BibTex RIS Cite

The Views of Primary School Education Teacher Candidates’ on Primary School Teacher Education Program

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 164 - 179, 01.06.2013

Abstract

The aim of study is to state the views of Primary School Education Teacher Candidates’’ on Primary School Teacher Education Program. This research is a qualitative study and has a descriptive research design. Nondirective and semi-structured interviews were used for data collection tool. This research was implemented to 29 Primary School Teacher Candidates that attending the Faculty of Education, Çanakkale Onsekiz Mart University * Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü ** Arş. Gör., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü 165 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013 Kış (6/1) in the academic years of 2011-2012. Teacher candidates’ opinions were taken to investigate their views on Primary School Teacher Education Program and asked for recommendations. According to the results, some changes on Primary School Teacher Education Program should be done and the efficiency of the programme should be measured constantly. According to teacher candidates’ views, the content and the teaching methods of the classes that are taught presently should be improved by taking students’ needs into consideration.

References

  • Aksu, H. H., Hacısalihoğlu Karadeniz, M.,Topal, T. (2011). “Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim birinci kademe matematik dersine ilişkin bilgi düzeyleri”, 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Arı, A. (2010). “Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yeni ilköğretim programını tanıma düzeyleri”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010 – Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aydın, R. (2007), Türkiye’de Eğitimle İlgili Yapılan Bilimsel Toplantılarda ve Millî Eğitim Şûralarında Ele Alınan Öğretmen Sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı’nın Politika ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi (1980–2004). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara:2008.
  • Aydın, R.; Şahin, H. ve Topal, T. (2008). Türkiye’de ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirmede nitelik arayışları, TSA, Yıl 12, sayı 2.
  • Baş, Ş. (2011). Sınıf öğretmenliği adaylarının görsel sanatlar öğretimi dersi ile ilgili görüşleri, 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1988). Eğitimde öğretmenin rolü ve öğretmen tutumlarının öğrenci davranışları üzerindeki etkisi. Milli Eğitim, Sayı 137, Ankara.
  • Ceylan,S. ve Demirkaya, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı ve program dahilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:7, Sayı: 12, 146-160.
  • Çevik, C., Öksüz, Y., Baba, M. ve Güven, E.. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme temel kavramlar bilgisinin incelenmesi: Bayburt üniversitesi örneği. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Duran, M., Mıhladız, G., Kayacan, K. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının fen deneylerine yönelik tutumları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Karagöz, B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müziksel becerilerinin incelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Karagözoğlu, G. (2003). Eğitim Sistemimizde öğretmen yetiştirme politikamıza genel bir bakış, eğitimde yansımalar. VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu , Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
  • Kılıç, A. ve Acat, M.B. (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin gereklilik ve işe vurukluk düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 5 (2), 203-218.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11 (3), 660-670, 2012. http://ilkogretim-online.org.tr internet adresinden 28.04.2012 tarihinde edinilmiştir.
  • MEB. (1982). XI. Milli Egitim Surası, 8-11. Haziran 1982, Milli Egitim Basımevi, Ankara.
  • MEB (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, http://oyegm.meb.gov.tr/yet/
  • Mıles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994) Qualitative Data Analysis : An Expanded Sourcebook. (2nd Edition). Calif. : Sage Publications.
  • Sevil, K., Birinci Konur, K. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının laboratuar yeterliliklerinin ve tutumlarının değerlendirilmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S., Apaydın, S. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim araştırmalarına ilişkin algıları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 63-82.
  • Türk Eğitim Derneği [TED] (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Özet Rapor. TED: Ankara.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M. ve Aytekin, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32): 35-41
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri , Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, K., Akgün, N., Yıldız, S. (2011). Sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin özyeterlik inançları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas. 1739SayılıMilliEğitimTemelKanunu http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 164 - 179, 01.06.2013

Abstract

Araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni adaylarının YÖK’ün Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı hakkındaki değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Araştırma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 29 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Sınıf Öğretmeni adaylarının, YÖK’ün Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı hakkında görüşleri alınmış ve konu ile ilgili öneriler getirmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, lisans programında değişiklikler yapılması ve programın etkililiğinin sürekli ölçülmesi gereği belirmektedir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre, hâlihazırda okutulan bazı derslerin içerik ve öğretim yöntemleri geliştirilmesi ve bunlar yapılırken öğretmen adaylarının ihtiyaçlarının da dikkate alınması önerileri getirilmiştir.

References

  • Aksu, H. H., Hacısalihoğlu Karadeniz, M.,Topal, T. (2011). “Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim birinci kademe matematik dersine ilişkin bilgi düzeyleri”, 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Arı, A. (2010). “Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yeni ilköğretim programını tanıma düzeyleri”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010 – Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aydın, R. (2007), Türkiye’de Eğitimle İlgili Yapılan Bilimsel Toplantılarda ve Millî Eğitim Şûralarında Ele Alınan Öğretmen Sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı’nın Politika ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi (1980–2004). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara:2008.
  • Aydın, R.; Şahin, H. ve Topal, T. (2008). Türkiye’de ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirmede nitelik arayışları, TSA, Yıl 12, sayı 2.
  • Baş, Ş. (2011). Sınıf öğretmenliği adaylarının görsel sanatlar öğretimi dersi ile ilgili görüşleri, 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1988). Eğitimde öğretmenin rolü ve öğretmen tutumlarının öğrenci davranışları üzerindeki etkisi. Milli Eğitim, Sayı 137, Ankara.
  • Ceylan,S. ve Demirkaya, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı ve program dahilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:7, Sayı: 12, 146-160.
  • Çevik, C., Öksüz, Y., Baba, M. ve Güven, E.. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme temel kavramlar bilgisinin incelenmesi: Bayburt üniversitesi örneği. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Duran, M., Mıhladız, G., Kayacan, K. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının fen deneylerine yönelik tutumları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Karagöz, B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müziksel becerilerinin incelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Karagözoğlu, G. (2003). Eğitim Sistemimizde öğretmen yetiştirme politikamıza genel bir bakış, eğitimde yansımalar. VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu , Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
  • Kılıç, A. ve Acat, M.B. (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin gereklilik ve işe vurukluk düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 5 (2), 203-218.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11 (3), 660-670, 2012. http://ilkogretim-online.org.tr internet adresinden 28.04.2012 tarihinde edinilmiştir.
  • MEB. (1982). XI. Milli Egitim Surası, 8-11. Haziran 1982, Milli Egitim Basımevi, Ankara.
  • MEB (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, http://oyegm.meb.gov.tr/yet/
  • Mıles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994) Qualitative Data Analysis : An Expanded Sourcebook. (2nd Edition). Calif. : Sage Publications.
  • Sevil, K., Birinci Konur, K. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının laboratuar yeterliliklerinin ve tutumlarının değerlendirilmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S., Apaydın, S. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim araştırmalarına ilişkin algıları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 63-82.
  • Türk Eğitim Derneği [TED] (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Özet Rapor. TED: Ankara.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M. ve Aytekin, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32): 35-41
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri , Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, K., Akgün, N., Yıldız, S. (2011). Sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin özyeterlik inançları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 5–7 Mayıs 2011 – Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas. 1739SayılıMilliEğitimTemelKanunu http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çavuş Şahin This is me

Osman Yılmaz Kartal This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-179. https://doi.org/10.12780/UUSBD143

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr