. 20.08.2017 tarihinde alınmıştır." />
İlkokulda öğrenci öğretmen iletişimin etkilerinin kırk
yaş üzeri bireylerin görüşlerine göre ortaya konulmasının amaçlandığı bu
çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu
amaçlı örneklem yöntemiyle araştırmaya katılmaya gönüllü 300 katılımcı
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde
edilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizine tabi tutularak bulgular elde
edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları ilkokul yıllarına ait en çok etkinlikleri
hatırlamışlardır. İlkokulda 5 farklı öğretmende öğrenim gören katılımcılar
öğretmenlerinin hepsinin de isimlerini hatırlamışlardır. Öğrenme öğretme
sürecinde gerçekleştirilen etkinliklerin kalıcılığı sağladığı tespit edilmiştir.
Halen sınıf öğretmenliği yapan sınıf öğretmenlerinin büyük bir kısmı mesleğe
başladıklarında kendi sınıf öğretmenlerinin uyguladığı yöntemleri
uyguladıklarını belirtmişlerdir. İlkokuldan sonra eğitime devam etmeyen
katılımcılar ilkokul yıllarında öğretmenlerinin tutumunun etkili olduğunu
belirtmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | September 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).