BibTex RIS Cite

MINISTRY OF EDUCATION "ALO 147" USE OF COMMUNICATION CENTER FOR TEACHER EVALUATION OF VIEWS

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 215 - 231, 02.06.2014

Abstract

The aim of this study to the Ministry of Education 'Alo 147' contact center is to assess teachers' opinions on the use. The study sample Silvan district of Diyarbakır in the 152 class teacher is on duty. Data were collected through a questionnaire developed by the researchers. In the survey, including 24 degrees and four open-ended questions are a total of 28. Qualitative data was evaluated by the method of content analysis. For this, all surveys were single reading logs for each question. Meaning and content of the opinions obtained were classified and tabulated. Quantitative data were analyzed with the help of the computer. Here, too, receive frequency, mean, t test and ANOVA were used to test the method. This line of research in the teaching profession and the quality of education reduces damaging the opinion that an application has been reached. The objective thus is to be removed has been suggested to serve.

References

  • Can, N. (2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Denetimi ve Sorunları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:161.
  • Demirkasımoğlu, N. (2011). Türk Eğitim Sisteminde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin denetim Sistemi İle Karşılaştırılması, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı:23, s. 23-48.
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde Denetimin Amaç ve İlkeleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:10, s. 73-78.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Zengin M. (2012). Çağdaş Eğitim Denetimi Modeli Olarak Öğretimsel Denetimin Türk Eğitim Sisteminde Uygulanabilirliği, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, cilt:5, sayı:1, s. 1311
  • Özmen, F. ve Batmaz C. (2006). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretmen Denetimindeki Etkililikleri-Hizmet Yılı ve Görev Türü Değişkenine Göre Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, s. 102-120.
  • MEB, (2010). Öğretmen Denetim Rehberi, Türkiye Cumhuriyeti Teftiş Kurulu Başkanlığı, s. 1-43.
  • Yazıcı, Ö ve Gündüz, Y. (2010). Etkili Eğitim Denetiminde Yaşanan İletişim Engelleri ve Bu Engelleri Aşma Yolları, Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:3, Sayı:2, s. 37-52.
  • Yıldırım, B. (2011). İlköğretimde Denetimin Etkililiği İçin Yeni Bir İletişim Modeli, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt:11, sayı:1.
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Aydın, M. (1993). Çağdaş Eğitim Denetimi, Ankara Pegem Yayınları.
  • Sarı, D. (2005). İlköğretim Okulları ve Denetim, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl 6, Sayı 64-65.
  • MEB (2011). Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, http://rdb.meb.gov.tr/mevzuat/652_khk.pdf 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: İm Yayınları
  • Başar, H. (1993). Eğitim Denetçisi, Rolleri, Yeterlilikleri, Seçilmesi, Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erdem, A. R. & Eroğlu, M. G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Ders Denetiminde Eğitim Müfettişlerinin Öğretmene İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 31, ss 13MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM). http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/basinmus/alo147.html 2013

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI “ALO 147” İLETİŞİM MERKEZİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 215 - 231, 02.06.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı ‘Alo 147’ iletişim merkezinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini Diyarbakır ilinin Silvan ilçesinde görev yapmakta olan 152 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket yardımıyla toplanmıştır. Ankette 24 derecelendirmeli ve 4 açık uçlu olmak üzere toplam 28 soru bulunmaktadır. Nitel veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bunun için bütün anketler tek tek okunarak her soru için çetele tutulmuştur. Elde edilen görüşler anlam ve içerik bakımından sınıflandırılmış ve tablolaştırılmıştır. Nicel veriler ise bilgisayar yardımıyla analiz edilmiştir. Burada da frekans alma, aritmetik ortalama, t testi ve varyans testi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan araştırmada bu hattın öğretmenlik mesleğine zarar veren ve eğitim kalitesini düşüren bir uygulama olduğu görüşüne ulaşılmıştır. Bu sebeple amaca hizmet etmediğinden kaldırılması gerektiği önerilmiştir.

References

  • Can, N. (2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Denetimi ve Sorunları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:161.
  • Demirkasımoğlu, N. (2011). Türk Eğitim Sisteminde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin denetim Sistemi İle Karşılaştırılması, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı:23, s. 23-48.
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde Denetimin Amaç ve İlkeleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:10, s. 73-78.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Zengin M. (2012). Çağdaş Eğitim Denetimi Modeli Olarak Öğretimsel Denetimin Türk Eğitim Sisteminde Uygulanabilirliği, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, cilt:5, sayı:1, s. 1311
  • Özmen, F. ve Batmaz C. (2006). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretmen Denetimindeki Etkililikleri-Hizmet Yılı ve Görev Türü Değişkenine Göre Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, s. 102-120.
  • MEB, (2010). Öğretmen Denetim Rehberi, Türkiye Cumhuriyeti Teftiş Kurulu Başkanlığı, s. 1-43.
  • Yazıcı, Ö ve Gündüz, Y. (2010). Etkili Eğitim Denetiminde Yaşanan İletişim Engelleri ve Bu Engelleri Aşma Yolları, Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:3, Sayı:2, s. 37-52.
  • Yıldırım, B. (2011). İlköğretimde Denetimin Etkililiği İçin Yeni Bir İletişim Modeli, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt:11, sayı:1.
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Aydın, M. (1993). Çağdaş Eğitim Denetimi, Ankara Pegem Yayınları.
  • Sarı, D. (2005). İlköğretim Okulları ve Denetim, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl 6, Sayı 64-65.
  • MEB (2011). Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, http://rdb.meb.gov.tr/mevzuat/652_khk.pdf 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: İm Yayınları
  • Başar, H. (1993). Eğitim Denetçisi, Rolleri, Yeterlilikleri, Seçilmesi, Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erdem, A. R. & Eroğlu, M. G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Ders Denetiminde Eğitim Müfettişlerinin Öğretmene İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 31, ss 13MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM). http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/basinmus/alo147.html 2013
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bayram Özer This is me

Publication Date June 2, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Özer, B. (2014). MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI “ALO 147” İLETİŞİM MERKEZİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 215-231. https://doi.org/10.12780/UUSBD329

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr