Research Article
BibTex RIS Cite

Marka İmajı Açısından Uşak Şehir Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Saha Araştırması

Year 2017, Volume: 10 Issue: 3, 385 - 408, 25.10.2017

Abstract

Bir
şehir tarihi, turistik ve kültürel değerlerinin korunması ve geliştirmesi ile büyümektedir.
Gelişen, büyüyen ve marka haline gelen şehirler vazgeçilmez hale gelmektedir.
Çok sayıda turist çeken marka şehirler, aynı zamanda öğrenci tarafından eğitim
amacıyla tercih edilmektedir. Marka şehirde okuyan öğrenciler, o şehrin tanıtımının
yanı sıra ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Üniversite öğrencisi eğitim
aldığı süre boyunca o şehirde yaşamakta ve o şehir ile ilgili bir düşünce,
kanaate sahip olmaktadır. Öğrenciler, şehrin bıraktığı olumlu izlenimler
sayesinde eğitimleri sonrası şehre yerleşmekte, o şehri başkalarına tavsiye
etmekte ve kendilerinden sonra o şehre gelecek öğrencileri etkilemektedir. Bir
anlamda marka elçisi olan öğrenciler, şehirlere katkı sağlayan önemli
misafirler olarak görülmelidir. Bu çalışma Uşak'ın marka şehir imajı potansiyel
turistler olan üniversite öğrencilerinin algılarının ölçülmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma kapsamında üniversite öğrencilerine yüz yüze anket
uygulanmıştır. Anket sorularında şehrin avantajları, soyut imaj unsurları, Uşak
halkına yönelik imaj algıları öğrenmek amaçlanmıştır. Uşaklı olmayan ve
üniversite eğitimi almak amacıyla Uşak'a gelen 807 öğrenciye anket yapılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS), t-testi ve tek
yönlü varyans analizi (One-Way Anova) uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin,
% 15,9 (n=128) öğrencinin ilk 10 tercihinde Uşak Üniversitesi'nin yer almadığı,
okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun Ege Bölgesi'nden geldiği, üniversite
öğrencilerinin puanı yettiği ve memleketlerine yakın olduğu için Uşak
Üniversitesi'ni tercih ettikleri, Uşak ile algılarının genelde olumsuz olduğu
ve Uşak halkını çok iyi tanımadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.

References

  • Acaroğlu, H. Kartal, Z. & Güllü, M. (2017). Üniversitelerin bölgesel ekonomik kalkınma üzerindeki etkisi: Eskişehir'in Sivrihisar ilçesi üzerine bir araştırma, Anadolu İnternational Conference in Economics V, May 11-13, Eskişehir.
  • Ada, Ş. & Bilgili, A.S. (2008). Üniversitenin şehrin sosyo-ekonomik kalkınmasına etkisi (Atatürk Üniversitesi Örneği), Dokuz Eylül Üniversitesi 2.Ulusal İktisat Kongresi, İzmir.
  • Akın, S. M. (2009). Ülke imajının turizm tüketici tercihlerine etkisi: Türkiye örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları İl merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003- 2009 yılları örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 165-178.
  • Apaydın, F. (2014). Şehir Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık. Altunbaş, H. (2007). Pazarlama iletişimi ve şehir pazarlaması şehirlerin markalaşması, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(2),156–162.
  • Arslan, F.(2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 1103-1120.
  • Avcılar, M.Y. & Kara, E. (2015). Şehir markası kavramı ve marka şehir yaratma stratejilerine yönelik literatür incelemesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 34, 76-94.
  • Bilginoğlu, M.A., Atik, H. Türker, O. Pamuk, Y. & Düzgün, R. (2002). Erciyes üniversitesi Kayseri İli’nin ekonomik, sosyal ve kültürel yapısına etkileri. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, No: 135.
  • Bruce, D. & Harvey, D.(2010). Marka bilmece- si. Aslı Özer (çev), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Büyükdoğan, B.,, Afşar, B. ve Gedik, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehre ekonomik katkıları: KTO Karatay üniversitesi örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 161-174.
  • Çakır, M.A. (2011). Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyo - ekonomik özelliklerinin Samsun iline katkısı, Samsun sempozyumu,1-7.
  • Çalışkan, Ş. & Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksekokulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve İlçe ekonomisindeki yeri, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi Örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs, 90-101.
  • Çayın, M. & Özer, H. (2015). Üniversitelerin il ekonomisine katkısı ve öğrencilerin tüketim yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi örneği, Dokuz Eylül İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Dalğar, H., Tunç, H. & Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve bucak örneği, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demirel, M. (2014). Burdur kent imajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (10), 230-241.
  • Demireli, C. & Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya il merkezi örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Deniz, M. (2016). Kayaağıl Köyünde (Uşak) Turizmin etkileri üzerine yerel halkın turizm algısı, İnternational Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(18), 57-78.
  • Ergün, E. (2003). AKÜ Boldavin MYO'nun Boldavin'in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5(1), 63-78.
  • Erkan, N. Ç. & Yenen, Z. (2010). Yerleşmelerde imaj analizi konusunda bir yöntem: Kastamonu örneği, Megaron, 5(2), 67-81.
  • Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16, 203-210.
  • Garcia, M. & Claver, N. (2003). Barcelona: Governing Coalitions, Visitors, and the Changing City Center, Cities and Visitors: Regulating People, Markets, and City Space; By: Lily M Hoffman, Susan S Fainstein, Dennis R Judd, Blackwell Publishing Ltd., Oxford/Malden.
  • Geçikli, F. (2012). Şehir imajı Amasya şehri üzerine bir uygulama. Fenomen Yayınları, Ankara.
  • Gökerik, M. & Tekin, M. (2016). Şehir markalaşmasında girişimciliğin önemi: Uşak İli örneği, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (7), 2259-2276.
  • Görkemli, N., Tekin, G. & Baypınar, Y. E. (2013) . Kültürel etkinlikler ve kent imajı -Mevlana törenlerinin Konya kent imajına etkilerine ilişkin hedef kitlelerin görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(1),151-171.
  • Görkemli, N.H. (2009). Selçuk Üniversitesi'nin Konya kent ekonomisine etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 , 169-186.
  • Gültekin, N., Çelik, A. & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (e-journal), 7 (24), 264-269.
  • Güler Bilir S., Usta, I. & Karalar, S. (2016). Bölgesel gelişimde üniversite stratejilerinin rolü: Edirne ili üzerine bir araştırma, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 7-23.
  • Hongyu, L. Xu, L. and Na, P. (2014). Anshan city brand management strategy, Journal of Chemicalnd Pharmaceutical Research, 6(4), 509-514.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye'de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (3), 159- 181.
  • Işık, M., & Erdem, A.(2015). Nasıl marka şehir olunur?. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • İlgüner, M. & Asplund, C.(2011). Marka şehir. İstanbul: Marketing Yayınları.
  • İri, R.İ., Türkmen M. Emin., & Hüseyin H. (2011). Şehir pazarlamasında bilinirliğin önemi: Niğde yöresinin bilinirliliğinin ölçülmesine yönelik bir araştırma, Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi,4(1), 81-96.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, M. (2002). Üniversitelerin sosyo-ekonomik gelişmedeki rolü ve önemi (Muğla üniversitesi örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Kaşlı, M. ve Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerinin katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma, Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 99-113.
  • Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of İdentity or Transitory Marketing Trick?, Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, Blackwell Publishing, 96(5), 506–514.
  • Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme sürecinde kentlerin markalaşması ve Marka Kentler, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335-355.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Kotler, P. (2004). Opinion pieces where is place branding heading?. Place Marketing, 1-12.
  • Kotler, P., & Armstrong, G.(2008). Principles of marketing (12th ed.). New York, NY: Pearson-Prentice Hall.
  • O'Flaherty, B. (2005). City Economics. Cambridge. MA: Harvard University Press.
  • Ören, V.E., & Şahin, T. (2014). Alternatif turizm kapsamında Uşak-Ulubey Kanyonu'nun Swot analizi, Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 3 (7), 1-14.
  • Öneren, M. (2013). İmaj yönetiminin TV dizi seyircileri üzerindeki etkisi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(24), 75-85.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlarla istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitapevi Yayınları.
  • Özdemir, Ş., & Karaca, Y. (2009 ). Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(2), 113-134.
  • Özer, H., Akan, Y., & Çalmaşur, G. (2010). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi, Cumhuriyet Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 231-249.
  • Paul, E. Derel (2004). World cities as hegemonic projects: The politics of global imagineering in Montreal, Political Geography, N.23.
  • Phelps, R. P. (1998). The effect of university host community size on state growth, Economics of Education Review, 17 (2): 149-158.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki düzeyi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 249-262.
  • Rizzi, P., & Dioli, I. (2010). From strategic planning to city branding: Some empirical evidence in Italy. Università Cattolica del Sacro Cuore (Italy) PASOS, 8, 39-49.
  • Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3),317-330.
  • Sosyal, A. Bakan, S. Özçalıcı, M. Kaymaz, Y., & Söylemez, C. (2012). Kilis 7 Aralık Üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 261-276.
  • Tarı, R., Çalışkan, Ş., & Bayraktar, Y. (2006). Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin gelir ve tüketim ilişkisi üzerine ekonometrik bir inceleme, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 168-179.
  • Toksarı, M., İsen İ., & Dağcı, A. (2014). Bir şehrin markalaşması ve pazarlanması süreci: Konya ilinde bir uygulama, Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7(1), 328-343.
  • Tolungüç, A. (1992). Tanıtım ve imaj, Anatolia Dergisi, 3(2), 11-19.
  • Torun, İ., Öztürk, S., & Gelibolu, L. (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi örneği, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169-189. Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & Gökoğlan, K. (2013). Dicle Üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı, Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, 5(10), 90-114.
  • Yayar, R., & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5 (8), 106-122.
  • Yaylalı, M. Özer, H., & Dilek, Ö. (2011). Selçuk Üniversitesi Seydişehir Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi ve Meslek Yüksekokulunun ilçe ekonomisine katkısı, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 1-13.
  • Yılmaz, M., & Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.
  • Yuan, L., & Chong, C. (2007). The effect of festivals and special events on city İmage desingn, Frontiers of Architecture and Civil Engineering in China, 1(2), 255-259.
  • Yükselen, C., & Gönenç Güler, E. (2009). Antakya marka kent görüş ve öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zeren, H. E. (2012). Kent markalaşması sürecinde iç girişimcilik faktörü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2(1), 95-104. Zhang, L., & Zhao, S. X. (2009). City branding and The olympic effect: A case study of Beijing. Cities: 26, 245–254.
  • http://www.usaktanitim.gov.tr/
  • http://www.usakhali.com/

