The aim of study is to state the views of Primary School Education Teacher Candidates’’ on Primary School Teacher Education Program. This research is a qualitative study and has a descriptive research design. Nondirective and semi-structured interviews were used for data collection tool. This research was implemented to 29 Primary School Teacher Candidates that attending the Faculty of Education, Çanakkale Onsekiz Mart University * Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü ** Arş. Gör., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü 165 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013 Kış (6/1) in the academic years of 2011-2012. Teacher candidates’ opinions were taken to investigate their views on Primary School Teacher Education Program and asked for recommendations. According to the results, some changes on Primary School Teacher Education Program should be done and the efficiency of the programme should be measured constantly. According to teacher candidates’ views, the content and the teaching methods of the classes that are taught presently should be improved by taking students’ needs into consideration.
Primary School Teacher Education Program Teacher Candidate Occupational-Subject Area-General Cultu
Araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni adaylarının YÖK’ün Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı hakkındaki değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Araştırma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 29 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Sınıf Öğretmeni adaylarının, YÖK’ün Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı hakkında görüşleri alınmış ve konu ile ilgili öneriler getirmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, lisans programında değişiklikler yapılması ve programın etkililiğinin sürekli ölçülmesi gereği belirmektedir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre, hâlihazırda okutulan bazı derslerin içerik ve öğretim yöntemleri geliştirilmesi ve bunlar yapılırken öğretmen adaylarının ihtiyaçlarının da dikkate alınması önerileri getirilmiştir.
Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Öğretmen Adayı Meslek Bilgisi-Alan Eğitimi-Genel Kültür Dersleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 1 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr