Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LOCKE, KANT AND RUSSELL'S THOUGHTS “ON EDUCATION”

Yıl 2020, , 94 - 117, 30.04.2020
https://doi.org/10.29065/usakead.684647

Öz

Throughout history, important philosophers that influenced the thought system of societies have given various works on education. Among them are John Locke, Immanuel Kant and Bertrand Russell, whol ived in the 17th, 18th and 20th centuries. The aim of this study is to compare the thoughts of Locke, Kant and Russell on education. The philosophers have shown similar views about the importance of education, its usefulness, the beginning of education at an early age, the qualifications of teachers, the place and the timely delivery of content in education, the effect of body and mind education on each other, the teaching of current languages, the use of awards and punishment. However, it is seen that they have different opinions about the perspective of children's mind, importance of school in education, emphasis on issues of morality, body health, motivation, success, use of play and materials in education, memorization, discipline, use of punishment. A striking subject in the works is that Russell's other subject matter is more comprehensive. Russell took education from time of first birth in a timely manner and paid attention to this period. All three of them wrote the boks to the parents.

Kaynakça

  • Acar, A. K. (2007). Bertrand Russell’ın eğitim görüşü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ata, B. (2016). BertrandRussell, tarih eğitimi ve dünya barışı. Turkish History Education Journal, 5(1), 193-225.
  • Bilgiç, E. (2009). John Locke’un Görüşleri Işığında Gerçekleştirilebilir Eğitim Anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cihan, M. (2001). John Locke’un eğitim anlayışı. G. Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 41-50.
  • Cihan, M. (2006). John Locke ve eğitim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 173-178.
  • Çerçi, A. (2014). Kant felsefesinde özgürlüğün yeri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çilingir, L. ve Küçükali, R. (2004). Immanuel Kant’ın eğitim anlayışı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 81-98.
  • Çötok, T. (2013). Kant’ın ahlak eğitiminde maksimin yeri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 147-166.
  • Foroushani, Z. J. A., Mahini, F. ve Yousefy, A. R. (2012). Moral education as learner's need in 21 century: Kant ideas on education. Procedia – Social and BehavioralSciences, 47, 244 – 249.
  • Hager, P. J. (2020). Russell. In W. H. Newton‐Smith (Ed). A Companion to the Philosophy of Science. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781405164481.ch61 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Kant, I. (2004). Eğitim Üzerine. Ankara: Yeryüzü
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, C. (2014). Eğitimci Olarak Kant (Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine Düşünceleri). (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Locke, J. (1922). The Educational Writings of John Locke: A Critical Edition (Ed: John William Adamson). Cambridge At The University Press.
  • Locke, J. (2016). Eğitim Üzerine (4. Baskı). İstanbul: Say
  • Maboçoğlu, M. (1995). B. Russell’ın Eğitim Felsefesinin Bir Analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş (Çev. Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun). Adana: Baki Kitabevi.
  • Monk, R. (2002). Bertrand Russell 1872–1970. Fifty Major Thinkers On Education, 229-233. doi:10.4324/9780203467121-46 https://www.taylorfrancis.com/books/e/9780203467121/chapters/10.4324/9780203467121-46 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Öktem, Ü. (2003). John Locke ve George Berkeley'in kesin bilgi anlayışı. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 43(2), 133-149.
  • Parry, G. (2004). Political Thinkers, Volume VIII John Locke. Routledge.
  • Rosenthal, M. ve Yudin, P. (1997). Felsefe Sözlüğü (Çev. Aziz Çalışlar). Beşinci Basım. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Russell, B. (2001). Eğitim Üzerine (5. Baskı). İstanbul: Say
  • Sainsbury, R. M. (1986). Bertrand Arthur William Russell. Royal Institute of Philosophy Lecture Series, 20, 217-218. DOI: 10.1017/S0957042X00004144 http://journals.cambridge.org/abstract_S0957042X00004144 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Uğurlu, N. (2015). Din Eğitimi Perspektifinde Kant’ın Eğitim Görüşü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • UQAC (2020). Bertrand Russell. Les classiques des sciences sociales. Université du Québec à Chicoutimi. http://classiques.uqac.ca/contemporains/russell_bertrand/russell_bertrand_photo/russell_bertrand_photo.html adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Weber, A. (1998). Felsefe Tarihi(Çev. H. Vehbi Eralp). Beşinci Basım. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A. (2001). Bertrand Russell ve eğitim. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 66-71
  • Yurdakul, B. (2004). Eğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 109-120.

Locke, Kant ve Russell’ın “Eğitim Üzerine” Düşünceleri

Yıl 2020, , 94 - 117, 30.04.2020
https://doi.org/10.29065/usakead.684647

Öz

Tarih boyunca, toplumların düşünce sistemine etki eden önemli filozoflar, eğitim konusunda çeşitli eserler vermiştir. Bunlar arasında 17., 18. ve 20. yüzyıllarda yaşamış John Locke, Immanuel Kant ve Bertrand Russell dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı Locke, Kant ve Russell’ın eğitim ile ilgili düşüncelerini karşılaştırmalı olarak sunmaktır. Filozoflar eğitimin önemi, yararcı olması, eğitime erken yaşta başlanması gerektiği, öğretmen nitelikleri, eğitimde içeriğin yer ve zamanında verilmesi, beden ve zihin eğitiminin birbirini etkilediği, güncel dillerin öğretilmesi, ödül ve cezanın kullanılmasının gerekliliği konularında benzer görüşler ortaya koyarken; çocuk zihnine bakış açısı, eğitimde okulun önemi, ahlak, beden sağlığı, motivasyon, başarı konularına yapılan vurguda ve eğitimde oyunun ve materyallerin kullanılması, ezbercilik, disiplin, cezanın kullanılması konularında farklı görüşlere sahip oldukları görülmektedir. Eserlerde göze çarpan bir husus Russell’ın eğitim konusunu diğerlerinden daha kapsamlı işlemesidir. Russell eğitimi ilk doğumdan itibaren ele almış ve bu dönemi önemsemiştir. Her üçü de kitaplarını aslen anne-babalara yazmışlardır.

Kaynakça

  • Acar, A. K. (2007). Bertrand Russell’ın eğitim görüşü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ata, B. (2016). BertrandRussell, tarih eğitimi ve dünya barışı. Turkish History Education Journal, 5(1), 193-225.
  • Bilgiç, E. (2009). John Locke’un Görüşleri Işığında Gerçekleştirilebilir Eğitim Anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cihan, M. (2001). John Locke’un eğitim anlayışı. G. Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 41-50.
  • Cihan, M. (2006). John Locke ve eğitim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 173-178.
  • Çerçi, A. (2014). Kant felsefesinde özgürlüğün yeri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çilingir, L. ve Küçükali, R. (2004). Immanuel Kant’ın eğitim anlayışı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 81-98.
  • Çötok, T. (2013). Kant’ın ahlak eğitiminde maksimin yeri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 147-166.
  • Foroushani, Z. J. A., Mahini, F. ve Yousefy, A. R. (2012). Moral education as learner's need in 21 century: Kant ideas on education. Procedia – Social and BehavioralSciences, 47, 244 – 249.
  • Hager, P. J. (2020). Russell. In W. H. Newton‐Smith (Ed). A Companion to the Philosophy of Science. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781405164481.ch61 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Kant, I. (2004). Eğitim Üzerine. Ankara: Yeryüzü
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, C. (2014). Eğitimci Olarak Kant (Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine Düşünceleri). (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Locke, J. (1922). The Educational Writings of John Locke: A Critical Edition (Ed: John William Adamson). Cambridge At The University Press.
  • Locke, J. (2016). Eğitim Üzerine (4. Baskı). İstanbul: Say
  • Maboçoğlu, M. (1995). B. Russell’ın Eğitim Felsefesinin Bir Analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş (Çev. Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun). Adana: Baki Kitabevi.
  • Monk, R. (2002). Bertrand Russell 1872–1970. Fifty Major Thinkers On Education, 229-233. doi:10.4324/9780203467121-46 https://www.taylorfrancis.com/books/e/9780203467121/chapters/10.4324/9780203467121-46 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Öktem, Ü. (2003). John Locke ve George Berkeley'in kesin bilgi anlayışı. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 43(2), 133-149.
  • Parry, G. (2004). Political Thinkers, Volume VIII John Locke. Routledge.
  • Rosenthal, M. ve Yudin, P. (1997). Felsefe Sözlüğü (Çev. Aziz Çalışlar). Beşinci Basım. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Russell, B. (2001). Eğitim Üzerine (5. Baskı). İstanbul: Say
  • Sainsbury, R. M. (1986). Bertrand Arthur William Russell. Royal Institute of Philosophy Lecture Series, 20, 217-218. DOI: 10.1017/S0957042X00004144 http://journals.cambridge.org/abstract_S0957042X00004144 adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Uğurlu, N. (2015). Din Eğitimi Perspektifinde Kant’ın Eğitim Görüşü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • UQAC (2020). Bertrand Russell. Les classiques des sciences sociales. Université du Québec à Chicoutimi. http://classiques.uqac.ca/contemporains/russell_bertrand/russell_bertrand_photo/russell_bertrand_photo.html adresinden 04.02.2020 tarihinde erişildi.
  • Weber, A. (1998). Felsefe Tarihi(Çev. H. Vehbi Eralp). Beşinci Basım. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A. (2001). Bertrand Russell ve eğitim. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 66-71
  • Yurdakul, B. (2004). Eğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 109-120.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdal Özgözgü

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özgözgü, S. (2020). Locke, Kant ve Russell’ın “Eğitim Üzerine” Düşünceleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 94-117. https://doi.org/10.29065/usakead.684647

Cited By

Immanuel Kant’ın Eğitim Felsefesinde Hochschuldidaktik
ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)
Yakup KAYA
https://doi.org/10.48146/odusobiad.942669

open-access-logo-png-transparent.png  by.png     wilson-1024x270.png

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.