Uşak City Perception From Brand Image: A Field Research on University Students

Year 2017, Volume: 10 Issue: 3, 385 - 408, 25.10.2017

Abstract

Bir
şehir tarihi, turistik ve kültürel değerlerinin korunması ve geliştirmesi ile büyümektedir.
Gelişen, büyüyen ve marka haline gelen şehirler vazgeçilmez hale gelmektedir.
Çok sayıda turist çeken marka şehirler, aynı zamanda öğrenci tarafından eğitim
amacıyla tercih edilmektedir. Marka şehirde okuyan öğrenciler, o şehrin tanıtımının
yanı sıra ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Üniversite öğrencisi eğitim
aldığı süre boyunca o şehirde yaşamakta ve o şehir ile ilgili bir düşünce,
kanaate sahip olmaktadır. Öğrenciler, şehrin bıraktığı olumlu izlenimler
sayesinde eğitimleri sonrası şehre yerleşmekte, o şehri başkalarına tavsiye
etmekte ve kendilerinden sonra o şehre gelecek öğrencileri etkilemektedir. Bir
anlamda marka elçisi olan öğrenciler, şehirlere katkı sağlayan önemli
misafirler olarak görülmelidir. Bu çalışma Uşak'ın marka şehir imajı potansiyel
turistler olan üniversite öğrencilerinin algılarının ölçülmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma kapsamında üniversite öğrencilerine yüz yüze anket
uygulanmıştır. Anket sorularında şehrin avantajları, soyut imaj unsurları, Uşak
halkına yönelik imaj algıları öğrenmek amaçlanmıştır. Uşaklı olmayan ve
üniversite eğitimi almak amacıyla Uşak'a gelen 807 öğrenciye anket yapılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS), t-testi ve tek
yönlü varyans analizi (One-Way Anova) uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin,
% 15,9 (n=128) öğrencinin ilk 10 tercihinde Uşak Üniversitesi'nin yer almadığı,
okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun Ege Bölgesi'nden geldiği, üniversite
öğrencilerinin puanı yettiği ve memleketlerine yakın olduğu için Uşak
Üniversitesi'ni tercih ettikleri, Uşak ile algılarının genelde olumsuz olduğu
ve Uşak halkını çok iyi tanımadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.

