BibTex RIS Cite

Effect of Reading on Screen and Paper on Elementary School 4th Grade Students' Reading Comprehension Reading Speed and their Attitudes

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 248 - 268, 02.06.2014

Abstract

Aim of this study is that to determine effect of reading from printed materials and screen on Elementary School 4th Grade Students' reading comprehension, reading speed and attitudes. For this purpose, in the 2013-2014 academic year, 46 females and 68 males, including a total of 114 4th glass students were selected as examples from study private and public schools that is located in the district of Kütahya Province Tavşanlı center. According the sturdy results, there is not meaningful impact reading both narrative and expository texts from screen or printed materials fourth-grade students’ text comprehension and reading speed. But students are very interested reading narrative text printed material rather than on the screen.

References

  • Akyol, H. (2005). Yeni Programa Uygun Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Altun, A. (2003). E-okuryazarlık. Millî Eğitim Dergisi, S.158.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (4), 461-470. Başaran, M. (2007). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H. K. (2012) Okuma Becerilerinin Okuma Ortamı Açısından Karşılaştırılması: Ekran mı kâğıt mı? Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (3), 73-83.
  • Çakmak, E. ve Altun, A. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Hipermetinsel Okuma Süreçlerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 34, 63-74.
  • Dağtaş, A. (2013). Öğretmenlerin Basılı Sayfa ve Ekrandan Okuma Tercihleri İle Eğitimde Elektronik Metin Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Studies. 8 (3), 137-161.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dikmen, Ü. (2013). Ekran Fontlarının Kullanılabilirliğe Etkisi. İDİL, 2 (6), 306-3
  • Dillon, A. (1992). Reading From Paper Versus Screens: A Critical Review Of The Empirical Literature. Ergonomics, 35 (10), 1297-1326.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine PsikoSosyal Bir Araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Duran E. ve Ertuğrul, B. ( 2012) İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Elektronik Ders Kitaplarına Yönelik Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 10 (2), 347-365.
  • Fuchs, L. S., Fuchs D., Hosp M. K. ve Jenkins J. R. (2009). Oral Reading Fluency as an Indicator of Reading Competence: A Theoretical, Empirical, and Historical Analysis. Scientific Studies of Reading, 5 (3), 239–256.
  • Gönen, M. ve Balat, G. U. (2002). Çocuk Kitaplarına Yeni Bir Yaklaşım: İnternette Resimli Çocuk Kitapları. Türk Kütüphaneciliği, 16 (2), 163-170
  • Güneş, F. (2010). Öğrencilerde Ekran Okuma ve Ekranik Düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 1-20. Gürcan, H. İ. (2004). Basılı ve Elektronik Yayımcılık Dersi Notları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi.
  • Gürses, R. (1996). Okuma-Anlama Üzerine. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Bülteni, 9 (28), 98-103.
  • Landow, G. P. (1992). Hypertext: The Convergence Of Contemporary Critical Theory And Technology. Baltimore: John Hopkins University Press.
  • Maden, S. (2012). Ekran Okuma Türleri ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekran Okumaya Yönelik Görüşleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1 (3), 1-16.
  • Oğuzkan, F. (1987). Okuma ve Dinleme Öğretimi (36-48). Türkçe Öğretimi. B. Özer (Ed.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Önder, I. (2011). e-Kitap ve Dünyada Elektronik Kitap Yayıncılığı. Türk Kütüphaneciliği, 25 (1), 97-105.
  • Rukancı, F. ve Anameriç ,H. (2003). "E-Kitap Teknolojisi ve Kullanımı Türk kütüphaneciliği, 17 (2): 147-166.
  • Yaman, H. ve Dağtaş, A (2013). Ekrandan Okumanın Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 314-333.

