In this study, it is aimed to review and evaluate the university’s complaint handling mechanism from the perspective of students. The sample of the study consists of 61 students who had filed a complaint to the university via ‘complaint/suggestion form’. All data were gathered by questionaires that consist of two parts. First part prepared to evaluate the complaint management process and students’ attitudes towards this process with 34 questions which were used in researches and studies by Ekiz et. all (2008), Kılıç and Ok (2012), Sarıdaldı and Sevim (2009). Second part consist of 7 questions which are prepared by researchers to determine the demographic characteristics of the participants' personal information. As a result of analyzing the findings, the deficiencies of the current complaint handling mechanism and the issues that need to be changed and improved are identified.
Complaint management Student complaints Assessment of student complaints Higher Education Institu
Bu araştırmada, üniversitedeki şikayet yönetimi mekanizmasının incelenmesi ve öğrenci bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, ‘öneri/şikayet formu’ ile üniversiteye şikayette bulunmuş 61 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada, veriler Ekiz vd. (2008), Kılıç ve Ok (2012), Sarıdaldı ve Sevim (2009)’ in çalışmalarındaki önermeler ve hazırladıkları örnek sorulardan yararlanılarak şikayet yönetim mekanizmasını ve bu mekanizmaya yönelik öğrencilerin tutumlarını öğrenmeye yönelik olarak hazırlanan 34 maddelik şikayet değerlendirme formu ve katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan 7 maddelik kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Elde edilen bulguların analizi sonucunda üniversitedeki mevcut şikayet yönetimi mekanizmasındaki eksiklikler, değiştirilmesi ve geliştirilmesi gereken hususlar belirlenmiştir.
Şikayet yönetimi Öğrenci şikayetleri Öğrenci şikayetlerinin değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurumları Şikayet yönetimi mekanizması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr