The purpose of this study is to examine graduate students' expectations from an effective thesis advisor. The population of the study * Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından düzenlenen V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu'nda "Lisansüstü Öğrencilerinin İyi Bir Tez Danışmanından Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma" başlığı altında sözlü bildiri olarak sunulmuştur. **Doç. Dr, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü ***Arş.Gör., Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü **** Doktora Öğrencisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 130 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012 Güz (5/3) was 22 graduate students still studying on their master theses. They were all from Gazi University Educational Sciences Institute Department of Educational Sciences Division of Educational Administration and Supervision. A semi-structured interview form developed by researchers based on the conceptual framework to achieve as detailed data as possible was used to gather data. Results indicated that students expect their theses advisors to be more sensitive to their interests and expectations, direct them to the relevant and current resources, suggest proper methods and techniques, lead them in data analysis process, encourage them to publish their theses, make them use of different communication channels, support their visions, and face them with difficulties under three categories as research process, communication, and mentoring.
Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans öğrencilerinin iyi bir tez danışmanından beklentilerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı’nda lisansüstü öğrenim görmekte olan yüksek lisans tez dönemindeki 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. İlgili kavramsal çerçeveye dayanarak araştırmacılar tarafından veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış bir görüşme formu oluşturulmuştur. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin tez danışmanlarından beklentilerinin araştırma süreci, iletişim ve yetiştiricilik davranışları olmak üzere üç kategori altında "öğrencinin ilgi ve beklentilerine duyarlılık, güncel ve doğru kaynağa yönlendirme, uygun yöntem ve teknikler önerme, veri analizi sürecinde öğrenciyi yönlendirme, yayın yapma konusunda yardım ve teşvik, tez yazım sürecinde farklı iletişim kanallarının kullanılması, anlayışlı davranma, öğrencinin vizyonunu destekleme ve öğrenciyi zorluklarla yüzleştirme ve gerektiği zaman yardım etme ve destekleme" davranışlarında yoğunlaştığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 5 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr