In recent years, academic studies have been conducted about distance education in the COVID-19 pandemic process, focusing on the perspectives and problems of teachers and teacher candidates. It is seen that the target audience of such studies is mostly branch teachers other than information technologies. Therefore the purpose of this study is to reveal the experiences of information technology teachers in distance education applied during the COVID-19 pandemic. It was designed as case study research. The participants consisted of 20 teachers (7 female and 13 male) working in public and private schools. Data were collected through semi-structured interviews over the Internet. It was revealed that the majority of the participants gave seminars about distance education in the schools as well as prepared guides for their colleagues about Web 2.0 tools. It was also observed that participants were in intense communication with their colleagues, parents and students. In addition to these, the inadequacy of the Internet infrastructure and financial inadequacies of students such as access to an environment and technological tools suitable for distance education were reported as the main problems experienced during the process.
Son yıllarda COVID-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitim hakkında öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının bakış açılarına ve yaşadıkları problemlere odaklanan akademik çalışmalar yapılmaktadır. İlgili çalışmaların hedef kitlesinin daha çok bilişim teknolojileri dışındaki branş öğretmenleri olduğu görülmektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı ise COVID-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin deneyimlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu devlet ve özel okullarda çalışmakta olan toplam 20 öğretmen (7 kadın, 13 erkek) oluşturmaktadır. Veriler, öğretmenler ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bire bir yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, katılımcıların büyük çoğunluğunun okullarda uzaktan eğitim hakkında seminerler verdiği ve meslektaşlarının kullanabilecekleri Web 2.0 araçları hakkında kılavuzlar hazırladıkları ortaya çıkmıştır. Katılımcıların yoğun bir şekilde meslektaşları, veliler ve öğrenciler ile iletişim halinde oldukları görülmüştür. Bunlarla birlikte, pandemi sürecinde yaşanan sıkıntıların, internet altyapısının yetersizliği, öğrencilerin uzaktan eğitime uygun ortama ve teknolojik araçlara erişim gibi maddi yetersizliklerden kaynaklandığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Submission Date | December 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.