Bir
şehir tarihi, turistik ve kültürel değerlerinin korunması ve geliştirmesi ile büyümektedir.
Gelişen, büyüyen ve marka haline gelen şehirler vazgeçilmez hale gelmektedir.
Çok sayıda turist çeken marka şehirler, aynı zamanda öğrenci tarafından eğitim
amacıyla tercih edilmektedir. Marka şehirde okuyan öğrenciler, o şehrin tanıtımının
yanı sıra ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Üniversite öğrencisi eğitim
aldığı süre boyunca o şehirde yaşamakta ve o şehir ile ilgili bir düşünce,
kanaate sahip olmaktadır. Öğrenciler, şehrin bıraktığı olumlu izlenimler
sayesinde eğitimleri sonrası şehre yerleşmekte, o şehri başkalarına tavsiye
etmekte ve kendilerinden sonra o şehre gelecek öğrencileri etkilemektedir. Bir
anlamda marka elçisi olan öğrenciler, şehirlere katkı sağlayan önemli
misafirler olarak görülmelidir. Bu çalışma Uşak'ın marka şehir imajı potansiyel
turistler olan üniversite öğrencilerinin algılarının ölçülmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma kapsamında üniversite öğrencilerine yüz yüze anket
uygulanmıştır. Anket sorularında şehrin avantajları, soyut imaj unsurları, Uşak
halkına yönelik imaj algıları öğrenmek amaçlanmıştır. Uşaklı olmayan ve
üniversite eğitimi almak amacıyla Uşak'a gelen 807 öğrenciye anket yapılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS), t-testi ve tek
yönlü varyans analizi (One-Way Anova) uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin,
% 15,9 (n=128) öğrencinin ilk 10 tercihinde Uşak Üniversitesi'nin yer almadığı,
okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun Ege Bölgesi'nden geldiği, üniversite
öğrencilerinin puanı yettiği ve memleketlerine yakın olduğu için Uşak
Üniversitesi'ni tercih ettikleri, Uşak ile algılarının genelde olumsuz olduğu
ve Uşak halkını çok iyi tanımadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.
Bir
şehir tarihi, turistik ve kültürel değerlerinin korunması ve geliştirmesi ile büyümektedir.
Gelişen, büyüyen ve marka haline gelen şehirler vazgeçilmez hale gelmektedir.
Çok sayıda turist çeken marka şehirler, aynı zamanda öğrenci tarafından eğitim
amacıyla tercih edilmektedir. Marka şehirde okuyan öğrenciler, o şehrin tanıtımının
yanı sıra ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Üniversite öğrencisi eğitim
aldığı süre boyunca o şehirde yaşamakta ve o şehir ile ilgili bir düşünce,
kanaate sahip olmaktadır. Öğrenciler, şehrin bıraktığı olumlu izlenimler
sayesinde eğitimleri sonrası şehre yerleşmekte, o şehri başkalarına tavsiye
etmekte ve kendilerinden sonra o şehre gelecek öğrencileri etkilemektedir. Bir
anlamda marka elçisi olan öğrenciler, şehirlere katkı sağlayan önemli
misafirler olarak görülmelidir. Bu çalışma Uşak'ın marka şehir imajı potansiyel
turistler olan üniversite öğrencilerinin algılarının ölçülmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma kapsamında üniversite öğrencilerine yüz yüze anket
uygulanmıştır. Anket sorularında şehrin avantajları, soyut imaj unsurları, Uşak
halkına yönelik imaj algıları öğrenmek amaçlanmıştır. Uşaklı olmayan ve
üniversite eğitimi almak amacıyla Uşak'a gelen 807 öğrenciye anket yapılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS), t-testi ve tek
yönlü varyans analizi (One-Way Anova) uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin,
% 15,9 (n=128) öğrencinin ilk 10 tercihinde Uşak Üniversitesi'nin yer almadığı,
okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun Ege Bölgesi'nden geldiği, üniversite
öğrencilerinin puanı yettiği ve memleketlerine yakın olduğu için Uşak
Üniversitesi'ni tercih ettikleri, Uşak ile algılarının genelde olumsuz olduğu
ve Uşak halkını çok iyi tanımadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr