, 1984, 17-23-33
  • Pascale, Multi-arts resource guide. Boton: Very Special Arts Massachusetts. (ERIC Document Reproduction Service No. 370 330), 1993.
  • Polloway E.A., Patton, J.R., Strategies for Teaching Learners with Special Needs. Merrill, an imprint of Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey Columbus, Ohio.

IMPORTANCE OF CREATIVE DRAMA PRACTICES IN EDUCATION OF CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION

Yıl 2007, Sayı: 2, 43 - 52, 01.11.2007

Öz

With The importance of using creative drama in education could be explained by using its functions to provide opportunities for interaction and communication with others, to give possibilities to perceive and be adjusted with the community and learn social roles by doing and experiencing for the children. Supporting children with mental retardations to gain social skills promoting social life, creative drama should be used in educational programs for children with mental handicaps, as being used for educational plans for normally developing children. In this context, by this article it is intended to give some examples of applications for techniques used in creative drama such as spontaneous improvisation, puppets, pantomime and storytelling, which could be used for drama applications with children with mental retardations. By this way it is intended to provide some examples of creative drama applications for professionals in the field as well as providing theoretical information

Kaynakça

  • Bayhan, P. “Zihinsel Engelli Çocuklarda Drama”. A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Kasım 1995, Cilt: 2, Sayı: 1, 46–48.
  • Conroy, M.A. “Suggestions for enhancing the social behaviours of preschoolers with disabilities using developmentally appropriate practices”. Dimensions of Early Childhood. 24(1), 9-15. Ensign, A. S. Low tech solutions: A place to begin. Lansing, MI: PAM Assistance Centre. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 342 183), 1992.
  • Gönen, M. Şahin, S. Yükselen, İ.A. Tanju, E. Celep, A.S. Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Yaratıcı Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2006.
  • İlhan, A.Ç. “Dramanın sanat dalları içerisindeki yeri”. Abece, 212, 6–7, 2004.
  • Maguire, J. Creative storytelling: Choosing inventing and sharing tales for children. New York: McGraw-Hill.1985.
  • McCaslin, N. Creative drama in the Classroom. (5th Ed.) London, Longman, 1990.
  • McClintock, A.B., What is Educational Drama? Why Do Drama?. Drama for Mentally Handicapped Children, a Condor Book Souvenir Pres (A&E) ltd. London, 1984, 17-23-33
  • Pascale, Multi-arts resource guide. Boton: Very Special Arts Massachusetts. (ERIC Document Reproduction Service No. 370 330), 1993.
  • Polloway E.A., Patton, J.R., Strategies for Teaching Learners with Special Needs. Merrill, an imprint of Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey Columbus, Ohio.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Arzu İpek Yükselen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yükselen, A. İ. (2007). ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMANIN ÖNEMİ. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi(2), 43-52.