References

  • Acaroğlu, H. Kartal, Z. & Güllü, M. (2017). Üniversitelerin bölgesel ekonomik kalkınma üzerindeki etkisi: Eskişehir'in Sivrihisar ilçesi üzerine bir araştırma, Anadolu İnternational Conference in Economics V, May 11-13, Eskişehir.
  • Ada, Ş. & Bilgili, A.S. (2008). Üniversitenin şehrin sosyo-ekonomik kalkınmasına etkisi (Atatürk Üniversitesi Örneği), Dokuz Eylül Üniversitesi 2.Ulusal İktisat Kongresi, İzmir.
  • Akın, S. M. (2009). Ülke imajının turizm tüketici tercihlerine etkisi: Türkiye örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları İl merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003- 2009 yılları örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 165-178.
  • Apaydın, F. (2014). Şehir Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık. Altunbaş, H. (2007). Pazarlama iletişimi ve şehir pazarlaması şehirlerin markalaşması, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(2),156–162.
  • Arslan, F.(2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 1103-1120.
  • Avcılar, M.Y. & Kara, E. (2015). Şehir markası kavramı ve marka şehir yaratma stratejilerine yönelik literatür incelemesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 34, 76-94.
  • Bilginoğlu, M.A., Atik, H. Türker, O. Pamuk, Y. & Düzgün, R. (2002). Erciyes üniversitesi Kayseri İli’nin ekonomik, sosyal ve kültürel yapısına etkileri. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, No: 135.
  • Bruce, D. & Harvey, D.(2010). Marka bilmece- si. Aslı Özer (çev), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Büyükdoğan, B.,, Afşar, B. ve Gedik, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehre ekonomik katkıları: KTO Karatay üniversitesi örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 161-174.
  • Çakır, M.A. (2011). Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyo - ekonomik özelliklerinin Samsun iline katkısı, Samsun sempozyumu,1-7.
  • Çalışkan, Ş. & Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksekokulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve İlçe ekonomisindeki yeri, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi Örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs, 90-101.
  • Çayın, M. & Özer, H. (2015). Üniversitelerin il ekonomisine katkısı ve öğrencilerin tüketim yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi örneği, Dokuz Eylül İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Dalğar, H., Tunç, H. & Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve bucak örneği, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demirel, M. (2014). Burdur kent imajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (10), 230-241.
  • Demireli, C. & Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya il merkezi örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Deniz, M. (2016). Kayaağıl Köyünde (Uşak) Turizmin etkileri üzerine yerel halkın turizm algısı, İnternational Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(18), 57-78.
  • Ergün, E. (2003). AKÜ Boldavin MYO'nun Boldavin'in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5(1), 63-78.
  • Erkan, N. Ç. & Yenen, Z. (2010). Yerleşmelerde imaj analizi konusunda bir yöntem: Kastamonu örneği, Megaron, 5(2), 67-81.
  • Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16, 203-210.
  • Garcia, M. & Claver, N. (2003). Barcelona: Governing Coalitions, Visitors, and the Changing City Center, Cities and Visitors: Regulating People, Markets, and City Space; By: Lily M Hoffman, Susan S Fainstein, Dennis R Judd, Blackwell Publishing Ltd., Oxford/Malden.
  • Geçikli, F. (2012). Şehir imajı Amasya şehri üzerine bir uygulama. Fenomen Yayınları, Ankara.
  • Gökerik, M. & Tekin, M. (2016). Şehir markalaşmasında girişimciliğin önemi: Uşak İli örneği, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (7), 2259-2276.
  • Görkemli, N., Tekin, G. & Baypınar, Y. E. (2013) . Kültürel etkinlikler ve kent imajı -Mevlana törenlerinin Konya kent imajına etkilerine ilişkin hedef kitlelerin görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(1),151-171.
  • Görkemli, N.H. (2009). Selçuk Üniversitesi'nin Konya kent ekonomisine etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 , 169-186.
  • Gültekin, N., Çelik, A. & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (e-journal), 7 (24), 264-269.
  • Güler Bilir S., Usta, I. & Karalar, S. (2016). Bölgesel gelişimde üniversite stratejilerinin rolü: Edirne ili üzerine bir araştırma, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 7-23.
  • Hongyu, L. Xu, L. and Na, P. (2014). Anshan city brand management strategy, Journal of Chemicalnd Pharmaceutical Research, 6(4), 509-514.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye'de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (3), 159- 181.
  • Işık, M., & Erdem, A.(2015). Nasıl marka şehir olunur?. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • İlgüner, M. & Asplund, C.(2011). Marka şehir. İstanbul: Marketing Yayınları.
  • İri, R.İ., Türkmen M. Emin., & Hüseyin H. (2011). Şehir pazarlamasında bilinirliğin önemi: Niğde yöresinin bilinirliliğinin ölçülmesine yönelik bir araştırma, Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi,4(1), 81-96.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, M. (2002). Üniversitelerin sosyo-ekonomik gelişmedeki rolü ve önemi (Muğla üniversitesi örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Kaşlı, M. ve Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerinin katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma, Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 99-113.
  • Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of İdentity or Transitory Marketing Trick?, Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, Blackwell Publishing, 96(5), 506–514.
  • Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme sürecinde kentlerin markalaşması ve Marka Kentler, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335-355.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Kotler, P. (2004). Opinion pieces where is place branding heading?. Place Marketing, 1-12.
  • Kotler, P., & Armstrong, G.(2008). Principles of marketing (12th ed.). New York, NY: Pearson-Prentice Hall.
  • O'Flaherty, B. (2005). City Economics. Cambridge. MA: Harvard University Press.
  • Ören, V.E., & Şahin, T. (2014). Alternatif turizm kapsamında Uşak-Ulubey Kanyonu'nun Swot analizi, Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 3 (7), 1-14.
  • Öneren, M. (2013). İmaj yönetiminin TV dizi seyircileri üzerindeki etkisi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(24), 75-85.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlarla istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitapevi Yayınları.
  • Özdemir, Ş., & Karaca, Y. (2009 ). Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(2), 113-134.
  • Özer, H., Akan, Y., & Çalmaşur, G. (2010). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi, Cumhuriyet Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 231-249.
  • Paul, E. Derel (2004). World cities as hegemonic projects: The politics of global imagineering in Montreal, Political Geography, N.23.
  • Phelps, R. P. (1998). The effect of university host community size on state growth, Economics of Education Review, 17 (2): 149-158.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki düzeyi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 249-262.
  • Rizzi, P., & Dioli, I. (2010). From strategic planning to city branding: Some empirical evidence in Italy. Università Cattolica del Sacro Cuore (Italy) PASOS, 8, 39-49.
  • Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3),317-330.
  • Sosyal, A. Bakan, S. Özçalıcı, M. Kaymaz, Y., & Söylemez, C. (2012). Kilis 7 Aralık Üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 261-276.
  • Tarı, R., Çalışkan, Ş., & Bayraktar, Y. (2006). Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin gelir ve tüketim ilişkisi üzerine ekonometrik bir inceleme, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 168-179.
  • Toksarı, M., İsen İ., & Dağcı, A. (2014). Bir şehrin markalaşması ve pazarlanması süreci: Konya ilinde bir uygulama, Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7(1), 328-343.
  • Tolungüç, A. (1992). Tanıtım ve imaj, Anatolia Dergisi, 3(2), 11-19.
  • Torun, İ., Öztürk, S., & Gelibolu, L. (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi örneği, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169-189. Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & Gökoğlan, K. (2013). Dicle Üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı, Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, 5(10), 90-114.
  • Yayar, R., & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5 (8), 106-122.
  • Yaylalı, M. Özer, H., & Dilek, Ö. (2011). Selçuk Üniversitesi Seydişehir Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi ve Meslek Yüksekokulunun ilçe ekonomisine katkısı, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 1-13.
  • Yılmaz, M., & Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.
  • Yuan, L., & Chong, C. (2007). The effect of festivals and special events on city İmage desingn, Frontiers of Architecture and Civil Engineering in China, 1(2), 255-259.
  • Yükselen, C., & Gönenç Güler, E. (2009). Antakya marka kent görüş ve öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zeren, H. E. (2012). Kent markalaşması sürecinde iç girişimcilik faktörü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2(1), 95-104. Zhang, L., & Zhao, S. X. (2009). City branding and The olympic effect: A case study of Beijing. Cities: 26, 245–254.
  • http://www.usaktanitim.gov.tr/
  • http://www.usakhali.com/
There are 66 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Özlem Duğan

Semra Akıncı This is me

Publication Date October 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Duğan, Ö., & Akıncı, S. (2017). Marka İmajı Açısından Uşak Şehir Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Saha Araştırması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 385-408. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.346925

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr