Teaching profession, 43 of the 1739 National Education Basic Law their duties according to the article on the education field is a specialized profession. Considered as guiding learning activities that occur in the classroom environment and instructional experience is one of the most important role assumed by teachers. The purpose of this study, teachers' instructional skills of teachers ideally should be about what is to clarify expectations. Research of the candidates, ideally to be aware of instructional skills and to accept them as a reference for the future is important. Classroom teacher, preschool teacher and social studies education departments last year studying in the 118 teacher candidates derived from the findings, the candidate of the majority of the items mentioned in the ideal instructional skills are very important and important thinks. Moreover, these ideals in their own instructional skills are seen in 45.8% partly satisfactory, however, partly self-sufficient in terms of training teachers for ideal instructional skills (39.8%) are seen. 93.2% of the candidates' educational ideals have skilled teachers who know all aspects of the students stated that teachers had. Also according to the candidates, in terms of teaching skills of teachers to reach the ideal level of experience (51.7%) is a condition that can perform.
Öğretmenlik mesleği, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 43. maddesine göre eğitim öğretim görevlerini üzerine alan özel bir uzmanlık mesleğidir. Öğrenmeyi kılavuzlama faaliyeti olarak ele alınan sınıf ortamında gerçekleşen öğretimsel yaşantılar öğretmenin üstlendiği en önemli rollerinden biridir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenin ideal öğretimsel becerilerinin ne olması gerektiği hakkında beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırma, adayların, ideal öğretimsel becerilerin farkında olmaları ve bunları ileride bir referans olarak kabul etmeleri açısından önem taşımaktadır. Sınıf öğretmenliği, Okulöncesi öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği bölümlerinin son sınıflarda öğrenim gören 118 öğretmen adayından elde edilen bulgulara göre, adayların büyük çoğunluğu maddelerde belirtilen ideal öğretimsel becerilerin çok önemli ve önemli olduğunu düşünmektedir. Bunun yanında, bu ideal öğretimsel becerileri kendilerinde %45,8 kısmen yeterli düzeyde görmekte, yine kendi staj öğretmenlerini ideal öğretimsel beceriler bakımından kısmen yeterli (%39,8) görmektedirler. Adayların %93,2’si ideal öğretimsel beceriye sahip öğretmenlerin öğrencisini her yönüyle tanıyan öğretmenler olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca adaylara göre, öğretmenin öğretim becerileri bakımından ideal düzeye ulaşabilmesi deneyimle (%51,7) gerçekleşebilecek bir durumdur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 1 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr