BibTex RIS Cite

Enrollment and Attendance Problems in Graduate Education

Year 2016, Volume: 9 Issue: 1, 165 - 178, 11.01.2016

Abstract

Academics and students are expected to work cooperatively in accordance with the goals of graduate education. Problems occurring in the routines of institutions at university with respect to increasing demands for graduate education affect students, academics and institutional affairs. This study aims at determining the problems faced related to enrollment, attendance in graduate education and applications for Amnesty Law. The study was designed as a case-study from qualitative research methods and interview technique was used for data collection. As a result of the interviews with the secretaries of four institutions at Çanakkale Onsekiz Mart University, technical problems related to the electronic information system used by the institutions and problems caused by students and supervisors during the admission and enrollment process were mostly mentioned. In addition, as the Amnesty Law in higher education was found as a positive regulation for students, it seems that extra-legal regulations are required frequently. According to the research results, providing a better coordination among the institutions and the related units at university, efficient informing and briefing about student information system, and a review of the institutional regulations regarding the Amnesty Law can be suggested.

References

  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Creswell, J.W.(2013).Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün, Selçuk B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (t.y.). Lisansüstü eğitim ve öğretim enstitülerinin teşkilat ve işleyiş yönetmeliği. http://ebe.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_297489.pdf adresinden 15.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Eskioğlu, I. (2010). YÖK’ün lisansüstü program açma ölçütleri hakkında analitik tartışmalar ve müzik eğitimi alanı örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications içinde (s. 987-999). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Gencel, U. (2001). Türkiye’de yükseköğretim hizmetlerinin sunumunda toplam kalite yönetimi ve akreditasyon (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Karakütük, K. (2002). Lisansüstü öğretimin sorunları. Eğitim Araştırmaları, 2(7), 65-75.
  • Karakütük, K., Aydın, A., Abalı, G., ve Yıldırım, S. (2008). Lisansüstü öğretimin sorunları konusunda Ankara’daki üniversitelerin lisansüstü enstitü yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 42-53.
  • Kilmen, S. (2007). Lisansüstü eğitimi giriş sınavının ve lisans diploma notunun yüksek lisans başarısını yordama gücü. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 176-189.
  • Nayır, F. (2011). Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 199-222.
  • Özmen, Z. M. ve Güç, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214-219.
  • Özmenteş, G. Ve Özmenteş, S. (2005). Buca eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı yüksek lisans öğrencilerinin lisansüstü eğitimden beklentileri ve yüksek lisans programı ile ilgili görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (Özel Sayı 1: Lisansüstü Eğitim), 247-255.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. USA: SAGE Publications.
  • Punch, K. F. (2011). Sosyal araştırmalara giriş: Nitel ve nicel yaklaşımlar (Çev. D. Bayrak; H. B. Arslan; Z. Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Resmi Gazete (2011). 6111 sayılı af kanunu. http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110225m1.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110225m1.htm adresinden 30.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Resmi Gazete (2012). 6353 sayılı af kanunu. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/07/20120712-11.htm adresinden 30.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(2), 125- 137.
  • Sözer, A. N., Tütüncü, Ö., Doğan, İ. Ö., Gencel, U., Gül, H., Tenikler, G., vd. (2002). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde lisansüstü eğitim kalitesinin arttırılmasına yönelik bir alan araştırması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 41-65.
  • Tanker, M. (2001). Sağlık bilimleri alanında bilim adamı yetiştirme. Bilim Adamı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim, 77-81.
  • Türker, K. (1996). Türkiye’de üniversite, bilim ve teknoloji politikaları. 2. üniversite kurultayı bildiriler, Sarmal Yayınevi.
  • Varış, F. (1984). Lisansüstü düzeyde eğitim elemanı yetiştirme. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları içinde (s.49-54). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • YÖK, 2547 sayılı yükseköğretim kanunu, http://www.yok.gov.tr/documents/10279/29816/2547+sayılı%20Yükseköğretim+Kanunu/f439f90b-7786-464a-a48f-9d9299ba8895 adresinden 12.04.2015 tarihinde edinilmiştir.

Lisansüstü Eğitimde Kayıt ve Devam Sorunları

Year 2016, Volume: 9 Issue: 1, 165 - 178, 11.01.2016

Abstract

Lisansüstü öğretimin hedeflerine ulaşmasında öğretim üyesi ve öğrencilerin uyumlu bir şekilde çalışması beklenir. Lisansüstü eğitime artan talepler doğrultusunda enstitülerin altyapılarında ve işleyişlerinde ortaya çıkan sorunlar hem öğrencileri ve öğretim elemanlarını hem de enstitülerin işleyişini etkilemektedir. Bu araştırma ile lisansüstü eğitimde kayıtlarla ilgili yaşanan sorunların, lisansüstü eğitime devam konusunda ve Af Kanunu uygulamasında yaşanan sıkıntıların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden örnek-olay çalışmasıdır ve veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Sağlık Bilimleri enstitü sekreterleri ile yapılan görüşmeler sonucunda sistemle ilgili teknik sorunlar, başvuru ve kayıt sürecinde öğrencilerden, danışmanlardan kaynaklanan sorunlar daha çok dile getirilmiştir. Af Kanunu genel olarak sonuçları itibariyle olumlu bulunmakla birlikte, süreçte yaşanan aksaklıkların giderilmesi için zaman zaman yasal düzenlemelere ihtiyaç duyduğu görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle, lisansüstü eğitimin daha sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesiiçin enstitüler ile ilgili birimler arasında daha etkili bir koordinasyon sağlanması, öğrenci bilgi sistemi ile ilgili olarak gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve af yönetmeliğinin gözden geçirilmesi önerilmektedir. 

References

  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Creswell, J.W.(2013).Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün, Selçuk B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (t.y.). Lisansüstü eğitim ve öğretim enstitülerinin teşkilat ve işleyiş yönetmeliği. http://ebe.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_297489.pdf adresinden 15.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Eskioğlu, I. (2010). YÖK’ün lisansüstü program açma ölçütleri hakkında analitik tartışmalar ve müzik eğitimi alanı örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications içinde (s. 987-999). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Gencel, U. (2001). Türkiye’de yükseköğretim hizmetlerinin sunumunda toplam kalite yönetimi ve akreditasyon (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Karakütük, K. (2002). Lisansüstü öğretimin sorunları. Eğitim Araştırmaları, 2(7), 65-75.
  • Karakütük, K., Aydın, A., Abalı, G., ve Yıldırım, S. (2008). Lisansüstü öğretimin sorunları konusunda Ankara’daki üniversitelerin lisansüstü enstitü yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 42-53.
  • Kilmen, S. (2007). Lisansüstü eğitimi giriş sınavının ve lisans diploma notunun yüksek lisans başarısını yordama gücü. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 176-189.
  • Nayır, F. (2011). Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 199-222.
  • Özmen, Z. M. ve Güç, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214-219.
  • Özmenteş, G. Ve Özmenteş, S. (2005). Buca eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı yüksek lisans öğrencilerinin lisansüstü eğitimden beklentileri ve yüksek lisans programı ile ilgili görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (Özel Sayı 1: Lisansüstü Eğitim), 247-255.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. USA: SAGE Publications.
  • Punch, K. F. (2011). Sosyal araştırmalara giriş: Nitel ve nicel yaklaşımlar (Çev. D. Bayrak; H. B. Arslan; Z. Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Resmi Gazete (2011). 6111 sayılı af kanunu. http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110225m1.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110225m1.htm adresinden 30.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Resmi Gazete (2012). 6353 sayılı af kanunu. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/07/20120712-11.htm adresinden 30.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(2), 125- 137.
  • Sözer, A. N., Tütüncü, Ö., Doğan, İ. Ö., Gencel, U., Gül, H., Tenikler, G., vd. (2002). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde lisansüstü eğitim kalitesinin arttırılmasına yönelik bir alan araştırması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 41-65.
  • Tanker, M. (2001). Sağlık bilimleri alanında bilim adamı yetiştirme. Bilim Adamı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim, 77-81.
  • Türker, K. (1996). Türkiye’de üniversite, bilim ve teknoloji politikaları. 2. üniversite kurultayı bildiriler, Sarmal Yayınevi.
  • Varış, F. (1984). Lisansüstü düzeyde eğitim elemanı yetiştirme. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları içinde (s.49-54). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • YÖK, 2547 sayılı yükseköğretim kanunu, http://www.yok.gov.tr/documents/10279/29816/2547+sayılı%20Yükseköğretim+Kanunu/f439f90b-7786-464a-a48f-9d9299ba8895 adresinden 12.04.2015 tarihinde edinilmiştir.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adil Çoruk

Şefika Çağatay

Halime Öztürk

Publication Date January 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Çoruk, A., Çağatay, Ş., & Öztürk, H. (2016). Lisansüstü Eğitimde Kayıt ve Devam Sorunları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 165-178. https://doi.org/10.12780/uusbd.73894

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr