BibTex RIS Cite

Education Management Supervision Planning and Economics Graduate Students' Opinions About the Education They Receive

Year 2016, Volume: 9 Issue: 1, 147 - 164, 11.01.2016

Abstract

This study aims to introduce Pamukkale University  post graduate students’ reason of studying in post graduate, their expectations from this education and their suggestions to improve this education. The research data has been collected from 26 post graduate students who are directors or teachers. The data in this research for which quantitive analysis model was used was examined by content analysis. According to the results, most of the postgraduate students have started this education in order to improve themselves and to have a career. Also, students are in the expectation of the post graduate education’s improving their qualities and skills and mostly they think that this expectation is fulfilled. The postgraduate students have suggested that in order to improve the education quality the training should include more practise, the academicians should guide the students and the consultants should be more concerned.   

References

  • Alabaş, R., Kamer, S. T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-international Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan milli eğitim bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arı, E., Pehlivanlar, E. ve Çömek, A. (2005). Lisansüstü eğitimi öğrencilerinin gördükleri eğitim hakkındaki beklentileri ve görüşlerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 231- 235.
  • Başer, N., Günhan, B. ve Güneş, Y. (2005). Ortaöğretim fen ve matematik alanında öğrenim gören tezsiz yüksek lisans öğrencilerin aldıkları eğitimden beklentileri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 95-101.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L., A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (Çev. Ed. Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme-lisansüstü öğretimin planlanması (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, S., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2005). Eğitim bilimleri enstitüsünde lisansüstü eğitimin öğrenci ve öğretim üyesi açısından değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 321- 326.
  • MEB’na Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmelik. (2015). T.C. Resmi Gazete, 29494, 06/10/2015.
  • Oluk, S., Çolak, F.(2005). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 141- 144.
  • Ören, F. Ş.., Yılmaz, T. ve Güçlü, M. (2012). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 189- 201.
  • Pamukkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (2015). T.C. Resmi Gazete, 29411, 09/07/2015.
  • Savaş, B., Topak, E.(2005). Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin beklentileri ve lisansüstü öğrenimi talep etme gerekçeleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 145- 154.
  • Sayan, Y., Aksu, H. H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel bir çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi-Balıkesir Üniversitesi durum belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 59-66.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Ünal, Ç. ve İlter, İ. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime olan tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi sınıf öğretmenliği ABD örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 1-18.
  • Varış, F. (1972). Türkiye’de lisansüstü eğitim (pozitif bilimlerin temel ve uygulamalı alanlarda). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 51-74.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Eğitim Yönetimi Denetimi Planlaması ve Ekonomisi Lisansüstü Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim Hakkındaki Görüşleri

Year 2016, Volume: 9 Issue: 1, 147 - 164, 11.01.2016

Abstract

Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Yönetimi Denetimi Planlaması ve Ekonomisi (EYDPE) alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin, lisansüstü eğitim yapma nedenleri, eğitimden beklentileri ve bu eğitimin daha ileriye taşınabilmesi için getirdikleri önerileri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri lisansüstü eğitim alan 26 yönetici ve öğretmenin görüşlerinden elde edilmiştir. Nitel araştırma modelinin kullanıldığı araştırmada veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin büyük çoğunluğu kendini geliştirmek ve kariyer yapmak amacıyla eğitime başlamıştır. Ayrıca öğrenciler lisansüstü eğitimin bilgi ve becerilerini artırması beklentisi içindedirler ve çoğunlukla bu beklentilerinin karşılandığını düşünmektedirler. Lisansüstü eğitim alan öğrenciler aldıkları eğitimin daha ileriye taşınabilmesi için eğitimlerin daha çok pratiğe yönelik olması, akademisyenlerin öğrencilere rehberlik yapması ve danışman öğretim üyelerinin daha ilgili olmasını önermişlerdir.   

References

  • Alabaş, R., Kamer, S. T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-international Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan milli eğitim bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arı, E., Pehlivanlar, E. ve Çömek, A. (2005). Lisansüstü eğitimi öğrencilerinin gördükleri eğitim hakkındaki beklentileri ve görüşlerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 231- 235.
  • Başer, N., Günhan, B. ve Güneş, Y. (2005). Ortaöğretim fen ve matematik alanında öğrenim gören tezsiz yüksek lisans öğrencilerin aldıkları eğitimden beklentileri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 95-101.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L., A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (Çev. Ed. Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme-lisansüstü öğretimin planlanması (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, S., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2005). Eğitim bilimleri enstitüsünde lisansüstü eğitimin öğrenci ve öğretim üyesi açısından değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 321- 326.
  • MEB’na Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmelik. (2015). T.C. Resmi Gazete, 29494, 06/10/2015.
  • Oluk, S., Çolak, F.(2005). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 141- 144.
  • Ören, F. Ş.., Yılmaz, T. ve Güçlü, M. (2012). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 189- 201.
  • Pamukkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (2015). T.C. Resmi Gazete, 29411, 09/07/2015.
  • Savaş, B., Topak, E.(2005). Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin beklentileri ve lisansüstü öğrenimi talep etme gerekçeleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 145- 154.
  • Sayan, Y., Aksu, H. H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel bir çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi-Balıkesir Üniversitesi durum belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı- 1): Lisansüstü Eğitim, 17, 59-66.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Ünal, Ç. ve İlter, İ. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime olan tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi sınıf öğretmenliği ABD örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 1-18.
  • Varış, F. (1972). Türkiye’de lisansüstü eğitim (pozitif bilimlerin temel ve uygulamalı alanlarda). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 51-74.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ümit Kahraman

Türkay Tok

Publication Date January 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Kahraman, Ü., & Tok, T. (2016). Eğitim Yönetimi Denetimi Planlaması ve Ekonomisi Lisansüstü Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-164. https://doi.org/10.12780/uusbd.90859

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr