Considering the effects of early childhood education on children’s future lives, this period of education is crucial. Preschool teachers have an important role in achieving the goals of early childhood education; there is a need for professional support and help not only for the teachers but also for the children and parents in order they often need a professional help and support to facilitate this process. In this case, a school counselor can play an important part in the education of young children. Therefore, this study describes and compares pre-service preschool teachers’ and candidate counselors’ views about guidance services in early childhood education. In this study, basic qualitative research was used. The participants were 15 pre-service preschool teachers and 21 candidate counselors and a semi-structured interview protocol developed by the researchers was used to collect the data. For the qualitative data analysis, the word-repetition technique was used. According to the findings of the study, most of the participants thought that guidance services were necessary in early childhood education. Also, same types of services were usually emphasized by pre-service preschool teachers and candidate counselors. Lastly, in order to make guidance services more effective in early childhood period, approximately half of participants stated that meetings should be organized with parents.
Guidance services pre-service preschool teachers candidate counselor early childhood education
Okul öncesi eğitiminin çocukların gelecek yaşamlarındaki etkisi göz önünde bulundurulduğunda, bu sürecin kritik bir öneme sahip olduğu söylenebilir. Eğitimin bu döneminin amaçlarına ulaşabilmesinde okul öncesi öğretmenlerinin önemli bir rolü olmakla birlikte, bu sürecin daha kolay ve daha verimli geçirilmesi için hem okul öncesi öğretmenlerinin, hem de bu kademedeki çocukların ve ailelerinin profesyonel bir yardıma ihtiyaçları vardır. Bu durumda, okulda bulunan bir psikolojik danışman da çocuğun eğitim deneyimlerinde önemli bir rol oynayacaktır. Bu nedenle bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının ve psikolojik danışman adaylarının okul öncesi eğitim kademesinde sürdürülen rehberlik hizmetleri ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı ve bu görüşleri karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, temel ni¬tel araştırma (basic qualitative research) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, 15 okul öncesi öğretmen adayı ve 21 psikolojik danışman adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel veri analizi için, kelime tekrarı yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, katılımcıların çoğu, okul öncesi dönemde rehberlik hizmetlerinin gerekli olduğunu düşünmektedir. Ayrıca, okul öncesi dönemde verilecek rehberlik hizmetleri ile ilgili okul öncesi öğretmen adayları ve psikolojik danışman adayları benzer görüşler bildirmişlerdir. Son olarak, bu dönemde rehberlik hizmetlerinin daha verimli hale getirilmesi için veli toplantıları düzenlenmesi, katılımcılar tarafından en çok dile getirilen öneridir.
Rehberlik hizmetleri okul öncesi öğretmen adayları psikolojik danışman adayları okul öncesi eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 2 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr