BibTex RIS Cite

Türkçe Ögretmen Adaylarının Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlikleri

Year 2014, Volume: 7 Issue: 3, 253 - 261, 03.06.2014

Abstract

Bu çalışmada, Türkçe öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın örneklemini, 2012–2013 akademik yılında Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkçe Eğitimi Bölümü’nde dördüncü sınıfta okuyan 38 bayan, 42 erkek olmak üzere toplam 80 öğretmen adayı oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının cinsiyetlerini belirlemek için kişisel bilgi formları, drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterliklerini belirlemek amacıyla da Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucu Türkçe öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanmaya yönelik “Katılıyorum” düzeyinde öz yeterliğe sahip oldukları, öz yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.

References

  • Aral, N., Baran G., Bulut Ş. ve Çimen S. (2000). Drama. İstanbul: Ya – Fa Yayın Pazarlama.
  • Aral, N., Baran G., Pedük Ş. ve Erdoğan S. (2003). Eğitimde drama. İstanbul: Ya – Fa Yayın Pazarlama.
  • Büyüköztürk Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, B. & Cantürk-Günhan, B., (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Özyeterlik Ölçeği. Nwsa e-Journal Education Sciences, Volume: http://www.newwsa.com.tr (Erişim tarihi: 10 Şubat 2014). 4, Number: 1, p: 34-43.
  • Demirel, Ö., Şahinel M. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doyle C. (1993). Raısıng curtaıns on educatıon. Newfoundland, Bergin & Gervey.
  • Ergün M. (1995). Bilimsel araştırmalarda bilgisayarla istatistik uygulamaları SPSS for Windows. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Maden S. (2010). Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 14 (7), 259 – 274.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6,7,8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Sağlam T. (2007). Kendi oyununu kendin yap. Ankara: Deniz Kitabevi.
  • Tazebay A. ve Çelenk S. (2008).Türkçe öğretimi. Ankara: Maya akademi.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Wright R. Peter (2006). Drama education and development of self: Myth or reality?. Social Psychology of education, 9:43 – 65.

Self-Efficacy Of Turkish Teacher Aspirants’s For Using Drama Method

Year 2014, Volume: 7 Issue: 3, 253 - 261, 03.06.2014

Abstract

The aim of this research is to state the self-efficacy of Turkish teacher aspirants’s related to using of drama method and evaluate them in respect of several variables. The sample of research comprises 80 teacher aspirants (38 female, 42 male) who studies Bülent Ecevit University, Turkish education department in 2012 – 2013 academic year. For the aim of the determining teacher aspirant’s gender used Personal Information Form and Self-Efficacy Scale for Using of Creative Drama Method used in study for determining teacher aspirants self-efficacy related to using of drama method. Research’s data has been analyzed by means of SPSS 11.5 program. As a result of statistical analysis, it has been found that Turkish teacher aspirants have a self-efficacy with the level of "I accept" related to using of drama method and self-efficacy levels do not show a district difference according to variable of gender.

References

  • Aral, N., Baran G., Bulut Ş. ve Çimen S. (2000). Drama. İstanbul: Ya – Fa Yayın Pazarlama.
  • Aral, N., Baran G., Pedük Ş. ve Erdoğan S. (2003). Eğitimde drama. İstanbul: Ya – Fa Yayın Pazarlama.
  • Büyüköztürk Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, B. & Cantürk-Günhan, B., (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Özyeterlik Ölçeği. Nwsa e-Journal Education Sciences, Volume: http://www.newwsa.com.tr (Erişim tarihi: 10 Şubat 2014). 4, Number: 1, p: 34-43.
  • Demirel, Ö., Şahinel M. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doyle C. (1993). Raısıng curtaıns on educatıon. Newfoundland, Bergin & Gervey.
  • Ergün M. (1995). Bilimsel araştırmalarda bilgisayarla istatistik uygulamaları SPSS for Windows. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Maden S. (2010). Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 14 (7), 259 – 274.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6,7,8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Sağlam T. (2007). Kendi oyununu kendin yap. Ankara: Deniz Kitabevi.
  • Tazebay A. ve Çelenk S. (2008).Türkçe öğretimi. Ankara: Maya akademi.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Wright R. Peter (2006). Drama education and development of self: Myth or reality?. Social Psychology of education, 9:43 – 65.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Abdullah Şahin This is me

Erhan Yeşilyurt This is me

Publication Date June 3, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Şahin, A., & Yeşilyurt, E. (2014). Türkçe Ögretmen Adaylarının Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlikleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 253-261. https://doi.org/10.12780/UUSBD362

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr