BibTex RIS Cite

Analysis Of Causes Students Selecting Marketing Profession: A Sample Of Vocational School Of Harmancık

Year 2013, Volume: 6 Issue: 3, 36 - 50, 03.06.2013

Abstract

By this research efficient factors about why students educating Marketing Program of Uludağ University Harmancık Vocational School prefer this department were assessed. To determine demographic structure of students is important in the way of revealing why students prefer their educating department, studies for determination compatibility of their Marketing Department and their targets for future, determination of approach and expectation of students, improving of marketing curriculum, determination of required materials for course contents and dissemination of appropriate teaching techniques. As a result of this research, it is understood that students who prefered this department were graduated from vocational high school. At the end of the study, it was revealed that students educate at this department to have a job and want to continue with a degree program through external transfer exam. Besides, the rate of student’s following innovation and development about their job is positive.

References

  • AŞKI, Ayşin, (2012), Myo Mobilya ve Dekorasyon Programı Öğrencilerinin Bu Programı Tercih Etme Nedenlerinin ve Memnuniyet Durumlarının Araştırılması: Çomu Örneği. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi, Ormancılık Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 28–38. BREAUGH, J. A. ve STARKE, M. (2000), Research on Employee Recruitment: So Many Studies, So Many Remaining Questions. Journal of Management, 26: 405–434.
  • CHAN, S. Y. ve HO, S. M. (2000), Desired Attributes of Public Accounting Firms in The Job Selection Process: An Empirical Examination Of Accounting Graduates’ Perceptions. Accounting Education, 9 (4) s.315–327.
  • CÖMERT, Yavuz ve Yakup DURMAZ, (2006), Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, 1 (4), 351–375.
  • ÇİFTÇİ, Ahmet, (2008), Önlisans Eğitimi Veren Meslek Yüksekokulları Üzerine Bir Değerlendirme Raporu, III. Ulusal Meslek Yüksek Okulları Müdürler Toplantısı http://myotoplantisi.cu.edu.tr/komisyon1/yanikogludenktaskomisyonI.doc., Erişim Tarihi: 12.06.2012.
  • EŞME, İsa, (2007), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunları. Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı Bildiri Kitabı, Yükseköğretim Kurulu Yayını.
  • KÖRÜKÇÜ, Özlem ve Vuslat OĞUZ, (2011), Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları. Kurumsal Eğitimbilim, 4 (2), 77–

Öğrencilerin Pazarlama Mesleğini Seçme Nedenlerinin İncelenmesi: Harmancık Meslek Yüksekokulu Örneği

Year 2013, Volume: 6 Issue: 3, 36 - 50, 03.06.2013

Abstract

Bu araştırma ile Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan Pazarlama Programında öğrenim gören öğrencilerin bu programı tercih etmelerinde etkili olan öncelikli faktörler değerlendirilmiştir. Öğrencilerinin demografik yapısının belirlenmesi, öğrenim gördükleri programı seçme nedenlerinin ortaya konması, gördükleri pazarlama eğitiminin gelecekle ilgili hedeflerine yönelik uyumluluğunun tespit etmek üzere yapılan çalışma, öğrencilerin tutum ve beklentilerinin tespiti; pazarlama müfredatının geliştirilmesi, ders içeriklerine uygun materyallerin belirlenmesi ve uygun öğretim tekniklerinin yaygınlaştırılması adına önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda bu programı tercih edenlerin büyük çoğunluğunun meslek lisesi mezunu olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu bir meslek sahibi olmak için bu bölümü okuduğu ve dikey geçiş yoluyla bir lisans programına devam etmek istediği anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin meslekleri ile ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip etme oranının yüksek olması olumlu yöndedir.

References

  • AŞKI, Ayşin, (2012), Myo Mobilya ve Dekorasyon Programı Öğrencilerinin Bu Programı Tercih Etme Nedenlerinin ve Memnuniyet Durumlarının Araştırılması: Çomu Örneği. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi, Ormancılık Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 28–38. BREAUGH, J. A. ve STARKE, M. (2000), Research on Employee Recruitment: So Many Studies, So Many Remaining Questions. Journal of Management, 26: 405–434.
  • CHAN, S. Y. ve HO, S. M. (2000), Desired Attributes of Public Accounting Firms in The Job Selection Process: An Empirical Examination Of Accounting Graduates’ Perceptions. Accounting Education, 9 (4) s.315–327.
  • CÖMERT, Yavuz ve Yakup DURMAZ, (2006), Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, 1 (4), 351–375.
  • ÇİFTÇİ, Ahmet, (2008), Önlisans Eğitimi Veren Meslek Yüksekokulları Üzerine Bir Değerlendirme Raporu, III. Ulusal Meslek Yüksek Okulları Müdürler Toplantısı http://myotoplantisi.cu.edu.tr/komisyon1/yanikogludenktaskomisyonI.doc., Erişim Tarihi: 12.06.2012.
  • EŞME, İsa, (2007), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunları. Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı Bildiri Kitabı, Yükseköğretim Kurulu Yayını.
  • KÖRÜKÇÜ, Özlem ve Vuslat OĞUZ, (2011), Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları. Kurumsal Eğitimbilim, 4 (2), 77–
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gencay Saatcı This is me

Publication Date June 3, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Saatcı, G. (2013). Öğrencilerin Pazarlama Mesleğini Seçme Nedenlerinin İncelenmesi: Harmancık Meslek Yüksekokulu Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 36-50. https://doi.org/10.12780/UUSBD247

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr