Bu araştırma mesleki ve teknik eğitim alanında eğitim-öğretim faaliyetlerini yerine getirecek olan öğretmenlerin Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Fransa, İngiltere ve Japonya’da nasıl yetiştirildiklerini ortaya koymaktadır. Bu araştırma, nitel bir araştırma olup doküman analizine dayanan bir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Araştırma evrenini Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İngiltere ve Japonya ülkeleri oluşturmaktır. Araştırma evrenini oluşturan ülkelerin mesleki ve teknik eğitimlerine ilişkin ulaşılan yazılı, görsel, basılı ya da sanal ortamdaki kaynakların doküman incelemesi yapılarak veri toplanması yapılmıştır. Bu araştırmada seçilen ülkelerdeki bu alana ilişkin öğretmen yetiştirme kurumları, eğitim alınan okullar, öğretmen akreditasyonu, mesleki sınavlar ve yeterlilikler ile ilgili bilgiler ve karşılaştırmalar verilmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular dikkate alındığında araştırma kapsamındaki ülkelerin tamamında alana ilişkin bir öğretmen yetiştirme faaliyetleri bulunmasına karşın farklı okul yapıları ve eğitim türleriyle mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirildiği görülmektedir. Türkiye dışındaki ülkelerde bu alana ilişkin olarak öğretmen yetiştirmede nasıl bir yol izleneceği açıkça belirlenmesine rağmen Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim fakültelerinin kapatılmasıyla bu alana nasıl öğretmen yetiştirileceği netlik kazanmamıştır. Ayrıca mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirmede ülkelerin öğretmen yetiştirme okulları ile sertifika yeterliğine dayanan modelleri uyguladığı tespiti yapılmıştır.
The purpose of this research is to reveal how the teachers, who will fulfill their educational activities in the field of vocational and technical education field, is trained in Turkey, Germany, the United States, Australia, France, England and Japan. This research is a qualitative and comparative educational research, based on document analysis. The countries consisting of the universe of the research are Turkey, Germany, the United States, Australia, France, England and Japan. Data were collected by document review of the vocational and technical educational resources of the countries consisting of the universe of the research, being reached in written, visual, printed or virtual environments. Information and comparisons, regarding this field in the countries selected, for teacher training institutions, schools from which education have been received, and teacher accreditation, occupational exams and proficiencies have been given in this research. Considering findings from the research, although all countries in the scope of the research have had teacher training domains of any branch, teachers have been trained for vocational and technical education, with different types of school structure and training in these countries. Although the way to be followed in teacher training of this field has been defined clearly in the countries other than Turkey, it is still not clear how teachers will be trained for this field because of closure of vocational and technical faculties of education in Turkey. Also it was determined that these countries have applied models based on certificate of competence apart from teacher training schools in teacher training for vocational and technical education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2016 |
Submission Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.