Bu
çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile
derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin farklı
değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini kolay
ulaşılabilirlik yöntemi ile belirlenen 560 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Katılımcıların 341’i (% 60.9) kadın; 219’u (% 39.1) erkektir. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak sınıf
öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerini belirlemek için “Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği”, derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim düzeylerini
belirlemek için ise “Derste Teknoloji
Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca demografik veriler “Kişisel
Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin
bireysel yenilikçilik ve derste teknoloji kullanımına ilişkin eğilim
düzeylerinin yüksek olduğu ve değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişki
olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan, sınıf öğretmenlerinin bireysel
yenilikçilik düzeylerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları fakülteye ve bilişim
teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi eğitime/seminere katılıp katılmamalarına
göre farklılık göstermediği ancak yaşlarına, mesleki deneyimlerine ve bilişim
teknolojileri konusunda kendilerini yeterli görüp görmemelerine göre farklılık
gösterdiği saptanmıştır. Derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim
düzeylerinin ise cinsiyetlerine, bilişim teknolojileri konusunda kendilerini
yeterli görüp görmemelerine ve bilişim teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi
eğitime/seminere eğitime katılıp katılmamalarına göre farklılık göstermediği
ancak yaşlarına ve mezun oldukları fakülteye göre farklılık gösterdiği
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 7, 2019 |
Submission Date | September 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).