The aim of this study is to determine the accounting and finance education views of the students studying at business administration, banking & insurance, accounting & tax applications, office administration & executive assistant and local administration programs of vocational schools. In this context, a questionnaire has been applied to the 739 students continuing their education at Usak Vocational School, Banaz Vocational School, Karahallı Vocational School, Sivaslı Vocational School and Ulubey Vocational School in 2013-2014 spring semesters. The data obtained from the questionnaire have been analyzed with the frequency analysis and various evaluations have been made. According to the obtained results; the primary factor determining the education quality is the lecturer quality for %40 of the students. Separately, while the rate of the students preferring their study program intentionally is %40, the satisfaction level from the program is %42,6 and the rate of the thought that the present program is efficient for finding job after graduation is %40, the rate of choosing the same program again has stayed at the rate of %23.
Bu çalışmanın amacı; meslek yüksekokullarının işletme yönetimi, bankacılık ve sigortacılık, muhasebe ve vergi uygulamaları, büro yönetimi ve yönetici asistanlığı ve yerel yönetimler programlarında öğrenim gören öğrencilerin muhasebe ve finans eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda Uşak Üniversitesi bünyesinde eğitim veren Uşak Meslek Yüksekokulu, Banaz Meslek Yüksekokulu, Karahallı Meslek Yüksekokulu, Sivaslı Meslek Yüksekokulu ve Ulubey Meslek Yüksekokulu’nda 2013-2014 güz döneminde öğrenimine devam eden toplam 739 öğrenci üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması sonucunda ulaşılan veriler frekans analizine tabi tutularak çeşitli değerlendirmelerde bulunulmuştur. Yapılan analiz neticesinde; öğrencilerin yaklaşık %40’ı için eğitim kalitesini belirleyen öncelikli unsurun öğretim elemanının kalitesi olduğu görülmüştür. Diğer taraftan öğrenim görülen programa isteyerek gelme oranı %40, programdan memnuniyet düzeyi %42,6 ve mevcut programın mezuniyet sonrasında etkili olacağı düşüncesi %40’larda iken, mevcut programı tekrar seçme oranı %23 düzeyinde kalmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr