BibTex RIS Cite

The Awareness Levels Of The University Students About The Historical And Touristic Values Of Kırşehir

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 171 - 186, 02.06.2014

Abstract

The goal of this study was to elucidate the attitudes of 1th-4th year pre-service teachers studying in Social Sciences and Primary Education departments of Kırşehir Ahi Evran University about the historical and cultural values of Kırşehir as regards to various parameters. This is a descriptive field study where the data were collected by the qualitative survey method. The study was carried out 205 primary and 118 social sciences total of 323 pre service teachers. The resulting data revealed that the students studying in the social sciences department had scored higher points in the attitude scale compared to the students studying in the primary education department. It was also observed that the attitude point of the 4th year students were higher than the others.

References

  • Aydın, İ. (1990). Açıklamalı Turizm Terimler Sözlüğü. Aydın: Coşkun Matbaası. Barutçugil, İ.(1986). Turizm Ekonomisi ve Turizmin Türk Ekonomisindeki Yeri. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Bulu, M. ve Eraslan, H. (2008) Bolu İli Turizm Sektörünün Uluslararası Rekabetçilik Analizi, http://www.urak.org/yayinlar/2008BuluveEraslan.pdf adresinden 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras ve Turizm Algısı. Milli Folklor Dergisi, 22(87):181-190.
  • Çetin, T. ve Akkaya, M. (2013). The Awareness of the University Students about of the Cultural Heritage and the Touristic Values of Turkey in Unesco World Heritage List. The Science and Education at The Beginning of The 21st Century in Turkey Volume: 2 (Geography), St. Kliment Ohridski Universitesi Yayınları, Sofya, s. 641-660.
  • Dinç, E., Erdil, M. ve Keçe, M. (2011) Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2):267-285.
  • Doğanay H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Doğaner, S. (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması İzmir: Coğrafi Çevre Koruma Turizm Sempozyumu (16-18 Nisan 2003) Bildiri Kitabı, s.1-8.
  • Ehtiyar, R ve Üngüren, E. (2008). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri ile Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), (http://www.sosyalarastirmalar.com/pdf adresinden 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Emekli, G. (1998). Bergama’da Turizm ve Sosyoekonomik Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Emekli, G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 14:99-107. http://www.kirsehirkulturturizm.gov.tr/TR,64747/genel-bilgiler.html adresinden 28.09.2013 tarihinde alınmıştır.
  • İncekara, S. ve Savran, Z. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin turizme bakış açısının değerlendirilmesi üzerine bir çalışma: Hatay ili örneği, Marmara Coğrafya Dergisi, 23:144-164.
  • Kahraman N., Türkay, O. (2006). Turizm ve Çevre, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karakuş, U., Çepni, O. ve Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu'da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4:85-95.
  • Karakuş, U., ve Çetin, T (2003). Jeotermal Enerjinin Kullanım Alanları ve Kırşehir Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2):9-25.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Keçe, M. ve Dinç, E. (2010) Öğretmen adaylarının tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, (16-18 Haziran 2010), Erzurum.
  • Kozak, N., Kozak, M.A., ve Kozak, M. (2011). Genel Turizm (İlkeler-Kavramlar). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Meydan Uygur, S., Baykan E.(2007). Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2:30-49.
  • Oğuz, Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Özgüç N. (2003). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Öztürk, Y., Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler için Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 183-195.
  • Sezgin, M, (1995). Genel Turizm, Ankara: Tutibay Ltd. Şti.
  • Soykan F. (2004). Kırsal Turizm ve Türkiye Turizmi İçin Önemi. Ege Coğrafya Dergisi, 12):1–11.
  • Tok, C. (2002). Kültür Turizmi, T.C.Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, 12-14 Nisan 2002, Ankara.
  • Usta, N, (2012). İnanç Turizminden Kültür Turizmine: Midilli Adası’nın Agiasos Dağ Köyü Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22): 163-168, 2012.
  • Ürger, S, (1992) Genel Turizm Bilgisi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.
  • Yıldız, Z, Kalağan, G. (2005) Alternatif Turizm Kavramı ve Çevresel Etkileri, Yerel Siyaset Dergisi, http://www.yerelsiyaset.com/pdf/kasim2008/9. pdf adresinden 17.12.2012 tarihinde alınmıştır.

Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir’in Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 171 - 186, 02.06.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıftaki öğretmen adaylarının Kırşehir ilinde bulunan tarihî ve kültürel turizm değerleri hakkındaki tutumlarını farklı değişkenler açısından belirlemektir. Nicel araştırma yöntemiyle verilerin toplandığı bu çalışma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma, çalışma grubunda yer alan 205 sınıf öğretmen adayı ve 118 sosyal bilgiler öğretmen adayı olmak üzere toplam 323 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularından ulaşılan sonuçlara göre; sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarına göre tutum puanları daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca 4. Sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının diğer sınıflarda öğrenim gören adaylara nazaran tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.

References

  • Aydın, İ. (1990). Açıklamalı Turizm Terimler Sözlüğü. Aydın: Coşkun Matbaası. Barutçugil, İ.(1986). Turizm Ekonomisi ve Turizmin Türk Ekonomisindeki Yeri. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Bulu, M. ve Eraslan, H. (2008) Bolu İli Turizm Sektörünün Uluslararası Rekabetçilik Analizi, http://www.urak.org/yayinlar/2008BuluveEraslan.pdf adresinden 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras ve Turizm Algısı. Milli Folklor Dergisi, 22(87):181-190.
  • Çetin, T. ve Akkaya, M. (2013). The Awareness of the University Students about of the Cultural Heritage and the Touristic Values of Turkey in Unesco World Heritage List. The Science and Education at The Beginning of The 21st Century in Turkey Volume: 2 (Geography), St. Kliment Ohridski Universitesi Yayınları, Sofya, s. 641-660.
  • Dinç, E., Erdil, M. ve Keçe, M. (2011) Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2):267-285.
  • Doğanay H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Doğaner, S. (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması İzmir: Coğrafi Çevre Koruma Turizm Sempozyumu (16-18 Nisan 2003) Bildiri Kitabı, s.1-8.
  • Ehtiyar, R ve Üngüren, E. (2008). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri ile Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), (http://www.sosyalarastirmalar.com/pdf adresinden 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Emekli, G. (1998). Bergama’da Turizm ve Sosyoekonomik Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Emekli, G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 14:99-107. http://www.kirsehirkulturturizm.gov.tr/TR,64747/genel-bilgiler.html adresinden 28.09.2013 tarihinde alınmıştır.
  • İncekara, S. ve Savran, Z. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin turizme bakış açısının değerlendirilmesi üzerine bir çalışma: Hatay ili örneği, Marmara Coğrafya Dergisi, 23:144-164.
  • Kahraman N., Türkay, O. (2006). Turizm ve Çevre, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karakuş, U., Çepni, O. ve Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu'da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4:85-95.
  • Karakuş, U., ve Çetin, T (2003). Jeotermal Enerjinin Kullanım Alanları ve Kırşehir Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2):9-25.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Keçe, M. ve Dinç, E. (2010) Öğretmen adaylarının tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, (16-18 Haziran 2010), Erzurum.
  • Kozak, N., Kozak, M.A., ve Kozak, M. (2011). Genel Turizm (İlkeler-Kavramlar). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Meydan Uygur, S., Baykan E.(2007). Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2:30-49.
  • Oğuz, Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Özgüç N. (2003). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Öztürk, Y., Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler için Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 183-195.
  • Sezgin, M, (1995). Genel Turizm, Ankara: Tutibay Ltd. Şti.
  • Soykan F. (2004). Kırsal Turizm ve Türkiye Turizmi İçin Önemi. Ege Coğrafya Dergisi, 12):1–11.
  • Tok, C. (2002). Kültür Turizmi, T.C.Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, 12-14 Nisan 2002, Ankara.
  • Usta, N, (2012). İnanç Turizminden Kültür Turizmine: Midilli Adası’nın Agiasos Dağ Köyü Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22): 163-168, 2012.
  • Ürger, S, (1992) Genel Turizm Bilgisi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.
  • Yıldız, Z, Kalağan, G. (2005) Alternatif Turizm Kavramı ve Çevresel Etkileri, Yerel Siyaset Dergisi, http://www.yerelsiyaset.com/pdf/kasim2008/9. pdf adresinden 17.12.2012 tarihinde alınmıştır.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selman Ablak This is me

Yurdal Dikmenli This is me

Turhan Çetin This is me

Publication Date June 2, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Ablak, S., Dikmenli, Y., & Çetin, T. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir’in Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186. https://doi.org/10.12780/UUSBD326

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr