Araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik
algılarının ve sınıf yönetimi stratejilerinin, çocuk-öğretmen ilişkileri
üzerindeki etkilerinin öğretmenlerin mesleki deneyimleri, sınıflarındaki çocuk
sayısı ve cinsiyeti değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
MEB’e bağlı bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan İzmir’den 70, Çanakkale’den
de 28 olmak üzere toplamü 98 okulöncesi öğretmeniyle yürütülmüştür. Öğretmenlerin
çocuklarla kurdukları ilişkiyi algılama biçimlerini değerlendirmek için
Öğrenci-Öğretmen İlişki Ölçeği, öğretmenlerin öz-yeterlik algılarını
değerlendirmek için Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği,
öğretmenlerin istenmeyen davranışlar
karşısında kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerini
belirlemek için ise, Öğretmen
Stratejileri Soru Formu kullanılmıştır. Bulgulara göre; öğretmenlerin
öz-yeterlik algıları ve sınıf yönetimi
stratejileri ile öğretmenlerin çocuklar ile kurdukları ilişkileri algılama biçimleri
arasında farklı alt boyutlarda ve düzeylerde ilişki olduğu saptanmıştır. Çocuk
cinsiyetinin öğretmenin çocuk ile kurduğu ilişkiyi algılama biçimi üzerinde
farklılaşma yaratırken, öğretmenin mesleki deneyiminin ve sınıflardaki çocuk
sayısının çocuk ile kurduğu ilişkiyi algılama biçimi üzerinde anlamlı düzeyde
etkili olmadığı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2018 |
Submission Date | June 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).