Bu çalışma sosyal bilgiler dersi insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanında çevre ile ilgili konuların öğretimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin düşünce ve faaliyetlerini ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Uşak merkez ortaokullarda görev yapan 20 (erkek=10, kadın=10) sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden olgubilim (fenomenoloji) modeli uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında çevre ile ilgili konuları anlatırken öğrencilere kazandırılması düşünülen değerlerin duyarlılık, sorumluluk, vatanseverlik, dayanışma, yardımseverlik, bilimsellik, saygı, sevgi ve tasarruf değerleri olduğu görülmüştür. Kazandırılması düşünülen becerilerin ise; harita okuryazarlığı, çevre okuryazarlığı, mekânı algılama, araştırma, konum analizi, değişim ve sürekliliği algılama, gözlem, problem çözme, sosyal katılım, girişimcilik, iletişim, karar verme, tablo, grafik ve diyagram çizme ve yorumlama, zaman ve kronolojiyi algılama, eleştirel düşünme, empati, kanıt kullanma, iş birliği ve öz denetim becerileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ders içi yaşanan sıkıntılarda ise çoğunlukla ders saatinin yetersizliği görülürken katılımcıların önerileri doğrultusunda ders saatinin artırılması sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılardan bazılarının sivil toplum kuruluşlarına katılım sağladığı sonucuna ulaşırken hepsinin derslerinde Uşak ili üzerinden örnekler verdiği sonucu elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | April 13, 2022 |
Publication Date | April 15, 2022 |
Submission Date | December 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 1 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).