Öğrencinin akademik başarısını etkileyen pek çok faktör vardır. Anne ve baba eğitimi, ebeveynlerin mesleği, ailenin ekonomik durumu ve ailedeki kardeş sayısı öğrenci başarısını değiştiren faktörlerdendir. Bazı sosyal, kültürel ve ekonomik nedenlerin öğrenci başarısını etkilediği görülmüştür. Bu araştırmanın amacı öğrencilerin akademik başarılarına etki eden cinsiyet, ebeveyn eğitimi ve mesleği, ekonomik durumu ve kardeş sayısı faktörlerinin öğrenci başarısı üzerindeki ilişkisini tespit etmektir. Tarama yöntemiyle yürütülen araştırmada farklı okullardan 691 öğrenciye anket uygulanmıştır. Öğrencilerin akademik başarıları e-okul sistemindeki notlarına göre hesaplanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını belirleyen not ortalamalarının normallik dağılımını belirlemek için Kolmogorov-Simirnov (K-S) testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda verilerin, nanparametrik olduğu anlaşılmıştır. Öğrenci başarısının cinsiyete göre ve anne mesleği değişkenine göre incelemek için Manny-Whitney U Testi uygulanmıştır. Öğrenci başarısını baba eğitimi, mesleği, ailenin ekonomik durumu ve ailedeki kardeş sayısına oranını nasıl etkilediği Kruskal-Wallis Testi uygulanarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre bazı değişkenler açısından anlamlı sonuçlar ortaya çıkmakta iken bazı değişkenlere göre farklılık gözlenmemiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 27/3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr