Sosyal medya kurumların artık içerisine dâhil olmaları gereken ortamlardan biri haline gelmiştir. Kurumların hedef kitleleriyle karşılıklı etkileşim kurmasını sağlayan, hızlı ve düşük maliyetli bu ortamlar sunduğu birçok avantajlar nedeniyle sadece ticari kurumlar için değil; varlığı bağışlara dayanan kar amacı gütmeyen organizasyonlar (STK) için de önemlidir. Sosyal medya, STK’lar için paydaşlarıyla/gönüllüleriyle karşılıklı etkileşim kurma, bilgi alışverişinde bulunabilme, daha fazla kişiye ulaşma, bağış toplayabilme, faaliyetlerinden haberdar etme gibi konularda çeşitli avantajlar sunmaktadır. Ancak değişen koşullarda bu ortamlarda bulunmak kadar bir kurum olarak kim olduğunu, ne yaptığını ve nasıl yaptığını doğru olarak yansıtabilmek de önemlidir. Bu noktada karşımıza kurumsal kimlik kavramı çıkmaktadır.
Bu çalışmada STK’ın kendilerini sosyal medya ortamlarında kurumsal kimlik temelinde nasıl yansıttıkları incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma; Türkiye’de faaliyet gösteren vakıf ve dernekler üzerinden ele alınmış ve sosyal medya ortamlarından Twitter hesapları değerlendirmeye alınmıştır. Betimleyici araştırma tasarımına yer verilen çalışmada incelenen vakıf ve derneklerin Twitter hesapları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada kurum kimliğinin 4 unsurunun yanında etkileşim içinde olduğu alanlar da değerlendirilmiştir. Vakıf ve derneklerin sosyal medya aracının özellikleri de göz önünde bulundurulduğunda Twitter’ı daha çok iletişim ve tasarım boyutlarıyla kullandıkları gözlemlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr