By this research efficient factors about why students educating Marketing Program of Uludağ University Harmancık Vocational School prefer this department were assessed. To determine demographic structure of students is important in the way of revealing why students prefer their educating department, studies for determination compatibility of their Marketing Department and their targets for future, determination of approach and expectation of students, improving of marketing curriculum, determination of required materials for course contents and dissemination of appropriate teaching techniques. As a result of this research, it is understood that students who prefered this department were graduated from vocational high school. At the end of the study, it was revealed that students educate at this department to have a job and want to continue with a degree program through external transfer exam. Besides, the rate of student’s following innovation and development about their job is positive.
Bu araştırma ile Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan Pazarlama Programında öğrenim gören öğrencilerin bu programı tercih etmelerinde etkili olan öncelikli faktörler değerlendirilmiştir. Öğrencilerinin demografik yapısının belirlenmesi, öğrenim gördükleri programı seçme nedenlerinin ortaya konması, gördükleri pazarlama eğitiminin gelecekle ilgili hedeflerine yönelik uyumluluğunun tespit etmek üzere yapılan çalışma, öğrencilerin tutum ve beklentilerinin tespiti; pazarlama müfredatının geliştirilmesi, ders içeriklerine uygun materyallerin belirlenmesi ve uygun öğretim tekniklerinin yaygınlaştırılması adına önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda bu programı tercih edenlerin büyük çoğunluğunun meslek lisesi mezunu olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu bir meslek sahibi olmak için bu bölümü okuduğu ve dikey geçiş yoluyla bir lisans programına devam etmek istediği anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin meslekleri ile ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip etme oranının yüksek olması olumlu yöndedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr