Bilgi iletişim teknolojilerinin gün geçtikçe gelişmesi insanların dijital çağa erişimini kolaylaştırmıştır. Ülkeler bu kapsamda yeni projeler geliştirerek politikalar düzenlemeye başlamıştır. Böylece dijitalleşme hızlı bir şekilde gerçekleşmekte ve insanların dijitalleşmeyi benimsemesi kolaylaşmıştır. Dijital çağın getirdiği yenilikler uzayın keşfedilmesini beklediği alanların ortaya çıkmasını ve buna ilgi duyan insanların artmasını sağlamıştır. Uzayın bilinmezlikleri her zaman insanlarda merak uyandırmıştır. Bunu gidermenin en güzel yolu bir uzay turisti olarak uzay turizminden geçmektedir. Uzay turizmi, dünya atmosferinin ötesinde insanların belli bir ücret karşılığında kişisel tatmin, iş, keşif, eğlence gibi amaçları doğrultusunda ödemeyi taahhüt ettiği bir turizm şeklidir. Uzay turizminin gerçekleşmesi belli bir ekonomiye dayanmaktadır. Hükümetlerin bu turizm şeklini geliştirmenin yolu uzay ekonomilerini büyütmekten geçmektedir. Bu çalışmanın amacı uzay turizminin uzay ekonomisine olan etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, Vetis veri tabanı kullanılarak literatürde yer alan en son çalışmalar incelenmiş ve web of science, scopus, science direct, researchgate, google scholar web sitelerinde güncel olan yayınlar çalışmaya dahil edilmiştir. Yapılan literatür taramasında uzay turizminin artmasıyla uzay ekonomisinin gelişmesinin önü açıldığı tahmin edilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Collection |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2023 |
Submission Date | April 14, 2023 |
Acceptance Date | May 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.