Research Article
BibTex RIS Cite

Tarih Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi

Year 2015, Volume: 8 Issue: 3, 65 - 86, 29.06.2015

Abstract

Çalışmanın amacı Tarih öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerinden alan eğitimi bilgisi yeterlik algılarının belirlenmesidir. Bu bağlamda araştırmaya seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş dört üniversitenin eğitim fakülteleri dâhil edilmiştir. Bu fakültelerin tarih öğretmenliği programında okuyan 2, 3, 4 ve 5. sınıf 337 aday örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Tarih Öğretmenliği Özel Alan Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, adaylara ait kişisel bilgiler ve tarih öğretmeni özel alan yeterliklerine ilişkin maddeler olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.

Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; tarih öğretmeni adaylarının özel alan yeterlilik algılarının cinsiyete göre değişmediği, adayların bölümü tercih etme sıralarına ve akademik başarılarına göre puanlar arasında anlamlı farklılığın olmadığı ancak adayların sınıf düzeylerine göre ortalamaları arasında anlamlı derecede farklılık olduğu görülmüştür. Tarih öğretmeni adaylarının yeterlik algılarının genel olarak “yeterli” seviyesinde olduğu görülmüş ve yeterlik algıları puanları arasındaki ilişkinin pozitif yönde orta ve yüksek düzeyde anlamlı olduğu ortaya konmuştur.

References

  • AKPINAR, B., TURAN, M. ve TEKATAŞ, H. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlilikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya. AKTAĞ, I. ve WALTER J. (2005). Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilik Duygusu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, III (4), 127-131. ALTUNÇEKİÇ, A., YAMAN, S. ve KORAY, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 93-102. AYDIN, B., BIÇAK, B. ve KAYA, S. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Yeterliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010
Year 2015, Volume: 8 Issue: 3, 65 - 86, 29.06.2015

Abstract

References

  • AKPINAR, B., TURAN, M. ve TEKATAŞ, H. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlilikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya. AKTAĞ, I. ve WALTER J. (2005). Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilik Duygusu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, III (4), 127-131. ALTUNÇEKİÇ, A., YAMAN, S. ve KORAY, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 93-102. AYDIN, B., BIÇAK, B. ve KAYA, S. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Yeterliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Necati Bozkurt This is me

Publication Date June 29, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Bozkurt, N. (2015). Tarih Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 65-86.

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr