Throughout history, important philosophers that influenced the thought system of societies have given various works on education. Among them are John Locke, Immanuel Kant and Bertrand Russell, whol ived in the 17th, 18th and 20th centuries. The aim of this study is to compare the thoughts of Locke, Kant and Russell on education. The philosophers have shown similar views about the importance of education, its usefulness, the beginning of education at an early age, the qualifications of teachers, the place and the timely delivery of content in education, the effect of body and mind education on each other, the teaching of current languages, the use of awards and punishment. However, it is seen that they have different opinions about the perspective of children's mind, importance of school in education, emphasis on issues of morality, body health, motivation, success, use of play and materials in education, memorization, discipline, use of punishment. A striking subject in the works is that Russell's other subject matter is more comprehensive. Russell took education from time of first birth in a timely manner and paid attention to this period. All three of them wrote the boks to the parents.
Tarih boyunca, toplumların düşünce sistemine etki eden önemli filozoflar, eğitim konusunda çeşitli eserler vermiştir. Bunlar arasında 17., 18. ve 20. yüzyıllarda yaşamış John Locke, Immanuel Kant ve Bertrand Russell dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı Locke, Kant ve Russell’ın eğitim ile ilgili düşüncelerini karşılaştırmalı olarak sunmaktır. Filozoflar eğitimin önemi, yararcı olması, eğitime erken yaşta başlanması gerektiği, öğretmen nitelikleri, eğitimde içeriğin yer ve zamanında verilmesi, beden ve zihin eğitiminin birbirini etkilediği, güncel dillerin öğretilmesi, ödül ve cezanın kullanılmasının gerekliliği konularında benzer görüşler ortaya koyarken; çocuk zihnine bakış açısı, eğitimde okulun önemi, ahlak, beden sağlığı, motivasyon, başarı konularına yapılan vurguda ve eğitimde oyunun ve materyallerin kullanılması, ezbercilik, disiplin, cezanın kullanılması konularında farklı görüşlere sahip oldukları görülmektedir. Eserlerde göze çarpan bir husus Russell’ın eğitim konusunu diğerlerinden daha kapsamlı işlemesidir. Russell eğitimi ilk doğumdan itibaren ele almış ve bu dönemi önemsemiştir. Her üçü de kitaplarını aslen anne-babalara yazmışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | February 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.