4. Sınıf Seviyesinde Ekrandan ve Kâğıttan Okumanın Okuduğunu Anlama, Okuma Hızı ve Metne Karşı Geliştirilen Tutum Üzerindeki Etkisi

Year 2014, Volume: 7 Issue: 2, 248 - 268, 02.06.2014

Abstract

Çalışmada, bir metni basılı materyalden ve ekrandan okumanın, okuduğunu anlama, metne karşı geliştirilen tutum ve okuma hızı üzerinde bir etkisi olup olmadığının tespiti amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kütahya ili Tavşanlı ilçe merkezinde bulunan özel ve devlet ilkokulların 4. sınıflarına devam eden öğrencilerin oluşturduğu çalışma evreninden, 46’sı kız ve 68’i erkek olmak üzere toplam 114 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma sonucunda dördüncü sınıf öğrencilerinin hem hikaye edici hem de bilgi verici metinleri ekrandan veya basılı materyalden okumalarının onların metni anlaması ve okuma hızları üzerinde manidar bir etkisi olmadığı ancak öğrencilerin hikaye edici metinleri ekrandan ziyade baslı materyalden okumaktan daha çok hoşlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akyol, H. (2005). Yeni Programa Uygun Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Altun, A. (2003). E-okuryazarlık. Millî Eğitim Dergisi, S.158.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (4), 461-470. Başaran, M. (2007). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H. K. (2012) Okuma Becerilerinin Okuma Ortamı Açısından Karşılaştırılması: Ekran mı kâğıt mı? Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (3), 73-83.
  • Çakmak, E. ve Altun, A. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Hipermetinsel Okuma Süreçlerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 34, 63-74.
  • Dağtaş, A. (2013). Öğretmenlerin Basılı Sayfa ve Ekrandan Okuma Tercihleri İle Eğitimde Elektronik Metin Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Studies. 8 (3), 137-161.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dikmen, Ü. (2013). Ekran Fontlarının Kullanılabilirliğe Etkisi. İDİL, 2 (6), 306-3
  • Dillon, A. (1992). Reading From Paper Versus Screens: A Critical Review Of The Empirical Literature. Ergonomics, 35 (10), 1297-1326.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine PsikoSosyal Bir Araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Duran E. ve Ertuğrul, B. ( 2012) İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Elektronik Ders Kitaplarına Yönelik Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 10 (2), 347-365.
  • Fuchs, L. S., Fuchs D., Hosp M. K. ve Jenkins J. R. (2009). Oral Reading Fluency as an Indicator of Reading Competence: A Theoretical, Empirical, and Historical Analysis. Scientific Studies of Reading, 5 (3), 239–256.
  • Gönen, M. ve Balat, G. U. (2002). Çocuk Kitaplarına Yeni Bir Yaklaşım: İnternette Resimli Çocuk Kitapları. Türk Kütüphaneciliği, 16 (2), 163-170
  • Güneş, F. (2010). Öğrencilerde Ekran Okuma ve Ekranik Düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 1-20. Gürcan, H. İ. (2004). Basılı ve Elektronik Yayımcılık Dersi Notları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi.
  • Gürses, R. (1996). Okuma-Anlama Üzerine. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Bülteni, 9 (28), 98-103.
  • Landow, G. P. (1992). Hypertext: The Convergence Of Contemporary Critical Theory And Technology. Baltimore: John Hopkins University Press.
  • Maden, S. (2012). Ekran Okuma Türleri ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekran Okumaya Yönelik Görüşleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1 (3), 1-16.
  • Oğuzkan, F. (1987). Okuma ve Dinleme Öğretimi (36-48). Türkçe Öğretimi. B. Özer (Ed.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Önder, I. (2011). e-Kitap ve Dünyada Elektronik Kitap Yayıncılığı. Türk Kütüphaneciliği, 25 (1), 97-105.
  • Rukancı, F. ve Anameriç ,H. (2003). "E-Kitap Teknolojisi ve Kullanımı Türk kütüphaneciliği, 17 (2): 147-166.
  • Yaman, H. ve Dağtaş, A (2013). Ekrandan Okumanın Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 314-333.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Başaran This is me

Publication Date June 2, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Başaran, M. (2014). 4. Sınıf Seviyesinde Ekrandan ve Kâğıttan Okumanın Okuduğunu Anlama, Okuma Hızı ve Metne Karşı Geliştirilen Tutum Üzerindeki Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 248-268. https://doi.org/10.12780/UUSBD307

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr