BibTex RIS Cite

Assessing Writing Studies in the Textbooks of Teaching Turkish to Foreign

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 253 - 283, 01.06.2013

Abstract

Lesson boks which are used for developing basic language skills at teaching foreign language head a list for the mostpart of the lesson materials. There are activities about listening, speaking, writing and grammar in the lesson boks which are prepared for teaching Turkish as a foreign language. Beacuse of many problems about writing and low motivation of writing it is necessary to value that area.Especially by using different methods writing becomes more pleasurable; on the other hand it aims to developstudent’s skills.In that study it is determined how much *Okt. Dr.;Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörlük Türk Dili Bölümü 250 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013 Kış (6/1) writing skills there are in lesson books which are prepared by two different presses and which methods are used in writing activities. For that purpose, it is demonstrated that document analysis is done, percentage distributions of activities which are abou tdeveloping basic skills are indicated and which methods are used in activities about writing studies.

References

  • Açık F. (2008).Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu”.
  • Aktaş, T. (2004-12). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 19-28.
  • Boardman A. C. ve Frydenberg J. (2008). Writing to communicate paragraphs and essays 2. Pearson: Longman
  • Çakır, İ. (2010). Yazma Becersinin Kazanılması Yabancı Dİl Öğretiminde Neden Zordur? Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 28 , 165-176.
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Burdur Eğitim Bilimleri Dergisi , 1-15.
  • Fellag, L. R. (2010). From reading to writing. Pearson: Longman.
  • Folse, K. S., & Pugh, T. (2010). Great writing 5: greater essays. Boston: Heinle Cengage Learning.
  • Günay, D. (2007). Metin bilgisi. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Harmer, J. (2006). The practice of English language teaching. Longman.
  • Hughey, J. B. (1983). Teaching ESL composition principles and techniques. Cambridge: Newbury House Publishers.
  • Kara M. (2010). Gazi Üniversitesi TÖMER öğrencilerinin Türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunlar ve bunların çözümüne yönelik öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 2010, 8 (3), 661-696.
  • Karababa, Z. C. (2009). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 265-277.
  • Köse, D. (2004). Yabancı dil öğretiminde ortak ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi , 24-34.
  • Küçükahmet, L. (2004). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2012).Diller için Avrupa ortak başvuru metni öğrenme - öğretme değerlendirme 11.09.2012 tarihinde http://abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/AK/cefr_Turkce.pdf adresinden alındı.
  • Özdemir E. & Binyazar A. (1977). Yazmak sanatı: kompozisyon. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Raimes, A. (1983). Tecniques in teaching writing. New York: Oxford University Press.
  • Ruetten, M. K. (1997). Developing composition skills. Boston: Heinle & Heinle Publishers.
  • Tok M. (2012). "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Akademik Yazma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma”. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Yıldırım, A., & ŞimşekH. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Yazma Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 253 - 283, 01.06.2013

Abstract

Yabancı dil öğretiminde temel dil becerilerinin geliştirilmesinde ders kitapları, başlıca ders materyallerinin başında gelmektedir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi için hazırlanan ders kitaplarında okuma, dinleme, konuşma, yazma ve dilbilgisi alanlarına yönelik olarak etkinliklere yer verilmektedir. Yazma alanında öğrencilerin birçok sorun yaşaması ve yazmaya karşı motivasyonlarının düşük olması bu alan üzerinde önemle durulmasını gerekli kılmaktadır. Özellikle farklı yöntemler kullanılarak yazma çalışmaları bir yandan ilgi çekici hale getirilirken diğer yandan öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada iki farklı yayınevi tarafından hazırlanan ders kitaplarında yazma becerilerine ne kadar yer ayrıldığı ve yazma çalışmalarında ortaya konulan etkinliklerde hangi yöntemlerin kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla doküman analizi yapılmış temel becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak ele alınan etkinliklerin yüzdelik dağılımları gösterilmiş ve yazma çalışmalarında yer verilen etkinliklerde hangi yöntemlerin kullanıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.

References

  • Açık F. (2008).Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu”.
  • Aktaş, T. (2004-12). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 19-28.
  • Boardman A. C. ve Frydenberg J. (2008). Writing to communicate paragraphs and essays 2. Pearson: Longman
  • Çakır, İ. (2010). Yazma Becersinin Kazanılması Yabancı Dİl Öğretiminde Neden Zordur? Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 28 , 165-176.
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Burdur Eğitim Bilimleri Dergisi , 1-15.
  • Fellag, L. R. (2010). From reading to writing. Pearson: Longman.
  • Folse, K. S., & Pugh, T. (2010). Great writing 5: greater essays. Boston: Heinle Cengage Learning.
  • Günay, D. (2007). Metin bilgisi. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Harmer, J. (2006). The practice of English language teaching. Longman.
  • Hughey, J. B. (1983). Teaching ESL composition principles and techniques. Cambridge: Newbury House Publishers.
  • Kara M. (2010). Gazi Üniversitesi TÖMER öğrencilerinin Türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunlar ve bunların çözümüne yönelik öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 2010, 8 (3), 661-696.
  • Karababa, Z. C. (2009). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 265-277.
  • Köse, D. (2004). Yabancı dil öğretiminde ortak ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi , 24-34.
  • Küçükahmet, L. (2004). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2012).Diller için Avrupa ortak başvuru metni öğrenme - öğretme değerlendirme 11.09.2012 tarihinde http://abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/AK/cefr_Turkce.pdf adresinden alındı.
  • Özdemir E. & Binyazar A. (1977). Yazmak sanatı: kompozisyon. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Raimes, A. (1983). Tecniques in teaching writing. New York: Oxford University Press.
  • Ruetten, M. K. (1997). Developing composition skills. Boston: Heinle & Heinle Publishers.
  • Tok M. (2012). "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Akademik Yazma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma”. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Yıldırım, A., & ŞimşekH. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Tok This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Tok, M. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Yazma Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 253-283. https://doi.org/10.12780/UUSBD147

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr