This study aims to determine Turkish pre-service teacher views on Teaching Practice course. This research was designed qualitative research methods to case study design. Research data were collecting to through interviews with 25 fourth grade pre-service teacher who are studying in Faculty of Education Turkish Language Teaching department during the 2011-2012 spring semester. In the study, typical situation sampling was used to determination of the sample group. Research data were obtained through interview questions, the data obtained were coded divided into themes through content analysis. In the study pre-service teachers were stated problems arising from the application teachers, problems arising from students in school and school management, problems aring from their own practice in the course of teaching practice. Pre-service teacher can not be put into practice the theory they think, they can not be fully motivated towards the course because of the KPSS. The time of the teaching practice course seems to be adequate by most of the pre-service teacher. The most important effect of teaching practice course to gain experience and to provide suppress one's excitement. it seem to different and similar finding when other studies in the literature are examined. The findings are discussed in the discussion section. According to the findings obtained from research proposals have been developed.
Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersiyle ilgili görüşlerini tespit etmektedir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseniyle desenlenmiştir. Araştırmanın verileri, 2011-2012 akademik yılı bahar yarıyılında Türkiye’nin batısında yer alan bir üniversitede öğrenim gören Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 25 dördüncü sınıf öğretmen adayıyla görüşülerek toplanmıştır. Araştırmada örneklem grubunun belirlenmesinde tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri görüşme soruları yoluyla elde edilmiş olup, elde edilen veriler içerik analizi yoluyla temalara ayrılarak kodlanmıştır. Araştırmada öğretmen adayları, öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama öğretmeninden kaynaklanan sorunlar, okuldaki öğrencilerden ve okul yönetiminden kaynaklanan sorunlar ve öğretmen adaylarının kendilerine ait uygulamada yaşadığı sorunlara değinmişlerdir. Öğretmen adayları, teoride düşündüklerini uygulamaya geçirememekte, KPSS yüzünden derse karşı tam olarak motive olamamaktadır. Öğretmenlik uygulaması dersinin süresi çoğu öğretmen adayına göre yeterli olarak gözükmektedir. Öğretmenlik uygulamasının en önemli etkisi öğretemen adaylarına tecrübe kazandırması ve onların heyecanlarını yenmelerini sağlamasıdır. Alanyazındaki diğer araştırmalar incelendiğinde, araştırmanın sonuçlarıyla benzer ve farklı bulgulara ortaya çıkmış, elde edilen bulgular tartışma bölümünde ele alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 |