The purpose of the present study is to determine whether there is a relationship between the levels of the mapping skills ratings, learning skills and the type of the school. It is a descriptive basing on reviewing model which was designed to investigate the relationship between the levels of the mapping skills and learning styles. In the study one-way ANOVA was used in order to determine the difference between the school types, the stages of the learning cycles and the mapping skills ratings. Following the determination of the difference as a result of the one-way ANOVA, Tukey HSD, which is among the tests of significance, was employed in order to determine from which level the detected difference took its roots. No meaningful difference was determined between learning styles and the levels of mapping skills of the learners. On the other hand, a meaningful difference was observed between the school types and the levels of mapping skill. This meaningful difference is in favour of the science and Anatolian high schools.
Bu çalışmanın amacı, harita beceri düzeyleri puanı ile öğrenme stilleri ve okul türü arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırma, öğrencilerin harita beceri düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek üzere planlanmış tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada öğrencilerin öğrenim gördükleri okul ile öğrenme döngüsünün aşamaları ve harita beceri puanları arasındaki farkın belirlenmesi amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonucu saptanan farklılığın hangi düzeyden kaynaklandığını belirlemek amacıyla da anlamlılık testlerinden Tukey HSD kullanılmıştır. Öğrenme stili ile öğrencilerin harita beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Buna karşın okul türü ile harita beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anlamlı fark fen ve anadolu liselerinin lehinedir.
Journal Section | ART |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 4 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr