Bu çalışma, 2015 İlkokul
Türkçe öğretim programı ile 2017 yılında yapılan değişikliklerle son halini
alan İlkokul Türkçe dersi öğretim programını yapılan değişiklikler açısından
karşılaştırılarak, aralarındaki farklılıkları ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Çalışmada 2015 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı ve 2017 yılında yapılan
değişiklikle son halini alan 2017 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı karşılaştırarak
değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman
analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın doküman kısmını, MEB Talim Terbiye
Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan 2015 İlkokul Türkçe dersi programı ve
2017 ilkokul Türkçe dersi programı ile ilgili tüm basılı kaynaklar oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda, 2017 Türkçe dersi öğretim programında ilkokuma yazma
sürecinde harf gruplarının farklı olarak gruplandırıldığı, harflerin yazım şekillerinde değişikliğe
gidildiği tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak öğrenme becerisi sayısı
artırılmış, değerler eğitimine ayrı önem verilmiş, yeni yeterlilik alanları
programa yansıtılmış ve kazanım sayılarıyla birlikte açıklamalarda değişikliğe
gidildiği görülmüştür.
2015 İlkokul Türkçe öğretim programı 2017 İlkokul Türkçe öğretim programı karşılaştırma değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2018 |
Submission Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).